Κάθε χρόνο υπάρχουν παράπονα...
Παράπονα για ταινίες που αγνοήθηκαν ή άλλες που είναι υποψήφιες ενώ δε θα έπρεπε.
Αλλά στο τέλος, αυτό που έχει σημασία είναι οι νικητές.
It’s The Oscars, dude!
Μιλάμε φυσικά για τη σπουδαιότερη ημέρα του παγκόσμιου κινηματογράφου, την ημέρα απονομής των βραβείων Οσκαρ!
Όσο κι αν κάποιοι θέλουν να τα θεωρούν άλλη μια γιορτή μισαλλοδοξίας του Hollywood, η αλήθεια είναι ότι τα Οσκαρ είναι αριστοκρατικά, έχουν πλούσια ιστορία και είναι το βραβείο που όλοι όσοι έχουν σχέση με το σινεμά (ή και όχι αν κρίνω από μένα) θέλουν να κερδίσουν, ακόμα κι αν δε το παραδέχονται.
Ένα από τα καλά πράγματα που επιτυγχάνουν τα Οσκαρ, είναι να κάνουν γνωστές στο ευρύ κοινό ταινίες που, αλλιώς δε θα τις έβλεπε ο πολύς κόσμος (δες το αφιέρωμα εδώ).
Ξέρω πολλούς που δεν είχαν ακούσει το Slumdog Millionaire πριν σαρώσει τα βραβεία πριν λίγα χρόνια.
Μακάρι αυτό να γίνει και φέτος, με τον ελληνικό Κυνόδοντα, που είναι υποψήφιο Ξενόγλωσσης Ταινίας και που είμαι σίγουρος, ελάχιστοι Έλληνες έχουν δει.
(Βλέποντας το trailer δε θα βοηθήσει στην απόφασή σας, πιστέψτε με).
Το κορυφαίο βραβείο όμως δεν είναι άλλο από αυτό της καλύτερης ταινίας.
Από όλες τις ταινίες που είναι υποψήφιες, ο νικητής στέκεται σε ένα βάθρο ψηλότερα από τις άλλες, ακόμα κι αν όλοι περιμένουν κάποια άλλη για νικητή.
Δυστυχώς, ένα μέρος από το κύρος αυτό χάθηκε από πέρυσι όταν η Ακαδημία αποφάσισε για εντελώς εμπορικούς λόγους, να επεκτείνει τη κατηγορία Καλύτερης Ταινίας από 5 σε 10 υποψηφιότητες.
Ας τις δούμε μαζί μια μια με το σκεπτικό του FilmBoy και ας αναλύσουμε τις πιθανότητες που έχουν να κερδίσουν.
Inception
To Inception του Chris Nolan ήταν μια καταπληκτική ταινία με συναίσθημα, δράση και φιλοσοφικά θεμελιωμένο, αλλά φοβάμαι ότι πολλοί έχουν αρχίσει να το ξεγράφουν ως ένα απλό blockbuster του καλοκαιριού.
Έτσι οι πιθανότητες για να κερδίσει το Οσκαρ είναι λίγες.
Το Οσκαρ Καλύτερης ταινίας πηγαίνει συνήθως σε ταινίες με ισχυρό ανθρώπινο στοιχείο και πληγωμένες καρδιές.
Στο Inception μόνο δυο χαρακτήρες το έχουν αυτό, ο Leonardo Di Caprio και η Marion Cotillard.
Η Ακαδημία σπάνια εντυπωσιάζεται από μεγάλου budget ταινίες με εντυπωσιακά εφέ, ειδικά όταν μιλάμε για επιστημονική φαντασία.
Άσε που τα 30 από τα 36 τελευταία Oscar Καλύτερων ταινιών τα πήραν και οι σκηνοθέτες τους ...και ο Nolan δεν είναι καν υποψήφιος!
Πολύ θα ήθελα να κερδίσει το Inception, αλλά μάλλον θα βολευτεί σε κατηγορίες εφέ και ήχου.
Black Swan
Το καλλιτεχνικό ψυχολογικό θρίλερ του Darren Aronofski δεν το περίμενε κανείς και σίγουρα θα γίνει classic τα επόμενα χρόνια.
