********** 5/10
Είναι αλήθεια ότι το Χολλυγουντ δυσκολεύεται να βρει πρωτότυπα και συγχρόνως καλά σενάρια.
Δεν είναι τυχαίο ότι τα περισσότερα φιλμ τα τελευταία χρόνια είναι μεταφορές από βιβλία και κόμικς, sequels πετυχημένων (η και όχι) ταινιών, και διασκευές παλαιοτέρων.
Είναι αλήθεια ότι το Χολλυγουντ δυσκολεύεται να βρει πρωτότυπα και συγχρόνως καλά σενάρια.
Δεν είναι τυχαίο ότι τα περισσότερα φιλμ τα τελευταία χρόνια είναι μεταφορές από βιβλία και κόμικς, sequels πετυχημένων (η και όχι) ταινιών, και διασκευές παλαιοτέρων.
Μια τέτοια διασκευή είναι το Πέραν Πάσης Υποψίας, πιστό remake του ομότιτλου film noir του 1956, που αποτέλεσε και την τελευταία ταινία του Αυστριακού Fritz Lang στην αμερικανική ήπειρο, με τους Dana Andrews και Joan Fontaine.
Σκηνοθέτης αυτή τη φορά ο Peter Hyams ο οποίος προσάρμοσε και το οριτζιναλ σενάριο του Douglas Morrow στις ανάγκες της εποχής.
Ένας νεαρός ρεπόρτερ (Jesse Metcalfe, ένας από τους συζύγους στο Desperate Housewives) υποπτεύεται έναν έμπειρο εισαγγελέα (Michael Douglas) ότι χρησιμοποιεί ψεύτικα στοιχεία DNA για να ενοχοποιεί αθώους, κερδίζοντας έτσι όλες τις υποθέσεις που αναλαμβάνει και ανεβάζοντας το σερί των νικών του σε 18, ρεκόρ στα χρονικά του δικονομικού κόσμου.
Ο μόνος τρόπος να τον παγιδεύσει είναι να κάνει ο ίδιος το δόλωμα.
Κατασκευάζει λοιπόν στοιχεία που τον ενοχοποιούν, για να παρασύρει τον εισαγγελέα σε μικροβιολογικές εξετάσεις, όπου εκεί του την έχει στημένη.
Ο εισαγγελέας όμως είναι γάτα, κι έτσι ο ρεπόρτερ φυλακίζεται και η μόνη του ελπίδα είναι η νεαρή βοηθός εισαγγελέα (Amber Tamblyn, η πιτσιρικα με περάσματα στα The Ring και Grudge 2, και που μαλλον δε ξερει να διαλεγει φορεματα προς τερψην των παπαρατσι), με την οποία έχει κι ένα ειδύλλιο σε εξέλιξη.
Το σίγουρο είναι ότι το φιλμ έχει όλα τα στοιχεία που έκαναν εκείνες τις μεταπολεμικές ταινίες του Αμερικανικού σινεμά αξέχαστες.
Διαφθορά στην εξουσία, διαπλοκές, φιλοδοξία, αλλά και ένα ρομάντζο που ποτέ δε λείπει από το είδος του noir.
Τα στοιχεία αυτά υπάρχουν στο πρωτότυπο σενάριο και είμαι σίγουρος ότι δεν τα πείραξε ο φιλόδοξος αλλά μέτριος Peter Hyams (αν κρίνεις από τις πολλές σκηνοθετικές δουλειές του από τα τέλη κιόλας του 70 αλλά και την παντελής έλλειψη διακρίσεων).
Τα γυρίσματα έγιναν στην, αγαπημένη πολλών τελευταία, Louisiana και ολόκληρη η παραγωγή στοίχισε 25 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που δεν το λες και μικρό για τέτοιου είδους ταινία.
Στην Αμερική θα προβληθεί στις 11 Σεπτέμβρη αλλά η Village είχε ένα κενό τώρα και έτσι θα κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες στις 23 Ιουλίου.
Δείτε το trailer.