********** 4/10
Δυο από τους καλύτερους ηθοποιούς του Χόλιγουντ, οι οποίοι όμως μένουν συνήθως σε δεύτερο πλάνο, ενώνουν τις δυνάμεις τους σε ένα βιογραφικό δράμα, καθοδηγούμενοι από τον εξπέρ στο είδος Joe Wright, τον σκηνοθέτη της Εξιλέωσης (Atonement) και του Περηφάνια και Προκατάληψη (Pride and Prejudice).
Δυο από τους καλύτερους ηθοποιούς του Χόλιγουντ, οι οποίοι όμως μένουν συνήθως σε δεύτερο πλάνο, ενώνουν τις δυνάμεις τους σε ένα βιογραφικό δράμα, καθοδηγούμενοι από τον εξπέρ στο είδος Joe Wright, τον σκηνοθέτη της Εξιλέωσης (Atonement) και του Περηφάνια και Προκατάληψη (Pride and Prejudice).
Ένας δημοσιογράφος (Robert Downey Jr.)με χαμένη έμπνευση, διαλυμένο γάμο και στο κατώφλι του αλκοολισμού συναντά ένα θεότρελο άστεγο (Jamie Foxx) που παίζει βιολί με δυο μονο χορδές.
Όταν μαθαίνει ότι αυτός ο άστεγος ξεκίνησε σπουδές σε μια μεγάλη μουσική σχολή και θεωρούνταν μεγάλο ταλέντο μέχρι που η σχιζοφρένεια του χτύπησε τη πόρτα (η πιο σωστά το κεφάλι) γίνεται φίλος μαζί του, και προσπαθεί να τον βοηθήσει. Το ερωτημα ειναι αν ο ιδιος θελει να τον βοηθησουνε.
Εν μέρη αληθινή ιστορία, με τον σχιζοφρενή αλλά ταλαντούχο μουσικό Nathaniel Ayers να περιφέρεται όντως στους δρόμους του Λος Άντζελες μέχρι που ο δημοσιογράφος Steve Lopez τον ανακαλύψει και γράψει ουκ ολίγα άρθρα γι αυτόν. Τα άρθρα όμως δε γίνονται ταινία, γι’αυτο ανέλαβε η Susannah Grant (υποψήφια για Όσκαρ για το Erin Brockovich) να γράψει το σενάριο , και όπως λέγεται είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά της ταινίας.
Έμοιαζε έξυπνη η απόφαση της DreamWorks να αναβάλει τη προγραμματισμένη για το Νοέμβρη (όπως γράφει και το πόστερ) πρεμιέρα της ταινίας για τις 24 Απρίλη, αποφεύγοντας έτσι τον οσκαρικο συνωστισμό για μια περίοδο που ίσως είχε καλύτερη τύχη.
Μάταια όμως γιατί οι Αμερικανοί δε ξέχασαν τις κακές κριτικές και στο άνοιγμα του το περασμένο σ/κ έκανε μόνο 9,7 εκατ. δολάρια, κάτι που μάλλον κάνει τη παραγωγή να κλαίει καθώς υπολογίζεται ότι στοίχισε 60.
Αυτό δε νομίζω ότι απασχολεί και πολύ τους δυο πρωταγωνιστές μιας και πρόκειται για ταινία ερμηνειών και νομίζω ότι θα πάνε αγκαζέ και οι δυο για υποψηφιότητες.
Update: Μοιαζει να ψαχνεται στην αρχη, δειχνοντας μας το τυπωμα της εφημεριδας, το δημοσιογραφο να περιγραφει την αξιολυπητη ζωη του, και ξανα την εφημεριδα...σε ενα βαθυστοχαστο και ευρωπαικο στυλ που δε θα πρεπε. Η ταινια δεν ειναι δραμα αναζητησης, η τουλαχιστον δεν επρεπε να ειναι.
Οι συντελεστες φαινεται να ηθελαν να ασχοληθουν περισσοτερο με την αναδειξη του προβληματος των αστεγων και το δραμα τους παρα με την ιστορια του Ayers, καθως προτιμησαν να μας δειχνουν πολλα πλανα τους και οχι να προχωρησουν τη πλοκη.
Η απελπιστικα αργη αρχη της και η παντελεις ελλειψη κορυφωσης κανουν τη ταινια μετρια και το μονο που αξιζει ειναι οι ερμηνειες (αν και δε καταλαβα το ρολο της Catherine Keener, που στη σκηνη του δειπνου μεθαει χωρις λογο).
Το οτι η ιστορια του Ayers περναει σχεδον σε δευτερο πλανο εχει ως αποτελεσμα να αναδυκνυεται η ερμηνεια του Robert Downey Jr.(παρα πολυ καλος) λιγο περισσοτερο απο αυτην του Jamie Foxx (ακομα καλυτερος).
Αυτο δεν αλλαζει το γεγονος οτι θα πανε αγκαζε στις υποψηφιοτητες, αλλα δε μπορω να ορκιστω ποιος θα παει για 1ο και ποιος για 2ο ρολο.
Στην Ελλάδα θα κάνει πρεμιέρα στις 24 Σεπτεμβρίου.
Δείτε το trailer.