Εκτός από συναρπαστική σκηνοθεσία, σφιχτό σενάριο, εξαιρετικές ερμηνείες και εξειδικευμένο τίτλο, το θέμα του το κάνει από μόνο του ξεχωριστό.
Πόσα ψυχολογικά θρίλερ γνωρίζετε με ήρωες χορευτές μπαλέτου;
Με τις σκληρές εικόνες και τη σκοτεινή φύση του, το Black Swan δεν είναι μια ταινία για όλους, αλλά είναι μια καλοφτιαγμένη υπέροχη ταινία που σίγουρα θα μπει στο μάτι της Ακαδημίας.
Η ταινία έχει ισχυρούς χαρακτήρες, τεράστιες εσωτερικές συγκρούσεις και παρότι δύσκολη ταινία, έκανε πολύ καλά νούμερα εισιτήριων σε ολόκληρο τον κόσμο.
Όλα αυτά είναι πράγματα που μετρανε στην Ακαδημία.
Θα κερδίσει;
Σε αυτές τις περιπτώσεις, εξαρτάται και από ποιους έχει να συναγωνιστεί.
Ναι, το Black Swan θα ήταν η 2η επιλογή μου αλλά δε νομίζω ότι φέτος θα είναι η χρονιά του Darren.
The Fighter
Η Ακαδημία λατρεύει τις αληθινές ιστορίες.
Το The Fighter του David O’Russell βασίζεται στην ιστορία του διάσημου πυγμάχου Mikey Ward και εξιστορεί τη καριέρα του.
Οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές, η σκηνοθεσία καλή …όλα γύρω από το Fighter είναι καλά.
Ωστόσο, αυτό είναι ένα χιλιοειπωμένο θέμα, όχι απλά στον αθλητισμό αλλά και στη πυγμαχία.
5 Χρόνια μόλις πριν, είχαμε το Cinderella Man, μια υπέροχη ταινία με τον Russell Crowe στο ρόλο ενός πυγμάχου στα χρόνια της Υφεσης.
Παρά το μεγαλείο της, η ταινία βολεύτηκε με μια υποψηφιότητα β΄ ρόλου!
Δεν έχω καμιά αμφιβολία ότι το The Fighter θα ήταν μέσα στις 5 υποψήφιες ταινίες, αλλά είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι θα κερδίσει κιόλας.
True Grit
Οι αδελφοί Coen απέδειξαν ότι δεν κάνουν μόνο αστείες ταινίες όπως το Big Lebowski και το Fargo, όταν κέρδισαν το Οσκαρ για το No Country for Old Men, μια ταινία εντελώς αντίθετη με ότι είχαν κάνει μέχρι τότε.
Φέτος κάνουν ακριβώς το ίδιο με το True Grit, remake ενός classic παλιού γουέστερν με τον θρυλικό John Wayne.
Μια δραματική, μερικές φορές βίαιη ταινία με ρεαλιστικούς χαρακτήρες, αλλά συγχρόνως αστεία και ιδιότροπη, το True Grit είναι ένα ωραίο γουέστερν … και είναι καλό να βλέπουμε κανένα τέτοιο που και που.
Η ιστορία του έχει βάθος, οι χαρακτήρες του σου μένουν αξέχαστοι και σίγουρα είναι από τα φιλμ που μόλις τελειώσει θέλεις να το ξαναδείς.
Δυστυχώς για τους αδελφούς Coen, δεν λέγονται αδερφοί Eastwood για να μπορέσουν να κερδίσουν Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας για ένα γουέστερν.
127 Hours
Η επόμενη ταινία του Danny Boyle μετά το Slumdog Millionaire είναι και αυτή υποψήφια για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας ...και αυτό ακριβώς είναι το δυστύχημα.
Δε θυμάμαι ποτέ να έχει ξαναφύγει σκηνοθέτης με Οσκαρ στις δυο σερί ταινίες του …μπορεί να κάνω λάθος αλλά δεν κάνω.
Το 127 Hours μιλαει για έναν ορειβάτη που παγιδεύεται σε έναν γκρεμό για …127 ώρες και θα κάνει τα πάντα …και εννοώ τα πάντα για να επιβιώσει.
Το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας εξελίσσεται στη σχισμή του γκρεμού με τον πρωταγωνιστή James Franco να προσπαθεί να ελευθερωθεί.
