Τις μάθατε τις υποψηφιότητες των φετινών Oscar, ε;
Εδώ στο FilmBoy έχουμε μια παράξενη σχέση με τα βραβεία της Ακαδημίας.
Μπορεί να είμαστε το μοναδικό ελληνικό site που κάνει live blogging την ώρα της Απονομής μέχρι τα ξημερώματα, αλλά τις υποψηφιότητες τις ανακοινώνουμε τελευταίοι.
Ωστόσο, επειδή σε αυτόν τον ιστοχώρο η πρωτοτυπία είναι κανόνας, κάθε χρόνο βλέπουμε τις υποψηφιότητες με μια πιο ιδιαίτερη ματιά, από μια πιο in-Hollywood σκοπιά, και σίγουρα όχι με μια απλή καταγραφή.
Λοιπόν, φέτος μιλάμε για την πιο συναρπαστική Απονομή στην πρόσφατη μνήμη.
Και ας μη φαίνεται αυτό με τη πρώτη ματιά.
Πριν από την ανακοίνωση, τα tabloits στην Αμερική αναρωτιόντουσαν αν ο θάνατος του Bin Laden θα έδινε άλλο ένα Oscar στη Kathryn Bigelow, και αν το Hollywood θα κλείσει το μάτι στη Σαιεντολογία, αναγνωρίζοντας τη δουλειά του Paul Thomas Anderson.
Τίποτε από τα δύο δεν έγινε.
Ούτε η πρώτη μπήκε υποψήφια για Καλύτερη Σκηνοθεσία, ούτε το The Master για Καλύτερη Ταινία.
Ναι, μερικά πράγματα ήταν βαρετά – όπως οι υποψηφιότητες Β’ Ανδρικού, μια κατηγορία γεμάτη από πρώην νικητές, και οι υποψηφιότητες για Καλύτερο Animation, γεμάτη στουντιακά φιλμ – ωστόσο, υπάρχουν πολλά για να σχολιάσει κανείς.
Υπάρχουν τα παράξενα, όπως οι τέσσερις (!) υποψηφιότητες για την Anna Karenina.
Υπάρχουν τα μικρά, όπως η Quvenzhané Wallis που έγινε η νεαρότερη υποψήφια για Α’ Γυναικείου στην ιστορία των Όσκαρ.
Και υπάρχουν και τα …σύντομα, όπως το Fresh Guacamole κάποιου PES, το οποίο θα μπορούσε να είναι η μικρότερη υποψήφια Μικρού Μήκους ταινία στην ιστορία, με διάρκεια μόλις 90 δευτερόλεπτα.
Το κυριότερο όμως είναι οι υποψηφιότητες για την Καλύτερη Ταινία, που είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσες από ό, τι ο καθένας θα περίμενε πριν από λίγους μήνες.
Θα το θέσω αλλιώς: κανείς δεν έχει την παραμικρή ιδέα για το ποιος θα κερδίσει την Καλύτερη Ταινία.
Σύμφωνοι, όλο και περισσότεροι συντάσσονται στο Lincoln, αλλά προσωπικά, δεν θα το έθετα αδιαφιλονίκητο φαβορί.
Και να γιατί.
Λίγο πριν τις ανακοινώσεις, φαινόταν ότι θα πηγαίναμε σε έναν αγώνα των τεσσάρων, ανάμεσα στον γενειοφόρο πρόεδρο του Spielberg, το Argo, το Les Misérables και το Zero Dark Thirty.
Η έκπληξη ήρθε όταν στις υποψηφιότητες Καλύτερης Σκηνοθεσίας δεν υπήρχε ούτε ο Ben Affleck, ούτε ο Tom Hooper, ούτε η Kathryn Bigelow.
Προφανώς, αυτό έκανε μερικούς να πάρουν τα στοιχήματά τους για το μεγάλο βραβείο, πίσω, καθώς μόνο 3 ταινίες στην ιστορία των Όσκαρ πήραν το μεγάλο βραβείο, χωρίς να έχουν υποψηφιότητα Σκηνοθεσίας, και οι δύο από αυτές είναι τόσο παλιά - το 1927 το Wings και το 1932 το Grand Hotel – που δε μετράνε.
Η τρίτη είναι το Driving Miss Daisy, που πάντως δίνει ένα δεδικασμένο.
Είναι όμως και κάτι άλλο.
Συνήθως, τέτοιες μέρες έχουμε ένα σαφέστατο φαβορί και κανα-δυο ακόμα αουτσάιντερ.
Φέτος, το Lincoln είναι επικεφαλής με 12 υποψηφιότητες, αλλά το Life of Pi είναι ακριβώς πίσω του με 11!
Κανείς δεν σκέφτηκε ότι η ταινία του Ang Lee θα ήταν ένας σημαντικός υποψήφιος, αλλά τώρα αυτός είναι μέσα, και οι Affleck, Bigelow και Hooper είναι έξω.
