Γράφει η Χρύσα Φραγκούδη.
Και ενώ, όπως έχουμε δει, κάθε δεκαετία είχε τις δικές τις «μόδες» αναφορικά με το εικαστικό των poster κινηματογράφου, υπήρξαν και αφίσες που πρωτοτύπησαν, ξεχώρισαν, έκαναν το κάτι διαφορετικό.
Σε μια εποχή, που το moto των creative artists ήταν «Τι να την κάνουμε την τυπογραφία, αφού έχουμε σταρ;» και η κυριαρχη τάση ήταν η εικονογράφηση των βασικών κ μη ηθοποιών( The Unholy Three, Little Ceasar), η ταινία 20,000 years in Sing Sing το 1932 έκανε την διαφορά κυκλοφορώντας με τυπογραφική αφίσα, χωρίς την παραμικρή εμφάνιση ανθρώπινης σιλουέτας!
Κάποιοι σχεδιαστές έκαναν το βήμα και δημιούργησαν αφίσες βασισμένες αποκλειστικά στον τίτλο της ταινίας (Les mus et les morts, Sunset Boulevard, The entity), κάποιοι να γίνουν αντικείμενο ...αντιγραφής (Ben Hur, Beau Geste, City of god) και αλλοι να δημιουργήσουν εντελώς δικό τους στυλ όπως για παράδειγμα ο Saul Bass (The Shining, West side story).
Φυσικά, δεν λείπουν και σήμερα αυτά τα ποστερ (Zodiac, Zero Dark Thirty) αλλά ακόμα και τώρα αποτελούν εξαιρέσεις ή συμπληρωματικά ποστερ σε προσωποκεντρικές καμπάνιες (X Men, XXX).