Πρόπερσι τους έπιασε όλους στον ύπνο.
Φέτος θα έχει και τον James Franco στη παρουσίαση της Απονομής που όλο και κάνα σχόλιο για τη ταινία θα κάνει προσπαθώντας να αστειευτεί.
Η Ακαδημία δεν αστειεύεται με τους ψήφους της όμως και σίγουρα φέτος ...δε θα κοιμάται κανένας.
The Kids Are All Right
Να μια ταινία που δε θα ήταν ποτέ υποψήφια για Καλύτερη Ταινία αν οι υποψηφιότητες ηταν 5.
Το The Kids Are All Right της Lisa Cholodenko ξεκινά από την ιστορία δυο παιδιών που γεννηθήκαν από ανώνυμη δωρεά σπέρματος και μεγαλώνουν με 2 μητέρες!
Άκου τώρα...
Αποφασίζουν να αναζητήσουν το βιολογικό τους πατέρα και όταν τον βρίσκουν, του τη πέφτουν οι μητέρες τους!
Δύσκολο θέμα για Οσκαρική ταινία, αποτέλεσε τη μεγάλη έκπληξη στις υποψηφιότητες, αν και έχει πολύ καλές ερμηνείες από δυο καταξιωμένες ηθοποιούς, την Annette Bening και τη Jullianne Moore.
Αμφιβάλω όμως αν και οι ίδιοι οι συντελεστές πιστεύουν ότι θα φύγουν νικητές στη 1η κατηγορία.
Γι’αυτούς, το ταξίδι είχε σημασία και φαντάζομαι το χαρήκαν.
The King’s Speech
Ο Λόγος του Βασιλιά του Tom Hooper είναι για πολλούς το μεγάλο φαβορί για να κερδίσει πολλά Χρυσά Αγαλματίδια και με 12 Υποψηφιότητες είναι αδύνατο να μην τα καταφέρει.
Τώρα, αν θα κερδίσει αυτό της Καλύτερης Ταινίας δε ξέρω, πάντως στις Χρυσές Σφαίρες έχασε.
Είναι η ιστορία του Βασιλιά Γεωργίου του 6ου ο οποίος είχε πρόβλημα στην ομιλία και χρειάστηκε τη βοήθεια ενός λογοθεραπευτή.
Απόλυτο φαβορί Α’ ανδρικού Ρόλου ο Colin Firth και, αν ήταν να επιλέξω, αυτό θα ήταν και το μοναδικό βραβείο που θα έπαιρνε η ταινία.
Δεν έγραψα κριτική ποτέ αλλά δεν κατάλαβα γιατί αυτή η μονοδιάστατη ιστορία ενός ακατανόητα δειλού Βασιλιά είναι μια από τις καλύτερες ταινίας της χρονιάς.
Ούτε γιατί η Helena Bonham Carter έχει υποψηφιότητα.
Μεγάλο φαβορί αλλά υπάρχει μεγαλύτερο.
Winter's Bone
Η μικρότερη ταινία στη λίστα από πλευράς προβολής, ονομάτων και εισιτήριων είναι το Winter’s Bone της Debra Granik, αλλά αυτό σημαίνει μόνο ένα πράγμα:
ότι ο μόνος λόγος που βρίσκεται εδώ είναι ότι είναι καλή ταινία.
Προσωπικά, εγώ αυτό δεν το είδα αλλά είναι από τις ταινίες που, αν και δεν μου άρεσε, καταλαβαίνω αυτούς που τη λάτρεψαν.
Είναι η ιστορία ενός κοριτσιού που ψάχνει το πατέρα της μεταξύ συγγενών απρόθυμων να βοηθήσουν, σε ένα τσιγγάνικο σκηνικό.
Είναι βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο και έχει δυο καταπληκτικές ερμηνείες, του John Hawkes και της Jennifer Lawrence.
Ένα βαρύ κι αργοκίνητο δράμα που δεν έχει απολύτως καμία πιθανότητα να είναι αυτή η Καλύτερη Ταινία του 2011.
Γιατί απλούστατα, δεν είναι.
Toy Story 3
Συνήθως τα sequel είναι χειρότερα από τους προκατόχους τους, αλλά το Τoy Story 3 αποτελεί εξαίρεση γιατί είναι μακράν το καλύτερο!