Αυτό σημαίνει ότι το 3D υπερθέαμα της χρονιάς έχει καλές πιθανότητες να φύγει με το μεγάλο βραβείο.
Το Silver Linings Playbook έχει επίσης πολλές ελπίδες, αφού έχει υποψηφιότητες για όλες τις ερμηνευτικές κατηγορίες.
Είναι η πρώτη ταινία μετά το Reds του Warren Beatty το 1981 που καταφέρνει κάτι τέτοιο …και θυμηθείτε ότι στην Ακαδημία υπάρχουν πολλοί ηθοποιοί που ψηφίζουν, και που αποδεδειγμένα η ταινία τους άρεσε.
Οπότε…
Βλέπετε λοιπόν;
Πίσω από το Lincoln, τα Life of Pi και Silver Linings Playbook ξαφνικά φαίνονται σε καλύτερη θέση από τα Les Misérables, Argo και Zero Dark Thirty για τη κούρσα του μεγάλου Όσκαρ.
Ωστόσο, δεν θα ξέγραφα εντελώς τις τρεις ταινίες που βρίσκονται έξω από τη κούρσα του Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας.
Το Argo μόλις πήρε το κορυφαίο βραβείο στα Critic’s Choice Awards (και Βραβείο Σκηνοθεσίας για τον Affleck), όπως και στις Χρυσές Σφαίρες.
Και στη τελική, ίσως το Argo, το Zero Dark Thirty και το Les Miserables να είναι πολύ καλύτερες ταινίες απ’ότι ήταν η Miss Daisy και να το κάνουν το θαύμα – σίγουρα οι Affleck, Hopper και Bigelow είναι καλύτεροι σκηνοθέτες από τον Bruce Beresford, που έμειναν απ'έξω.
Όσο για το Καλύτερης Σκηνοθεσίας, η λογική λέει ότι αν η Καλύτερη Ταινία πάει σε ένα από τα Lincoln, Silver Linings Playbook ή Life of Pi, το Όσκαρ Σκηνοθεσίας θα ταιριάξει μαζί του.
Αλλά αν στη σκηνοθεσία δείτε κανέναν Haneke να ευχαριστεί την Ακαδημία (αμέ, γιατί όχι;), μην απορήσετε αν το μεγάλο Όσκαρ πάει στο Argo.
Αγωνία θα έχει και το Όσκαρ Α’ Γυναικείου.
Λίγες μέρες πριν, τόσο η Jessica Chastain όσο και η Jennifer Lawrence κέρδισαν στα Critic’s Choice Awards, και πήραν από μία Χρυσή Σφαίρα τη περασμένη Κυριακή.
Ωστόσο, και οι δύο παραπάνω απονομές έχουν πολλαπλές κατηγορίες στο Γυναικείο Ρόλο, ενώ το Όσκαρ θα το πάρει μόνο μία.
Αν λοιπόν οι δύο τους είναι κοντά και οι ψήφοι τους μοιραστούν, είναι πολύ πιθανό (έχει γίνει άπειρες φορές) να έρθει η Naomi Watts ή η Emmanuelle Riva από τη γωνία και να το αρπάξει.
Και το Όσκαρ Β΄Ανδρικού επίσης μπορεί να πάει οπουδήποτε, αλλά τουλάχιστον εκεί όλοι έχουν κερδίσει από ένα, οπότε δε θα τους νοιάξει και πολύ.
Καταλάβατε γιατί φέτος τα Όσκαρ έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον;
Είναι φυσικά πιθανό, τα διάφορα Guild awards που ακολουθούν να ξεκαθαρίσουν κάπως τα πράγματα, όπως είναι πιθανό να θολώσουν τα νερά χειρότερα.
