Αν και αναγνωρίζω ότι όλα τα ιστορικά έπη που σέβονται τον εαυτό τους έχουν διάρκεια πάνω από 2 ωρες, εντούτοις το Agora θα χρειαστεί πολύ καλό word-of-mouth για να προσελκύσει μεγάλο κοινό πρόθυμο να κάτσει για 144 λεπτά στην αίθουσα.
Προσωπικά το ελπίζω – ο Χιλιανός Alejandro Amenabar μαζί με τον Ισπανό σεναριογράφο Mateo Gil είναι οι άνθρωποι που έκαναν το φοβερό Abre Los Ojos (που μετέπειτα έγινε Vanilla Sky αλλά σας λέω καμία σχέση!) και είναι στην favorite list μου.
Εξίσου συμπαθής είναι η Rachel Weisz, η Βρετανη του The Lovely Bones που όσο πάει και ομορφαίνει, και που έχει μια πολυάσχολη χρονιά αφού μόλις τελείωσε γυρίσματα στη Ρουμανία (για το επόμενο της φιλμ The Whistleblower) και συνεχίζει τα επόμενα και παλι στην Ευρώπη.
Μιλώντας για γυρίσματα, το Agora γυρίστηκε στη Μάλτα και μάλιστα στην ίδια ακριβώς τοποθεσία που γυρίστηκε η Τροία και ο Μονομάχος, το Fort Ricasoli.
Η καρδιά του φιλμ είναι η Υπατία (η αψεγάδιαστη Rachel Weisz), φιλόσοφος και δασκάλα στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου την εποχή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας (391 π.Χ).
Παθιασμένη με τα μαθηματικά και την αστρονομία, αντικείμενο του πόθου για έναν σκλάβο (Max Minghella) και έναν μαθητή της (Oscar Isaak) και επίσης άθεη.
Το σενάριο των δυο Λατίνων δημιουργών παίρνει φανερά θέση, καθώς οι Χριστιανοί περισσότερο σφάζουν παρά προσεύχονται και η μόνη που παραμένει πιστή στις ιδέες της και θυσιάζεται γι’αυτές είναι η άθεη Υπατία.
Oι πολιτικοί είναι διεφθαρμένοι (αναλλοίωτες αξίες!) και αναλώνονται σε βαρετους μονολόγους, αλλά οι λεπτομέρειες των σκηνικών (όπως φαίνονται και στο trailer) είναι απίστευτες.
Θα μου πεις, 73 εκατομμύρια budget(!) τι θα το κάνανε;
Προβλήθηκε στις Κάννες το Μάιο εκτός συναγωνισμού, και οι κριτικές είναι μοιρασμένες, αν και λίγες (μόλις 8 δημοσιευμένες).
Η Newmarket Films το τσίμπησε για την Αμερική, κάτι που μου προκαλεί μια έκπληξη, αφού θα περίμενε κανείς ευρεία διανομή από μεγάλο studio.
Ημερομηνία δεν έχει ανακοινώσει η εταιρεία, αλλά εγκαίρως η Odeon το έκανε για τις ελληνικές αίθουσες (28 Ιανουαρίου).