Ο μεγάλος φετινός νικητής στη κατηγορία των animation (δε θα ήταν ανόητο να είναι προτεινόμενη για Καλύτερη Ταινία και να χάσει για το Καλύτερο Animation;) μάλλον θεωρήθηκε ότι αδικείται εκεί και η Ακαδημία το επέλεξε στις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς.
Όσο κι αν κάποιοι δεν είμαστε αρκετά παιδιά για να βλέπουμε κινούμενα σχέδια ακόμα κι αν είναι της Pixar, το Toy Story 3 ξεφεύγει από ότι είχαμε δει μέχρι τώρα.
Το Οσκαρ στη κατηγορία animation το έχει στη τσέπη του, έχει πολλές πιθανότητες να πάρει και το Οσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού αλλά …ως εκεί.
Το The Beauty and the Beast ήταν ένας ισχυρός υποψήφιος στις μέρες του, αλλά βολεύτηκε με Οσκαρ μουσικής.
Μακάρι να κερδίσει κάτι παραπάνω το Toy Story 3.
Πλάκα δε θα’χει;
The Social Network
Δε μπορώ να σας πω αριθμούς αλλά είμαι σίγουρη ότι οι περισσότεροι άνθρωποι αναφέρονται στο The Social Network του David Fincher ως τη Καλύτερη Ταινία της Χρονιάς.
Αριστοτεχνικά σκηνοθετημένο από τον σπουδαίο δημιουργό του Seven και του Fight Club, είναι μια ταινία επίκαιρη στην εποχή του facebook όπου ζούμε.
Μια ισχυρή παραβολή για την εξουσία, τη φιλία, τη προδοσία και το πεπρωμένο.
Συγχρόνως είναι αστεία, διορατική και είναι το απόλυτο φαβορί για το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας.
Άλλωστε, κέρδισε και τη Χρυσή Σφαίρα, 1 μήνα νωρίτερα.
ΕΠΙΘΥΜΙΑ: Inception ή Black Swan
ΠΡΟΒΛΕΨΗ: The Social Network
Παράπονα για ταινίες που αγνοήθηκαν ή άλλες που είναι υποψήφιες ενώ δε θα έπρεπε.
Αλλά στο τέλος, αυτό που έχει σημασία είναι οι νικητές.
It’s The Oscars, dude!
Μιλάμε φυσικά για τη σπουδαιότερη ημέρα του παγκόσμιου κινηματογράφου, την ημέρα απονομής των βραβείων Οσκαρ!
Όσο κι αν κάποιοι θέλουν να τα θεωρούν άλλη μια γιορτή μισαλλοδοξίας του Hollywood, η αλήθεια είναι ότι τα Οσκαρ είναι αριστοκρατικά, έχουν πλούσια ιστορία και είναι το βραβείο που όλοι όσοι έχουν σχέση με το σινεμά (ή και όχι αν κρίνω από μένα) θέλουν να κερδίσουν, ακόμα κι αν δε το παραδέχονται.
Ένα από τα καλά πράγματα που επιτυγχάνουν τα Οσκαρ, είναι να κάνουν γνωστές στο ευρύ κοινό ταινίες που, αλλιώς δε θα τις έβλεπε ο πολύς κόσμος (δες το αφιέρωμα εδώ).
Ξέρω πολλούς που δεν είχαν ακούσει το Slumdog Millionaire πριν σαρώσει τα βραβεία πριν λίγα χρόνια.
Μακάρι αυτό να γίνει και φέτος, με τον ελληνικό Κυνόδοντα, που είναι υποψήφιο Ξενόγλωσσης Ταινίας και που είμαι σίγουρος, ελάχιστοι Έλληνες έχουν δει.
(Βλέποντας το trailer δε θα βοηθήσει στην απόφασή σας, πιστέψτε με).
Το κορυφαίο βραβείο όμως δεν είναι άλλο από αυτό της καλύτερης ταινίας.
Από όλες τις ταινίες που είναι υποψήφιες, ο νικητής στέκεται σε ένα βάθρο ψηλότερα από τις άλλες, ακόμα κι αν όλοι περιμένουν κάποια άλλη για νικητή.