Μη ξεχνάτε ότι έρχονται και τα 4α FilmBoy Awards που παραδοσιακά επηρεάζουν τα Όσκαρ κάθε χρόνο…
BEST PICTURE
Beasts of the Southern WildSilver Linings Playbook
Zero Dark Thirty
Lincoln
Les Miserables
Life of Pi
Amour
Django Unchained
Argo
BEST ACTOR
Bradley Cooper - Silver Linings PlaybookJoaquin Phoenix - The Master
Daniel Day-Lewis - Lincoln
Denzel Washington - Flight
Hugh Jackman - Les Miserables
BEST ACTRESS
Jessica Chastain - Zero Dark ThirtyQuvenzhané Wallis - Beasts of the Southern Wild
Jennifer Lawrence - Silver Linings Playbook
Naomi Watts - The Impossible
Emmanuelle Riva - Amou
BEST ACTOR IN A SUPPORTING ROLE
Christoph Waltz - Django UnchainedPhilip Seymour Hoffman – The Master
Robert De Niro – Silver Linings Playbook
Alan Arkin – Argo
Tommy Lee Jones – Lincoln
BEST ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE
Sally Field - LincolnAnne Hathaway - Les Miserables
Jacki Weaver - The Silver Linings Playbook
Helen Hunt - The Sessions
Amy Adams - The Master
BEST ANIMATED PICTURE
BraveFrankenweenie
Wreck-It Ralph
ParaNorman
The Pirates! Band of Misfits
BEST DIRECTOR
David O. Russell – Silver Linings PlaybookMichael Haneke – Amour
Ang Lee – Life of Pi
Benh Zeitlin – Beasts of the Southern Wild
Steven Spielberg – Lincoln
Adapted Screenplay
Chris Terrio - ArgoLucy Alibar & Benh Zeitlin - Beasts of the Southern Wild
David Magee - Life of Pi
Tony Kushner - Lincoln
David O. Russell - Silver Linings Playbook
Original Screenplay
FlightZero Dark Thirty
Django Unchained
Amour
Moonrise Kingdom
Best Foreign Language Film
Amour, AustriaKon-Tiki, Norway
No, Chile
A Royal Affair, Denmark
The War Witch, Canada
Production Design
Sarah Greenwood (Production Design); Katie Spencer (Set Decoration) - Anna KareninaDan Hennah (Production Design); Ra Vincent and Simon Bright (Set Decoration) - The Hobbit: An Unexpected Journey
Eve Stewart (Production Design); Anna Lynch-Robinson (Set Decoration) - Les Miserables
David Gropman (Production Design); Anna Pinnock (Set Decoration) - Life of Pi
Rick Carter (Production Design); Jim Erickson (Set Decoration) - Lincoln
Achievement in Cinematography
Seamus McGarvey - Anna KareninaRobert Richardson - Django Unchained
Claudio Miranda - Life of Pi
Janusz Kaminski - Lincoln
Roger Deakins - Skyfall
Achievement in Costume Design
Jacqueline Durran - Anna KareninaPaco Delgado - Les Miserables
Joanna Johnston - Lincoln
Eiko Ishioka - Mirror Mirror
Colleen Atwood - Snow White and the Huntsman
Best Documentary Feature
Emad Burnat and Guy Davidi - 5 Broken CamerasThe Gatekeepers
How to Survive a Plague
The Invisible War
Searching for Sugar Man
Best Documentary Short Subject
InocenteKings Point
Mondays at Racine
Open Heart
Redemption
Achievement in Film Editing
William Goldenberg - ArgoTim Squyres - Life of Pi
Michael Kahn - Lincoln
Jay Cassidy and Crispin Struthers - Silver Linings Playbook
Dylan Tichenor and William Goldenberg - Zero Dark Thirty
Achievement in Makeup and Hairstyling
Howard Berger, Peter Montagna and Martin Samuel - HitchcockPeter Swords King, Rick Findlater and Tami Lane - The Hobbit: An Unexpected Journey
Lisa Westcott and Julie Dartnell - Les Miserables
Best Original Score
Dario Marianelli - Anna KareninaAlexandre Desplat - Argo
Mychael Danna - Life of Pi
John Williams - Lincoln
Thomas Newman - Skyfall
Best Original Song
“Before My Time” from Chasing Ice“Everybody Needs A Best Friend” from Ted
“Pi’s Lullaby” from Life of Pi
“Skyfall” from Skyfall
“Suddenly” from Les Miserables
Best Animated Short Film
Adam and DogFresh Guacamole
Head Over Heels
Maggie Simpson in “The Longest Daycare”
Paperman
Best Live Action Short Film
AsadBuzkashi Boys
Curfew
Death of a Shadow
Henry
Achievement in Sound Editing
Erik Aadahl and Ethan Van der Ryn - ArgoWylie Stateman - Django Unchained
Eugene Gearty and Philip Stockton - Life of Pi
Per Hallberg and Karen Baker Landers - Skyfall
Paul N.J. Ottosson - Zero Dark Thirty
Achievement in Sound Mixing
John Reitz, Gregg Rudloff and Jose Antonio Garcia - ArgoAndy Nelson, Mark Paterson and Simon Hayes - Les Miserables
Ron Bartlett, D.M. Hemphill and Drew Kunin - Life of Pi
Andy Nelson, Gary Rydstrom and Ronald Judkins - Lincoln
Scott Millan, Greg P. Russell and Stuart Wilson - Skyfall
Achievement in Visual Effects
Joe Letteri, Eric Saindon, David Clayton and R. Christopher White - The Hobbit: An Unexpected JourneyBill Westenhofer, Guillaume Rocheron, Erik-Jan De Boer and Donald R. Elliott - Life of Pi
Janek Sirrs, Jeff White, Guy Williams and Dan Sudick - The Avengers
Richard Stammers, Trevor Wood, Charley Henley and Martin Hill - Prometheus
Cedric Nicolas-Troyan, Philip Brennan, Neil Corbould and Michael Dawson - Snow White and the Huntsman