Το 1917 και η Ευτυχία συνεχίζουν να αποτελούν το δίπολο που σηκώνει το ελληνικό box office σε υψηλά επίπεδα στον πρώτο μήνα του 2020 (183.407 εισιτήρια πανελλαδικά), αν και για πρώτη φορά το σύνολο των δύο έπεσε σε πενταψήφια νούμερα.
Επίσης, είναι η πρώτη φορά που - έστω οριακά - το πολεμικό έπος του Sam Mentes νίκησε το ελληνικό biopic για χίλια εισιτήρια.
Στις νέες κυκλοφορίες, η οικογένεια νίκησε και πάλι, αφού το Dollitle έπαιζε σε 124 αίθουσες, 73 από τις οποίες το είχαν μεταγλωττισμένο, και έκανε 22.654 εισιτήρια.
Η οικογενειακή κωμωδία με τον Robert Downey Jr. στην πρώτη του εμφάνιση μετά την επίσημη αποχώρησή του από το Marvel Cinematic Universe, είχε να ανταγωνιστεί την 3η εβδομάδα του Jumanji: The Next Level (ταινία που απευθύνεται ακριβώς στο ίδιο κοινό) και μάλλον τα κατάφερε καλά.
Δεν έφτασε βέβαια τα 39.000 με τα οποία άνοιξε το Jumanji - μη ξεχνάμε ότι εκείνο βγήκε την Πρωτοχρονιά και επωφελήθηκε πολύ από την πολυκοσμία της εποχής στα multiplex – ούτε θα φτάσει τα 84.000 που βρίσκεται τώρα το Jumanji, αλλά δεν παύει να είναι ένα αξιοπρεπή άνοιγμα.
Στη τέταρτη θέση άνοιξε το Bad Boys for Life με 11.878 εισιτήρια σε 45 αίθουσες, οι 16 όμως μόνο στην Αθήνα.
Πέρα από το δίδυμο Smith-Lawrence που, σε εμένα δείχνει ελκυστικό αλλά στο ελληνικό κοινό δεν αποτελεί δα και κράχτη, η ταινία είχε πολύ κακές κριτικές ειδικά στην Ελλάδα και είχε τεράστιο ανταγωνισμό.
Οι κωμωδίες δράσης απευθύνονται στο μέσο κοινό, το οποίο όμως θα πάει και στο πολεμικό, και στο ελληνικό, και στις άλλες κωμωδίες.
Δεν μου κάνουν εντύπωση λοιπόν οι λίγες αίθουσες για ένα franchise που κάποτε, ήταν η ταινία της εβδομάδας.
Αυτό που ίσως προκαλεί εντύπωση είναι η ελεύθερη πτώση της νέας ταινίας του Clint Eastwoοd, το The Ballad of Richard Jewell, η οποία άνοιξε με 9.079 εισιτήρια σε 42 αίθουσες (οι 24 στην Αθήνα).
Οι περισσότερες αίθουσες οφείλονται προφανώς σε κάποιες μονές αίθουσες που ήθελαν να ‘παίξουν Clint Eastwood’, προσδοκώντας προφανώς στην εμπορικότητα του.
Οι κριτικές δεν ήταν καταστροφικές αλλά φαίνεται πως η μπογιά του αρχίζει να περνάει.
Κι εδώ όμως μπαίνει το θέμα της ανταγωνιστικότητας και ισχύουν περίπου τα ίδια με το Bad Boys for Life.
Εκεί που υπήρχε ‘πεδίο δράσης λαμπρό’ ήταν στο σινεφίλ κοινό, που δεν είχαν παρά να πάνε στο The Truth (μια ταινία που μαθαίνω ότι αγοράστηκε πολύ ακριβά).
Τα 4.169 εισιτήρια σε 10 Αθηναϊκές αίθουσες και άλλες δύο σε επαρχία και Θεσσαλονίκη κρίνονται ικανοποιητικά για το είδος, αλλά απογοητευτικά εμπορικά, αν ισχύουν τα ποσά που μαθαίνω για την αγορά του.
Παιδιά, αυτά τα λεφτά δεν δίνονται για Γαλλική ταινία και, ακόμα πιο σημαντικό, δεν βγαίνουν αυτά τα λεφτά από Γαλλική ταινία …εκτός αν βρισκόμαστε 3-4 χρόνια πριν και μιλάμε για Γαλλική κωμωδία στη θερινή σεζόν.
Τέλος, το Σκανδιναβικό A White, White Day άνοιξε σε 3 αίθουσες (οι 2 στην Αθήνα) και μάζεψε 815 θεατές.
Για το Little Joe και το Aga δεν δόθηκαν στοιχεία.
Καλό σινεμά.
16-19 Ιανουαρίου 2020
A/A | TAINIA | ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ | ΣΥΝΟΛΟ |
1 | 1917 | 42.667 | 123.203 |
2 | Ευτυχία | 41.654 | 509.986 |
3 | Dolittle | 22.569 | 22.569 |
4 | Bad Boys For Life | 11.878 | 11.878 |
5 | …Για Πάντα | 11.872 | 111.933 |
6 | The Ballad Of Richard Jewell | 9.079 | 9.079 |
7 | Jumanji: The Next level | 6.408 | 84.099 |
8 | Frozen 2 | 4.968 | 314.996 |
9 | The Grudge | 4.708 | 23.313 |
10 | Playmobil: The Movie | 4.508 | 61.764 |