Δυστυχώς, ένα μέρος από το κύρος αυτό χάθηκε από πέρυσι όταν η Ακαδημία αποφάσισε για εντελώς εμπορικούς λόγους, να επεκτείνει τη κατηγορία Καλύτερης Ταινίας από 5 σε 10 υποψηφιότητες.
Ας τις δούμε μαζί μια μια με το σκεπτικό του FilmBoy και ας αναλύσουμε τις πιθανότητες που έχουν να κερδίσουν.
Inception
To Inception του Chris Nolan ήταν μια καταπληκτική ταινία με συναίσθημα, δράση και φιλοσοφικά θεμελιωμένο, αλλά φοβάμαι ότι πολλοί έχουν αρχίσει να το ξεγράφουν ως ένα απλό blockbuster του καλοκαιριού.
Έτσι οι πιθανότητες για να κερδίσει το Οσκαρ είναι λίγες.
Το Οσκαρ Καλύτερης ταινίας πηγαίνει συνήθως σε ταινίες με ισχυρό ανθρώπινο στοιχείο και πληγωμένες καρδιές.
Στο Inception μόνο δυο χαρακτήρες το έχουν αυτό, ο Leonardo Di Caprio και η Marion Cotillard.
Η Ακαδημία σπάνια εντυπωσιάζεται από μεγάλου budget ταινίες με εντυπωσιακά εφέ, ειδικά όταν μιλάμε για επιστημονική φαντασία.
Άσε που τα 30 από τα 36 τελευταία Oscar Καλύτερων ταινιών τα πήραν και οι σκηνοθέτες τους ...και ο Nolan δεν είναι καν υποψήφιος!
Πολύ θα ήθελα να κερδίσει το Inception, αλλά μάλλον θα βολευτεί σε κατηγορίες εφέ και ήχου.
Black Swan
Το καλλιτεχνικό ψυχολογικό θρίλερ του Darren Aronofski δεν το περίμενε κανείς και σίγουρα θα γίνει classic τα επόμενα χρόνια.
Εκτός από συναρπαστική σκηνοθεσία, σφιχτό σενάριο, εξαιρετικές ερμηνείες και εξειδικευμένο τίτλο, το θέμα του το κάνει από μόνο του ξεχωριστό.
Πόσα ψυχολογικά θρίλερ γνωρίζετε με ήρωες χορευτές μπαλέτου;
Με τις σκληρές εικόνες και τη σκοτεινή φύση του, το Black Swan δεν είναι μια ταινία για όλους, αλλά είναι μια καλοφτιαγμένη υπέροχη ταινία που σίγουρα θα μπει στο μάτι της Ακαδημίας.
Η ταινία έχει ισχυρούς χαρακτήρες, τεράστιες εσωτερικές συγκρούσεις και παρότι δύσκολη ταινία, έκανε πολύ καλά νούμερα εισιτήριων σε ολόκληρο τον κόσμο.
Όλα αυτά είναι πράγματα που μετρανε στην Ακαδημία.
Θα κερδίσει;
Σε αυτές τις περιπτώσεις, εξαρτάται και από ποιους έχει να συναγωνιστεί.
Ναι, το Black Swan θα ήταν η 2η επιλογή μου αλλά δε νομίζω ότι φέτος θα είναι η χρονιά του Darren.
The Fighter
Η Ακαδημία λατρεύει τις αληθινές ιστορίες.
Το The Fighter του David O’Russell βασίζεται στην ιστορία του διάσημου πυγμάχου Mikey Ward και εξιστορεί τη καριέρα του.
Οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές, η σκηνοθεσία καλή …όλα γύρω από το Fighter είναι καλά.
Ωστόσο, αυτό είναι ένα χιλιοειπωμένο θέμα, όχι απλά στον αθλητισμό αλλά και στη πυγμαχία.
5 Χρόνια μόλις πριν, είχαμε το Cinderella Man, μια υπέροχη ταινία με τον Russell Crowe στο ρόλο ενός πυγμάχου στα χρόνια της Υφεσης.
Παρά το μεγαλείο της, η ταινία βολεύτηκε με μια υποψηφιότητα β΄ ρόλου!
Δεν έχω καμιά αμφιβολία ότι το The Fighter θα ήταν μέσα στις 5 υποψήφιες ταινίες, αλλά είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι θα κερδίσει κιόλας.
