Η δεύτερη σκηνοθετική προσπάθεια του αγαπητού David Schwimmer (από τα Φιλαράκια, ντε) επιβεβαιώνει τον κανόνα που λέει ότι τα επιτυχημένα δράματα τα κάνουν οι χαρακτήρες και ο σκηνοθέτης και δεν αρκεί μόνο ένα συγκινησιακό στόρι.
Αν δεν ίσχυε αυτό, το Trust θα ήταν ένα πανίσχυρο δράμα.
Έχει δύο - περιορισμένων δυνατοτήτων αλλά - καλούς ηθοποιούς (Clive Owen και Catherine Keener) και μία μικρή με πολύ μέλλον (Liana Liberato) που κουβαλάει ολόκληρο το φιλμ.
Έχει επίσης ένα τρομακτικό και ανησυχητικά οικείο στόρι σχετικά με έναν ανώμαλο που παρασύρει ανήλικες μέσω διαδικτυακών ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης, κοινώς chat sites.
Εκεί που αποτυγχάνει ...
...είναι στη δημιουργία δυνατών χαρακτήρων που θα σε παρασύρουν στο δράμα τους, χαρακτήρων που θα γίνουν πιστευτοί και με τους οποίους θα ταυτιστείς εξ ολοκλήρου – άλλωστε το θέμα μας αφορά όλους.
Η 14χρονη Annie (Liana Liberato, η 2η ταινία της μετά από κάποιο The Last Sin Eater) λαμβάνει δώρο για τα γενέθλια της ένα καινούργιο laptop (...Mac φυσικά, δεν υπάρχουν άλλοι υπολογιστές για το Hollywood) από τους γονείς της (Keener και Owen).
Ενθουσιασμένη με το δώρο της, πέφτει με τα μούτρα στο chatting με τον Charlie, έναν συνομίληκο της από τη Καλιφόρνια που παίζει βόλλευ όπως κι εκείνη ...ή μάλλον έναν 20χρονο απόφοιτο που παίζει βόλλευ ...ή έναν 25χρονο που απλά φοβόταν να της πει την αλήθεια για την ηλικία του ...και τελικά έναν ώριμο 30φεύγα που 'την καταλαβαίνει' όσο κανένας άλλος.
Αυτό το τελευταίο το καταλαβαίνει μόνο όταν συναντιέται μαζί του, αλλά είναι πλέον αργά.
Σε αυτό το σημείο πολλοί θα αναρωτιέστε πώς η μικρή δεν το βάζει στα πόδια μόλις βλέπει τον ώριμο άντρα.
Οι γνώστες του 'αθλήματος' του chatting θα έχετε καταλάβει τη δύναμη που έχει το μυαλό μας να φτιάχνει ιδανικές εικόνες σύμφωνα με αυτά που ακούει και διαβάζει, σε σημεία που να είναι αδύνατο να απεμπλακείς όταν αποκαλύπτεται το αληθινό πρόσωπο αυτού με τον οποίο ξενυχτούσες επί μήνες και '...σε καταλάβαινε όπως κανείς'.
Η Annie θα βιαστεί από τον άντρα, αλλά εξ αιτίας αυτού του δεσίματος που προκαλεί το 'αναθεματισμένο' όπως το λέει η μάνα μου chat, αρνείται να το παραδεχτεί, παρά πείθει τον εαυτό της ότι ο Charlie είναι ένας ερωτευμένος που θα τη σώσει από τον συντηρητισμό των δικών της και θα ζήσουν μαζί τον έρωτά τους.
Την ίδια στιγμή οι γονείς της προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το δράμα τους κάνοντας μοιραία αρκετά λάθη.
Το Trust δεν είναι ένα κλασικού τύπου θρίλερ που κυνηγάς το διεστραμμένο τύπο ακολουθώντας στοιχεία και που τελειώνει με τη τελική αναμέτρηση καλού κακού.
Αντίθετα, εκεί δίνεται η μικρότερη σημασία – εξ ου και το απότομο τέλος.
Το Trust αφορά την αντιμετώπιση, τη προειδοποίηση, την αφύπνιση.
Αφορά τους νέους 'millenium' κινδύνους στους οποίους βρίσκονται τα μικρά παιδιά και τους οποίους αδυνατούν να κατανοήσουν πολλοί γονείς.
Τέλος, αφορά την - τεράστια για να την πάρεις αψήφιστα - δύναμη που έχει η επικοινωνία μέσω διαδικτύου, ειδικά σε ηλικίες τρυφερές και ανώριμες.
Ως προς τα μηνύματα, η ταινία τα πάει περίφημα.
Κινηματογραφικά όμως ...
Αν και η τεχνική του texting on screen είναι ιδιαιτέρως επιτυχής, η σκηνοθεσία του David Schwimmer είναι πρόχειρη, με κάποια καλά σημεία (όπως η σκηνή της εξομολόγησης του πατέρα προς τη κόρη) αλλά τα περισσότερα απλουστευμένα – πέρα από το γεγονός ότι υπήρχαν θέματα που δεν άγγιξε όσο έπρεπε, όπως η επιστροφή της Annie στο σχολείο, η συμπεριφορά του αδελφού της και άλλα.
Το τέλος δεν μου επιτρέπεται να το αποκαλύψω φυσικά αλλά αγγίζει τα όρια της γραφικότητας, με επίλογο όπως 'Ζουν ανάμεσά μας. Προσοχή!'
Στις ερμηνείες ισχύουν τα ίδια.
Με τέτοιο σενάριο, ηθοποιοί του βελινεκούς ενός Di Caprio ή ενός Spacey που είναι και ηλικιακά πιο ταιριαστός, παίρνουν υποψηφιότητες.
Ο Clive Owen αντίθετα, αποδεικνύει ότι είναι ένας μονοδιάστατος και με περιορισμένες δυνατότητες ηθοποιός, τουλάχιστον σε ρόλους που χρειάζονται απογείωση.
Έχει τις στιγμές του αλλά γενικά η ερμηνεία του είναι απογοητευτική.
Η Keener συνεχίζει να παίζει σε ταινίες με ελάχιστη ουσιαστική συμμετοχή.
Η 16χρονη Liana Liberato τραβάει στις πλάτες της όλο το φιλμ και, αν και δεν απέφυγε κάποιες κακές στιγμές, η μικρή κάνει εξαιρετική δουλειά και τα καταφέρνει μια χαρά - άξια εκπρόσωπος της πολύ καλής γενιάς teen ηθοποιών του Hollywood τα τελευταία χρόνια.
Συμπερασματικά, το Trust είναι ένα αξιόλογο φιλμ που εστιάζει στο δράμα και όχι τόσο στο κυνήγι, κι αυτό θα πρέπει να το γνωρίζετε για να μην περιμένετε πολλά θρίλερ στοιχεία και πολύ περιπέτεια.
Πιάνει το θέμα σωστά αλλά δεν ξέρει πώς να το χειριστεί.
Το Trust έρχεται στην Ελλάδα από Πέμπτη 4 Αυγούστου.
Trust trailer by FilmBoy-gr