********** 6/10
Αν και δεν είμαι φαν των μιούζικαλ, ούτε του παλιού ιταλικού κινηματογράφου, ήμουν ενθουσιασμένος για το Nine.
Αν και δεν είμαι φαν των μιούζικαλ, ούτε του παλιού ιταλικού κινηματογράφου, ήμουν ενθουσιασμένος για το Nine.
Πριν κάνα μήνα έπεσαν στα χέρια μου τα πρώτα ποστερ της ταινίας και ήταν εξαιρετικά.
Λίγο μετά είδα τη Kate Hudson να τραγουδά ‘Quido, Quido’ και μου έπεσαν τα σαγόνια!
Όταν είδα το trailer σκέφτηκα ‘we have a winner’ και έριξα μια ματιά στα credits:
Σκηνοθέτης ο Rob Marschall, ο άνθρωπος που μας έπεισε ότι η Renee Zellweger μπορεί να τραγουδήσει (Chicago) τη στιγμή που - συμφωνείτε φαντάζομαι μαζί μου - δεν ήμαστε σίγουροι ότι μπορεί καν να μιλήσει.
Το cast έχει συνολικά 7 βραβεία Όσκαρ στη κατοχή του και δεκάδες υποψηφιότητες!
Daniel Day-Lewis, Penelope Cruz, Marion Cotillard, Nicole Kidman, Judi Dench, Sophia Loren.
Ακόμα και το συνεργείο (σκηνικά, make-up, παραγωγοί, μοντερ) έχουν πάρει άλλα τόσα στο σπίτι τους.
Τέλος, είδα ότι όλη η ιστορία είναι βασισμένη στο αριστούργημα του Federico Fellini 8½ του 1963, το οποίο έγινε θεατρικό στο Broadway to 1982 κερδίζοντας πολλά Tony βραβεία, και ότι το σενάριο έγραψαν ο Anthony Minghella (Όσκαρ για τον Άγγλο Ασθενή) και Michael Tolkin (υποψήφιος για το The Player το 1992).
Για όλους αυτούς τους λόγους ήμουν ενθουσιασμένος με το Nine.
Όταν άρχισα να διαβάζω κριτικές, buzz, και οτιδήποτε σχετιζόταν με τη ταινία (όπως κάνω πάντα για τις ταινίες που διαβάζετε στο KostasBlog) ξενέρωσα απίστευτα.
Δεν ήταν μόνο το άθλιο νούμερο που είδα στις συνολικές κριτικές του RottenTomatoes (34%) και το λίγο καλύτερο στο Metacritic (51%), αλλά και το άγριο θάψιμο που τρώει από το σύνολο των κριτικών στα όρια του κραξίματος!
Διαβάζω για παράδειγμα, ότι το φιλμ πάει μελόδραμα – τραγούδι – μελόδραμα – τραγούδι και τελικά κουράζει και ότι τα τραγούδια είναι μεγάλα σε διάρκεια.
Ότι ενώ το cast είναι φοβερό και τρομερό, κανένας τους δε ξέρει να χορεύει και κάνει όλη τη δουλειά η σκηνοθεσία με τις έξυπνες γωνίες και το γρήγορο μοντάζ.
Ότι τα μουσικά νούμερα γίνονται όλα στην ίδια μεγάλη σκηνή (Shepperdon Studios, Λονδίνο) ενώ το δράμα εξελίσσεται στην Ιταλία, κάτι που στο θέατρο θα λειτουργούσε σωστά αλλά σε ταινία δεν φαίνεται λογικό.
Μη σας κουράζω, διάβασα πολλά τέτοια.
Στο στόρι, ένας διάσημος σκηνοθέτης, ο Quido Contini (ένας εξαντλημένος Daniel Day-Lewis) είναι έτοιμος να αρχίσει τη νέα ταινία του αλλά δεν έχει ακόμα σενάριο.
Προσπαθεί να βρει την ισορροπία του ανάμεσα στη μητέρα του, τη γυναίκα του, την ερωμένη του, τη μούσα του και την ατζέντη του.
Η πρόβλεψη για το box office δεν είναι και πολύ αισιόδοξη, αν και τα ονόματα των ηθοποιών αλλά και η τεράστια διαφημιστική καμπάνια των αδερφών Weinstein (μανούλες σε κάτι τέτοια) θα κρατήσουν τα νούμερα σε αξιοπρεπή σημεία.
Ιδανικό για την ημέρα των Χριστουγέννων που ανοίγει στην Αμερική και στην Ελλάδα χάρη στην Odeon, και ενώ σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο θα το δούνε στο νέο έτος.
Τα καλά να τα λέμε.
Update: Πιο καλιτεχνικο απο το Chicago, λιγο αργο στην αρχη με τραγουδια που σε ριχνουν και ισως λιγο boring.
Στα καλα τωρα, τα τραγουδια της Kate Hudson και της Fergie αξιζουν πολλα, εκπληκτικη η παρουσια της Marion Cotillard που θα την παιρνω στα σοβαρα απο εδω και περα.
Θα μπορουσε να ειναι καλυτερο με τετοιο cast αλλα ποναει στην εξελιξη της ιστοριας.
Σε καμμια περιπτωση ομως δεν αξιζει το θαψιμο που ειχε.
Update: Πιο καλιτεχνικο απο το Chicago, λιγο αργο στην αρχη με τραγουδια που σε ριχνουν και ισως λιγο boring.
Στα καλα τωρα, τα τραγουδια της Kate Hudson και της Fergie αξιζουν πολλα, εκπληκτικη η παρουσια της Marion Cotillard που θα την παιρνω στα σοβαρα απο εδω και περα.
Θα μπορουσε να ειναι καλυτερο με τετοιο cast αλλα ποναει στην εξελιξη της ιστοριας.
Σε καμμια περιπτωση ομως δεν αξιζει το θαψιμο που ειχε.
Δείτε το trailer αλλά κυρίως δείτε το feature trailer που είδατε πρώτοι στο KostasBlog πριν 1 μήνα από τη trailer-mania, και δείχνει τη Kate Hudson πιο σέξι από ποτέ!
Ερώτηση: Θα σας φρενάρουν οι κακές κριτικές ή θα πάτε να το δείτε όπως και να’χει;