True Grit
Οι αδελφοί Coen απέδειξαν ότι δεν κάνουν μόνο αστείες ταινίες όπως το Big Lebowski και το Fargo, όταν κέρδισαν το Οσκαρ για το No Country for Old Men, μια ταινία εντελώς αντίθετη με ότι είχαν κάνει μέχρι τότε.
Φέτος κάνουν ακριβώς το ίδιο με το True Grit, remake ενός classic παλιού γουέστερν με τον θρυλικό John Wayne.
Μια δραματική, μερικές φορές βίαιη ταινία με ρεαλιστικούς χαρακτήρες, αλλά συγχρόνως αστεία και ιδιότροπη, το True Grit είναι ένα ωραίο γουέστερν … και είναι καλό να βλέπουμε κανένα τέτοιο που και που.
Η ιστορία του έχει βάθος, οι χαρακτήρες του σου μένουν αξέχαστοι και σίγουρα είναι από τα φιλμ που μόλις τελειώσει θέλεις να το ξαναδείς.
Δυστυχώς για τους αδελφούς Coen, δεν λέγονται αδερφοί Eastwood για να μπορέσουν να κερδίσουν Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας για ένα γουέστερν.
127 Hours
Η επόμενη ταινία του Danny Boyle μετά το Slumdog Millionaire είναι και αυτή υποψήφια για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας ...και αυτό ακριβώς είναι το δυστύχημα.
Δε θυμάμαι ποτέ να έχει ξαναφύγει σκηνοθέτης με Οσκαρ στις δυο σερί ταινίες του …μπορεί να κάνω λάθος αλλά δεν κάνω.
Το 127 Hours μιλαει για έναν ορειβάτη που παγιδεύεται σε έναν γκρεμό για …127 ώρες και θα κάνει τα πάντα …και εννοώ τα πάντα για να επιβιώσει.
Το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας εξελίσσεται στη σχισμή του γκρεμού με τον πρωταγωνιστή James Franco να προσπαθεί να ελευθερωθεί.
Πρόπερσι τους έπιασε όλους στον ύπνο.
Φέτος θα έχει και τον James Franco στη παρουσίαση της Απονομής που όλο και κάνα σχόλιο για τη ταινία θα κάνει προσπαθώντας να αστειευτεί.
Η Ακαδημία δεν αστειεύεται με τους ψήφους της όμως και σίγουρα φέτος ...δε θα κοιμάται κανένας.
The Kids Are All Right
Να μια ταινία που δε θα ήταν ποτέ υποψήφια για Καλύτερη Ταινία αν οι υποψηφιότητες ηταν 5.
Το The Kids Are All Right της Lisa Cholodenko ξεκινά από την ιστορία δυο παιδιών που γεννηθήκαν από ανώνυμη δωρεά σπέρματος και μεγαλώνουν με 2 μητέρες!
Άκου τώρα...
Αποφασίζουν να αναζητήσουν το βιολογικό τους πατέρα και όταν τον βρίσκουν, του τη πέφτουν οι μητέρες τους!
Δύσκολο θέμα για Οσκαρική ταινία, αποτέλεσε τη μεγάλη έκπληξη στις υποψηφιότητες, αν και έχει πολύ καλές ερμηνείες από δυο καταξιωμένες ηθοποιούς, την Annette Bening και τη Jullianne Moore.
Αμφιβάλω όμως αν και οι ίδιοι οι συντελεστές πιστεύουν ότι θα φύγουν νικητές στη 1η κατηγορία.
Γι’αυτούς, το ταξίδι είχε σημασία και φαντάζομαι το χαρήκαν.
The King’s Speech
Ο Λόγος του Βασιλιά του Tom Hooper είναι για πολλούς το μεγάλο φαβορί για να κερδίσει πολλά Χρυσά Αγαλματίδια και με 12 Υποψηφιότητες είναι αδύνατο να μην τα καταφέρει.
Τώρα, αν θα κερδίσει αυτό της Καλύτερης Ταινίας δε ξέρω, πάντως στις Χρυσές Σφαίρες έχασε.
