Γράφει ο Κώστας Τσώκος.
Τελικά δεν υπάρχουν μόνο μικρού ή μεγάλου μήκους ταινίες, αλλά και ...μεσαίου.
Μία τέτοια ταινία είναι και το γερμανικό Lys που προβλήθηκε την τελευταία ημέρα στο SFF-Rated Athens, διάρκειας 52 λεπτών!
Η σκηνοθεσία ήταν του μέχρι πρότινος μικρομηκά Krystof Zlatnik, o οποίος έγραψε και το σενάριο μαζί με τον Benjamin Karalic.
Ένα έφηβο κορίτσι, η Lys (Hanna Schwamborn) βρίσκεται ξαφνικά στο εσωτερικό ενός αντιδραστήρα ονόματι Terra-Plant.
Βγαίνοντας από κει αποκτά ξαφνικά παράξενες δυνάμεις που την κάνουν να βλέπει κάθε ζωντανό οργανισμό ως πεφωτισμένο ενεργειακό πεδίο.
Δεν μπορεί να κάνει ούτε μια βόλτα ή να φασωθεί με το αγόρι της χωρίς να τα βλέπει όλα μέσα απ'την περιβαλλόμενη ενέργεια τους...
Η σκηνοθεσία ήταν του μέχρι πρότινος μικρομηκά Krystof Zlatnik, o οποίος έγραψε και το σενάριο μαζί με τον Benjamin Karalic.
Ένα έφηβο κορίτσι, η Lys (Hanna Schwamborn) βρίσκεται ξαφνικά στο εσωτερικό ενός αντιδραστήρα ονόματι Terra-Plant.
Βγαίνοντας από κει αποκτά ξαφνικά παράξενες δυνάμεις που την κάνουν να βλέπει κάθε ζωντανό οργανισμό ως πεφωτισμένο ενεργειακό πεδίο.
Δεν μπορεί να κάνει ούτε μια βόλτα ή να φασωθεί με το αγόρι της χωρίς να τα βλέπει όλα μέσα απ'την περιβαλλόμενη ενέργεια τους...
Και ακολουθεί το αναμενόμενο ψάξιμο/κυνήγι από διάφορους κοστουμάτους, την στιγμή που η ίδια αναρωτιέται...
Τί της έχει συμβεί;
Eίναι για καλό ή μήπως για κακό;
Η αφήγηση ξεκινάει μέσα απ'τα μάτια του επιστήμονα Karl (Horst-Gunter Marx), ο οποίος ανακρίνεται από έναν άνθρωπο της εταιρείας που έφτιαξε τον Terra-Plant.
Eίναι για καλό ή μήπως για κακό;
Η αφήγηση ξεκινάει μέσα απ'τα μάτια του επιστήμονα Karl (Horst-Gunter Marx), ο οποίος ανακρίνεται από έναν άνθρωπο της εταιρείας που έφτιαξε τον Terra-Plant.
Μέσω της ανάκρισης μαθαίνουμε τι ακριβώς συνέβη και ύστερα ακολουθούμε την κοπέλα και το πως αυτό επηρεάζει την ζωή της.
Η σκηνοθεσία ακολουθούσε ένα - καλώς εννούμενο - ανεξάρτητο μοτίβο, με έντονα close-up στις λεκτικές αντιπαραθέσεις και παραισθησιογόνα απεικόνιση των συναισθημάτων της ηρωίδας.
Παράδειγμα τα όνειρα της κοπέλας ή η σεκάνς στο πάρτι, με την έντονη μουσική, τα τρεμάμενα πλάνα και την κοπέλα να περιφέρεται χαμένη προσπαθώντας να αποφύγει κάποιον.
Τα λιγοστά εφέ ήταν πειστικά, με τους ανθρώπους και τα άλλα στοιχεία της φύσης να παρουσιάζονται σαν φωτισμένα αρνητικά φιλμ ενώ οι δυνάμεις του κοριτσιού απεικονίζονταν με ενεργειακές ακτίνες.
Ένα κορίτσι που αναλόγως αν αισθάνονταν απειλή ή βοήθεια, εξέφραζε την δύναμη της και με τον ανάλογο τρόπο.
Τρανό παράδειγμα όταν ο επιστήμονας πάει να τη βοηθήσει προσφέροντας της μια διαφωτιστική βόλτα.
