Οι εκπλήξεις, ευχάριστες ή δυσάρεστες, είναι μέρος των Όσκαρ και κάθε χρόνο κάτι συμβαίνει και ασχολούμαστε.
Πέρυσι αν θυμάστε ήταν το The Hangover που αγνοήθηκε από την Ακαδημία αλλά ο πολύς ντόρος έγινε για το νικητή The Hurt Locker και το κατά πόσο άξιζε να ξεπεράσει το Avatar, τη ταινία-σταθμό για το μέλλον του σινεμά.
Το πολεμικό δράμα της Kathryn Bigelow ήταν μια καταπληκτική ταινία (που την αποθέωνα) αλλά η γνώμη μου ήταν ότι το Avatar ήταν μια δουλειά πολλών χρόνων, αφοσίωσης και τελειοποίησης από πλευράς James Cameron, ένα φιλμ που είναι καθαρά ταινία του Cameron, που παρόμοια δεν είχαμε ξαναδεί και που άλλωστε το αποτέλεσμα βγήκε τέλειο.
Από αυτή την άποψη, θεωρούσα τότε ότι το Avatar έπρεπε να κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, πόσο μάλλον αυτό της σκηνοθεσίας.
Και αν πέρυσι υπήρχαν αρκετές διαφορετικές απόψεις, φέτος νομίζω ότι θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι η μεγαλύτερη πατάτα της Ακαδημίας τα τελευταία χρόνια είναι ...
...η μη υποψηφιότητα του Christopher Nolan για καλύτερη σκηνοθεσία!
Το Inception κατάφερε μεν να μπει στη δεκάδα για Καλύτερη Ταινία (πλέον αμφιβάλω αν την έβαζαν στη 5αδα) αλλά ο σκηνοθέτης δεν χώρεσε.
Κάποιον σημαντικό πείραξε ο Nolan, δεν εξηγείται αλλιώς.
Τον αγνόησαν το 2002 στο Memento (υποψήφιο για 2 Όσκαρ, όχι για σκηνοθεσία), τον αγνόησαν εκκωφαντικά το 2008 με το υπερ-γαματο The Dark Knight το οποίο ήταν υποψήφιο για 8 Όσκαρ ΕΚΤΟΣ της σκηνοθεσίας(!) και τον αγνοούν φέτος με την καλύτερη ίσως ταινία του, το Inception το οποίο έχει επίσης 8 Υποψηφιότητες για Όσκαρ και ΟΧΙ σκηνοθεσίας!
Ειδικά το Inception που όλο το χρόνο φάνταζε ως αδιαφιλονίκητο φαβορί, πλέον οι προβλέψεις το φέρνουν κάπου 5ο.
Δεν έχω δει ακόμα το The King’s Speech (θα το δω απόψε) αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πόσο ιδιαίτερη σκηνοθεσία μπορεί να έκανε ένας τηλεοπτικός στη 2η μόλις κινηματογραφική ταινία του και μάλιστα σε ένα δραματικό φιλμ ερμηνειών.
Αμφιβάλει κανείς ότι την ίδια ταινία θα την έκαναν εξίσου καλά (ή και ακόμη καλύτερα) δεκάδες άλλοι σκηνοθέτες εκτός από τον Tom Hooper, ενώ το Inception σκηνοθετικά είναι επίτευγμα του Chris Nolan;
Δε μπορεί, πρέπει να ονειρευόμαστε μέσα σε όνειρο γιατί αυτό μοιάζει απίστευτο.
Διαφωνείτε;
Πέρυσι αν θυμάστε ήταν το The Hangover που αγνοήθηκε από την Ακαδημία αλλά ο πολύς ντόρος έγινε για το νικητή The Hurt Locker και το κατά πόσο άξιζε να ξεπεράσει το Avatar, τη ταινία-σταθμό για το μέλλον του σινεμά.
Το πολεμικό δράμα της Kathryn Bigelow ήταν μια καταπληκτική ταινία (που την αποθέωνα) αλλά η γνώμη μου ήταν ότι το Avatar ήταν μια δουλειά πολλών χρόνων, αφοσίωσης και τελειοποίησης από πλευράς James Cameron, ένα φιλμ που είναι καθαρά ταινία του Cameron, που παρόμοια δεν είχαμε ξαναδεί και που άλλωστε το αποτέλεσμα βγήκε τέλειο.
Από αυτή την άποψη, θεωρούσα τότε ότι το Avatar έπρεπε να κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, πόσο μάλλον αυτό της σκηνοθεσίας.
Και αν πέρυσι υπήρχαν αρκετές διαφορετικές απόψεις, φέτος νομίζω ότι θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι η μεγαλύτερη πατάτα της Ακαδημίας τα τελευταία χρόνια είναι ...
...η μη υποψηφιότητα του Christopher Nolan για καλύτερη σκηνοθεσία!
Το Inception κατάφερε μεν να μπει στη δεκάδα για Καλύτερη Ταινία (πλέον αμφιβάλω αν την έβαζαν στη 5αδα) αλλά ο σκηνοθέτης δεν χώρεσε.
Κάποιον σημαντικό πείραξε ο Nolan, δεν εξηγείται αλλιώς.
Τον αγνόησαν το 2002 στο Memento (υποψήφιο για 2 Όσκαρ, όχι για σκηνοθεσία), τον αγνόησαν εκκωφαντικά το 2008 με το υπερ-γαματο The Dark Knight το οποίο ήταν υποψήφιο για 8 Όσκαρ ΕΚΤΟΣ της σκηνοθεσίας(!) και τον αγνοούν φέτος με την καλύτερη ίσως ταινία του, το Inception το οποίο έχει επίσης 8 Υποψηφιότητες για Όσκαρ και ΟΧΙ σκηνοθεσίας!
Ειδικά το Inception που όλο το χρόνο φάνταζε ως αδιαφιλονίκητο φαβορί, πλέον οι προβλέψεις το φέρνουν κάπου 5ο.
Δεν έχω δει ακόμα το The King’s Speech (θα το δω απόψε) αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πόσο ιδιαίτερη σκηνοθεσία μπορεί να έκανε ένας τηλεοπτικός στη 2η μόλις κινηματογραφική ταινία του και μάλιστα σε ένα δραματικό φιλμ ερμηνειών.
Αμφιβάλει κανείς ότι την ίδια ταινία θα την έκαναν εξίσου καλά (ή και ακόμη καλύτερα) δεκάδες άλλοι σκηνοθέτες εκτός από τον Tom Hooper, ενώ το Inception σκηνοθετικά είναι επίτευγμα του Chris Nolan;
Δε μπορεί, πρέπει να ονειρευόμαστε μέσα σε όνειρο γιατί αυτό μοιάζει απίστευτο.
Διαφωνείτε;