********** 5/10
Μια μάλλον μέτρια ταινία, σίγουρα όμως καλύτερη από την τελευταία που ασχολήθηκε με τη ζωή της διάσημης αυτής γυναίκας. Μην ψάχνετε να βρείτε τις βαθιές αιτίες και τα υψηλά ιδανικά, στην συγκεκριμένη ταινία.
Η Anne Fontaine μέσα από ωραία πλάνα και μια πολύ καλή αναπαράσταση εποχής, μας δείχνει την ταπεινή πλευρά της Coco με ουδετερότητα, χωρίς φόβο ή πάθος και μάλλον παίρνει τη θέση πως πέρα από το ταλέντο και την διαφορετικότητά της, τα πράγματα χρειάστηκαν πολλούς συμβιβασμούς και μπόλικη τύχη για να φέρουν την Chanel και να γίνει ότι τελικά έγινε.
Η Audrey Τautou (The Da Vinci Code) είναι ακριβώς ότι χρειάζεται.
Καμία σχέση με την αφόρητη γλυκύτητα που συνήθως βγάζει στον φακό και ακριβώς όσο μεταλλαγμένη και κομψή χρειάζεται για να αναπαραστήσει αυτή την ακατέργαστη διαφορετικότητα των πρώτων χρόνων της Coco.
Αναμενόταν να βρίσκονταν στη λίστα των υποψηφιοτήτων των Oscar για A' γυναικείο ρόλο, αλλά τελικά ...
...η ταινία έμεινε στην Υποψηφιότητα για τα κοστούμια.
Το Coco Avant Chanel εξιστορεί την πρώτη περίοδο της Γαλλίδας, το όνομα της οποίας ήταν και είναι συνυφασμένο με την έννοια του στιλ και της κομψότητας.
Αρχίζει με την εποχή την οποία εργαζόταν σαν μια απλή κοπτοραπτού και part-time σε ένα ταπεινό καμπαρέ, προχωράει στην φάση όπου ήταν με ταπεινωτικό τρόπο, μια απλή ερωμένη κάποιου πλουσίου βαρόνου (Benoit Poelvoorde) και τελειώνει με τον πρώτο άνδρα που αγάπησε (Alessandro Nivola) και την απαρχή της ένδοξης καριέρας της.
Η δικαίωση του ιδιαίτερου στιλ της (ρούχα και αξεσουάρ με ανδρικά στοιχεία), της απλότητας και της κομψότητας υπέρ του φανταχτερού και του χρωματιστού, αλλά και οι συμβιβασμοί που έκανε αυτή η γυναίκα, παρ' όλο το ασυμβίβαστο και δύσκολο του χαρακτήρα της, είναι στοιχεία που βρίσκονται στη καρδιά αυτής της ταινίας.
Η επιλογή να επικεντρωθεί η ταινία σε αυτή την περίοδο της ζωής της Chanel, ανήκει στην Anne Fontaine (σκηνοθεσία και σενάριο που βασίστηκε σε βιογραφία της Coco).
Και είναι χαρακτηριστικό ότι όταν πλέον δικαιώνεται το στυλ της Chanel και όταν σταματάνε οι βιοποριστικοί συμβιβασμοί, τελειώνει και η ταινία.
Με αυτή την έννοια -σεναριακά- αποτελεί μια συμπαγή ενότητα της ζωής της, με αρχή, μέση και τέλος.
Θα το δούμε στις ελληνικές αίθουσες από 3 Ιουνίου 2010.
Δείτε το trailer.