Εκείνη, την μία θα ζωντανέψει ένα ξεραμένο λουλούδι και την άλλη θα αναισθητοποιήσει τον επιστήμονα, όταν νιώσει απειλή.
Όλο αυτό το τηλεκινητικό, σε συνδυασμό με το θανάσιμο άγγιγμα, θα μπορούσες να πεις ότι θύμιζε και λίγο Jean Grey-Rogue από X-Men.
Παράδειγμα τα όνειρα της κοπέλας ή η σεκάνς στο πάρτι, με την έντονη μουσική, τα τρεμάμενα πλάνα και την κοπέλα να περιφέρεται χαμένη προσπαθώντας να αποφύγει κάποιον.
Τα λιγοστά εφέ ήταν πειστικά, με τους ανθρώπους και τα άλλα στοιχεία της φύσης να παρουσιάζονται σαν φωτισμένα αρνητικά φιλμ ενώ οι δυνάμεις του κοριτσιού απεικονίζονταν με ενεργειακές ακτίνες.
Ένα κορίτσι που αναλόγως αν αισθάνονταν απειλή ή βοήθεια, εξέφραζε την δύναμη της και με τον ανάλογο τρόπο.
Τρανό παράδειγμα όταν ο επιστήμονας πάει να τη βοηθήσει προσφέροντας της μια διαφωτιστική βόλτα.
Εκείνη, την μία θα ζωντανέψει ένα ξεραμένο λουλούδι και την άλλη θα αναισθητοποιήσει τον επιστήμονα, όταν νιώσει απειλή.
Όλο αυτό το τηλεκινητικό, σε συνδυασμό με το θανάσιμο άγγιγμα, θα μπορούσες να πεις ότι θύμιζε και λίγο Jean Grey-Rogue από X-Men.
Για το τέλος, ενδιαφέρουσες και οι ερμηνείες των κύριων πρωταγωνιστών Hanna Schwamborn, Horst-Gunter Marx.
Μέστοι, εκφραστικοί και οι δύο.
Με δυσκόλεψε να πω την αλήθεια.
Οκ, πάντα περιμένεις κάτι παραπάνω σε καταδιώξεις, ανατροπές κλπ. ενώ ένα μισαωράκι ακόμα θα το χρειάζονταν καθώς ξόδευε υπερβολικά πολύ χρόνο στις εναλλαγές συναισθημάτων της μικρής.
Αν σκεφτούμε όμως ότι διαρκούσε μόλις 52' προλάβαινε να σου δείξει αρκετά, να σε κρατήσει σε ενδιαφέρον και να σου περάσει μηνύματα.
Μα κυριότερο;
Τι θα έκανε η ανθρωπότητα αν είχε στα χέρια της ένα μοναδικό όπλο, ένα θαύμα της φύσης σαν την κοπέλα αυτή;
Θα το εκμεταλλεύονταν προς όφελος του ανθρώπου και της φύσης, ή των εταιρικών συμφερόντων κρατώντας την περαματόζωο;
Η ουσία όλων αυτών, ότι ο καρκίνος της φύσης είμαστε εμείς τελικά, όπως αναφέρεται συχνά πυκνά στην ταινία και υποννοεί το τέλος...
Μέστοι, εκφραστικοί και οι δύο.
Με δυσκόλεψε να πω την αλήθεια.
Οκ, πάντα περιμένεις κάτι παραπάνω σε καταδιώξεις, ανατροπές κλπ. ενώ ένα μισαωράκι ακόμα θα το χρειάζονταν καθώς ξόδευε υπερβολικά πολύ χρόνο στις εναλλαγές συναισθημάτων της μικρής.
Αν σκεφτούμε όμως ότι διαρκούσε μόλις 52' προλάβαινε να σου δείξει αρκετά, να σε κρατήσει σε ενδιαφέρον και να σου περάσει μηνύματα.
Μα κυριότερο;
Τι θα έκανε η ανθρωπότητα αν είχε στα χέρια της ένα μοναδικό όπλο, ένα θαύμα της φύσης σαν την κοπέλα αυτή;
Θα το εκμεταλλεύονταν προς όφελος του ανθρώπου και της φύσης, ή των εταιρικών συμφερόντων κρατώντας την περαματόζωο;
Η ουσία όλων αυτών, ότι ο καρκίνος της φύσης είμαστε εμείς τελικά, όπως αναφέρεται συχνά πυκνά στην ταινία και υποννοεί το τέλος...
Lys trailer από FilmBoy-gr