Γράφει ο Γιώργος Καραμάνος.
Όταν το Paperboy κυκλοφόρησε ως νουβέλα το 1995, προκάλεσε αρκετό σάλο και κατάφερε σχετικά εύκολα να μπει στην λίστα των New York Times.
Από τότε υπήρχαν κάποιες σκέψεις σχετικά με μια ενδεχόμενη μεταφορά του στον κινηματογράφο, όμως αυτό δεν συνέβει.
Τελικά δεκαοκτώ χρόνια μετά, το Paperboy βρήκε το δρόμο του προς την μεγάλη οθόνη και το αποτέλεσμα κάθε άλλο παρά θετικό είναι.
Η ιστορία μας μεταφέρει στον Αμερικανικό Νότο του 1969 όπου ένας επιτυχημένος δημοσιογράφος, ο Ward Jansen (Matthew McConaughey, Magic Mike), επιστρέφει στην κωμόπολη που μεγάλωσε για να ερευνήσει μια δολοφονία...
Εκεί επανενώνεται με τον νεότερο αδελφό του Jack (Zac Efron, The Lucky One) και μαζί σχηματίζουν μια μικρή δημοσιογραφική ομάδα.
Σκοπός τους είναι να αθωώσουν τον κατηγορούμενο της συγκεκριμένης δολοφονίας, έτσι ώστε να μην καταλήξει στην ηλεκτρική καρέκλα.
Σε αυτό το σημείο μπαίνει στο παιχνίδι και η Charlotte (Nicole Kidman, Trespass), μια υπερσεξουαλική σαραντάρα που έχει συνάψει ερωτική σχέση με τον θανατοποινίτη και που, με την παράξενη προφορά και την σαγηνευτική της εμφάνιση, σχεδόν αμέσως κερδίζει την καρδιά του Jack.
Οι δυο δημοσιογράφοι ρισκάρουν πολλά προσπαθώντας να υπερασπιστούν έναν δολοφόνο, όμως όσο περισσότερα νέα στοιχεία προκύπτουν, τόσο μεγαλύτερο ενδιαφέρον αποκτά η υπόθεση.
Και η Charlotte παραμένει δίπλα τους σε όλο το ταξίδι, υπενθυμίζοντας στον Jack πως δεν μπορεί να την έχει.
Η πλοκή εξελίσσεται και οι σχέσεις ανάμεσα στους χαρακτήρες γίνονται όλο και πιο περίπλοκες.
Ο Jack αναζητά να βρει κάποιο νόημα σε όλα αυτά που συμβαίνουν μπροστά στα μάτια του καθώς τα αισθήματα του μπαίνουν εμπόδιο στην διερεύνηση της υπόθεσης.
Δεν αμφιβάλλω πως το μυθιστόρημα του Peter Dexter μπορεί να έχει κάποιο ενδιαφέρον.
Όμως δεν μπορώ να πω το ίδιο και για το κακογραμμένο σενάριο του Lee Daniels.
Από όποιο σημείο και να το ξεκινήσω, δεν μπορώ να βρω κάτι θετικό όσον αφορά το The Paperboy.
Άκυρες σεξουαλικές φαντασιώσεις και υπερβολικοί χαρακτήρες είναι τα μόνα που χαρακτηρίζουν την ταινία.
Ένα νοσηρό περιβάλλον και μια Αμερική που δύσκολα θα αναγνωρίσετε, ενώ τα χειρότερα έρχονται όταν ο σκηνοθέτης Lee Daniels προσπαθεί μέσα σε όλη αυτή την εξαρχής κατεστραμμένη ιδέα, να προσθέσει ζητήματα όπως ο ρατσισμός ή η ομοφοβία.
Οι συζητήσεις είναι κενές περιεχομένου και οι χαρακτήρες έχουν απόλυτη έλλειψη βάθους - και εσύ συνεχίζεις να βλέπεις απορημένος μια ταινία που εξελίσσεται χωρίς καμία προοπτική να καλυτερεύσει ή να αποκτήσει την παραμικρή σπιθαμή ενδιαφέροντος.
Ούτε από τον τομέα της σκηνοθεσίας μπορώ να σας μεταφέρω ευχάριστα νέα, γιατί ο Lee Daniels θα ήθελε να είναι ένας νέος Tarantino ή έστω ένας από τους αδελφούς Cohen,όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι για αυτόν.
Όχι μόνο του λείπει το ταλέντο, αλλά και η εφευρετικότητα.
Έτσι τελικά καταλήγουμε να βλέπουμε μια σκηνοθεσία που το μόνο που μπορεί να πλασάρει είναι ένα αμφιβόλου ποιότητας στυλ, μια ταλαιπωρημένη κάμερα που ακολουθεί τους ανυπόστατους χαρακτήρες σε όλες τους τις (σεξουαλικές) περιπέτειες.
Και για να το θέσω ακόμα πιο κατανοητά, από το Paperboy το μόνο που θα θυμάστε βγαίνοντας από την αίθουσα, είναι ένας Zac Efron που κυκλοφορεί όλη την ημέρα με τα σώβρακα και μια Nicole Kidman που τον κατουράει και που δείχνει τα εσώρουχα της όποτε ευκαιρήσει.
Ακόμα, το cast μπορεί να δείχνει ενδιαφέρον αλλά ο κάθε ηθοποιός βρίσκεται σε διαφορετικό μήκος κύματος.
Ο Matthew McConaughey προσπαθεί να αποδώσει με σοβαρό τρόπο τον έμπειρο δημοσιογράφο που αγωνιά να ανακαλύψει την αλήθεια, αλλά ο Zac Efron προσπαθώντας απεγνωσμένα να αποποιηθεί την στάμπα της Disney επιχείρησε να «παίξει» σε μια σοβαρή ταινία χωρίς να πείθει κανέναν.
Ο John Cusack (The Raven) υποδύεται έναν παρανοϊκό, υπερβάλλοντας σε κάθε σκηνή που συμμετέχει, ενώ η Nicole Kidman μάλλον πρέπει να μας κάνει πλάκα.
Αν και έχει παίξει σε αρκετές μέτριες ταινίες, σίγουρα αυτός ήταν ο πιο γελοίος ρόλος που έχει αναλάβει σε όλη της την καριέρα.
Το The Paperboy δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα συνονθύλευμα grotesque κινηματογράφου.
Μια βρώμικη ταινία χωρίς λόγο ύπαρξης.
Ένα άχαρο δημιούργημα από έναν ακόμα πιο άχαρο δημιουργό.
Μια ταινία τόσο κακιά, που κάνει το Hick (που δεν προβλήθηκε ούτε σε μία αίθουσα των ΗΠΑ το 2012, γι'αυτό και δεν είδατε review) να δείχνει αριστούργημα.
Στις αίθουσες από 7 Μαρτίου.
The Paperboy trailer από FilmBoy-gr