Είναι η ιστορία του Βασιλιά Γεωργίου του 6ου ο οποίος είχε πρόβλημα στην ομιλία και χρειάστηκε τη βοήθεια ενός λογοθεραπευτή.
Απόλυτο φαβορί Α’ ανδρικού Ρόλου ο Colin Firth και, αν ήταν να επιλέξω, αυτό θα ήταν και το μοναδικό βραβείο που θα έπαιρνε η ταινία.
Δεν έγραψα κριτική ποτέ αλλά δεν κατάλαβα γιατί αυτή η μονοδιάστατη ιστορία ενός ακατανόητα δειλού Βασιλιά είναι μια από τις καλύτερες ταινίας της χρονιάς.
Ούτε γιατί η Helena Bonham Carter έχει υποψηφιότητα.
Μεγάλο φαβορί αλλά υπάρχει μεγαλύτερο.
Winter's Bone
Η μικρότερη ταινία στη λίστα από πλευράς προβολής, ονομάτων και εισιτήριων είναι το Winter’s Bone της Debra Granik, αλλά αυτό σημαίνει μόνο ένα πράγμα:
ότι ο μόνος λόγος που βρίσκεται εδώ είναι ότι είναι καλή ταινία.
Προσωπικά, εγώ αυτό δεν το είδα αλλά είναι από τις ταινίες που, αν και δεν μου άρεσε, καταλαβαίνω αυτούς που τη λάτρεψαν.
Είναι η ιστορία ενός κοριτσιού που ψάχνει το πατέρα της μεταξύ συγγενών απρόθυμων να βοηθήσουν, σε ένα τσιγγάνικο σκηνικό.
Είναι βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο και έχει δυο καταπληκτικές ερμηνείες, του John Hawkes και της Jennifer Lawrence.
Ένα βαρύ κι αργοκίνητο δράμα που δεν έχει απολύτως καμία πιθανότητα να είναι αυτή η Καλύτερη Ταινία του 2011.
Γιατί απλούστατα, δεν είναι.
Toy Story 3
Συνήθως τα sequel είναι χειρότερα από τους προκατόχους τους, αλλά το Τoy Story 3 αποτελεί εξαίρεση γιατί είναι μακράν το καλύτερο!
Ο μεγάλος φετινός νικητής στη κατηγορία των animation (δε θα ήταν ανόητο να είναι προτεινόμενη για Καλύτερη Ταινία και να χάσει για το Καλύτερο Animation;) μάλλον θεωρήθηκε ότι αδικείται εκεί και η Ακαδημία το επέλεξε στις 10 καλύτερες ταινίες της χρονιάς.
Όσο κι αν κάποιοι δεν είμαστε αρκετά παιδιά για να βλέπουμε κινούμενα σχέδια ακόμα κι αν είναι της Pixar, το Toy Story 3 ξεφεύγει από ότι είχαμε δει μέχρι τώρα.
Το Οσκαρ στη κατηγορία animation το έχει στη τσέπη του, έχει πολλές πιθανότητες να πάρει και το Οσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού αλλά …ως εκεί.
Το The Beauty and the Beast ήταν ένας ισχυρός υποψήφιος στις μέρες του, αλλά βολεύτηκε με Οσκαρ μουσικής.
Μακάρι να κερδίσει κάτι παραπάνω το Toy Story 3.
Πλάκα δε θα’χει;
The Social Network
Δε μπορώ να σας πω αριθμούς αλλά είμαι σίγουρη ότι οι περισσότεροι άνθρωποι αναφέρονται στο The Social Network του David Fincher ως τη Καλύτερη Ταινία της Χρονιάς.
Αριστοτεχνικά σκηνοθετημένο από τον σπουδαίο δημιουργό του Seven και του Fight Club, είναι μια ταινία επίκαιρη στην εποχή του facebook όπου ζούμε.
Μια ισχυρή παραβολή για την εξουσία, τη φιλία, τη προδοσία και το πεπρωμένο.
Συγχρόνως είναι αστεία, διορατική και είναι το απόλυτο φαβορί για το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας.
Άλλωστε, κέρδισε και τη Χρυσή Σφαίρα, 1 μήνα νωρίτερα.
ΕΠΙΘΥΜΙΑ: Inception ή Black Swan
ΠΡΟΒΛΕΨΗ: The Social Network