Τον τελευταίο καιρό το Hollywood ασχολείται αρκετά με τον μύθο του μεγάλου μέτρ και πρωτομάστορα των ταινιών θρίλερ, Alfred Hitchcock.
Πριν μερικούς μήνες είδαμε την πιο πρόσφατη απόπειρα αναβίωσης της προσωπικότητας του σπουδαίου δημιουργού, με πρωταγωνιστή τον Antony Hopkins, μια ταινία όπου ο δημοφιλής ηθοποιός ήταν πολύ καλός, αλλά η ταινία δεν ανταποκρίθηκε στις υψηλές απαιτήσεις.
Στο The Girl του σκηνοθέτη Julian Jarrold έχουμε πάνω κάτω το ίδιο μοτίβο με την ταινία που είδαμε πριν λίγο καιρό, με την έννοια ότι μας εξιστορεί μια ιστορία κατα την διάρκεια γυρισμάτων κάποιας ταινίας του (τότε ήταν το Psycho, τώρα τα Πουλιά) και μέσα από αυτήν προσπαθούμε να καταλάβουμε τον χαρακτήρα και τις εμμονές του σπουδαίου αυτού σκηνοθέτη.
Έτσι λοιπόν, με φόντο τα γυρίσματα του classic "Τα Πουλιά", η σχέση του μαιτρ του τρόμου, Αlfred Hitchcock (Toby Jones, Snow White and the Huntsman) με την πρωταγωνίστρια Tippie Hedren (Sienna Miller, G.I Joe: Rise of the Cobra).
Μια σχέση που ανήκει στις σκοτεινές πτυχές της ιστορίας του μεγάλου σκηνοθέτη.
Δεν μου αρέσουν τόσο οι συγκρίσεις μεταξύ ταινιών (διότι θεωρώ ότι ο κάθε σκηνοθέτης έχει την δική του οπτική γωνία, με την οποία βλέπει τα πράγματα), ωστόσο παρατηρούνται αρκετά κοινά στοιχεία στις δυο ταινίες με θέμα τον εκκεντρικό σκηνοθέτη, που δεν μπορείς να τα αποφύγεις.
Παρόλο που το Hitchcock είναι ελαφρώς καλύτερο του The Girl, βλέπουμε ότι η δομή της ταινίας και η πορεία της είναι περίπου ίδια (φυσικά χωρίς να υπάρχει αντιγραφή κάποιας από τις δυο ταινίες από την άλλη, μιας και γυρίστηκαν σχεδόν ταυτόχρονα) και δυστυχώς παρόλο που έχουμε μια ευχάριστη ταινία, ούτε αυτή καταφέρνει να είναι όσο ολοκληρωμένη θα θέλαμε.
Στα θετικά είναι ότι ο Toby Jones είναι σχετικά πιο πειστικός από τον Anthony Hopkins (όχι ότι ο σπουδαίος ηθοποιός δεν είχε ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του ρόλου, απλά ο Jones έχει παραμερίσει κάπως μερικές υπερβολές του ρόλου), με εξαιρετικές εκφράσεις και πιάνοντας σε κάποιες σκηνές τον παλμό του ρόλου του (πρόκειται για αδικημένο ηθοποιό και σπουδαίο καρατερίστα), ενώ η Sienna Miller είναι και εκείνη με την σειρά της ικανοποιητική στον ρόλο της Tippie Hedren, με την εντυπωσιακή ομορφιά της να σε μαγνητίζει.
Και οι δυο πάντως φαίνεται ότι τα καταφέρνουν λόγω... πρότερου βίου σε τετοιους ρόλους, διότι ο Jones είχε υποδυθεί τον Truman Capote στην ταινία Infamous, ενώ η Miller την Edie Sedgwick, την εκκεντρική μούσα του Andy Warhol στην ταινία Factory Girl, και σίγουρα η εμπειρία τους αυτή βοήθησε στην κατανόηση των χαρακτηριστικών των ρόλων τους.
Εκεί όμως που χωλαίνει η ταινία, είναι στο γεγονός ότι σε ελάχιστα σημεία της ξεφεύγει από τα όρια της τηλεταινίας (τέτοια είναι, άλλωστε) και μοιάζει σαν ο σκηνοθέτης να τηρεί πιστά κάποιους κανόνες (που ίσως να μην μπορούσε να παραβεί), με αποτέλεσμα η ταινία να μην κάνει το βήμα παραπάνω.
Έχει πιάσει σε γενικές γραμμές το κλίμα της εποχής και των ταινιών του μεγάλου δημιουργού, ωστόσο επιμένει στα κλισέ του είδους και δεν διαφωτίζει τον θεατή περισσότερο από ότι θα έπρεπε με τα γεγονότα που διαδραματίζονται, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά κενά ρυθμού στην (μικρή είναι η αλήθεια για αυτά που θα μπορούσε να μας πεί) διάρκεια της.
Η εμμονή του σκηνοθέτη με την πρωταγωνίστρια του αποτυπώνεται με υπερβολή, αλλά τουλάχιστον ικανοποιητικά, ωστόσο η ταινία (σε αντίθεση με το Hitchcock) παραμελεί τις υπόλοιπες δραστηριότητες του και δεν παίρνει υπόψιν της μα από τις κορυφαίες ατάκες του: "Η αγωνία είναι σαν μια γυναίκα. Όσο περισσότερα αφήσεις στην φαντασία, τόσο ενθουσιασμός θα υπάρξει."
Το The Girl είναι πολύ flat, βλέπεται με ένα κάποιο ενδιαφέρον αλλά μοιραία δεν είναι η ταινία που θα άρμοζε στον μεγάλο Alfred Hitchcock.
Πρέπει να βρεθεί κάποιος που να μπορέσει να συνδυάσει κάποια στοιχεία από τις δυο αυτές ταινίες και να προσθέσει κάποια άλλα πιο χρήσιμα και ενδιαφέροντα, διότι είναι κρίμα σε μια περίοδο που το Hollywood ασχολείται με ό,τι ... κινείται να μην υπάρχει μια ολοκληρωμένη ταινία για ένα άνθρωπο που (το λιγότερο που μπορουμε να πούμε) άφησε εποχή και άνοιξε ένα τεράστιο κεφάλαιο στην ιστορία της Αμερικάνικης κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Το The Girl προβλήθηκε στην αμερικάνικη τηλεόραση τον Οκτώβριο του 2012, προβάλλεται στην Ευρώπη αυτή την εποχή και ήταν υποψήφιο για 3 Χρυσές Σφαίρες.
Νίκος Δρίβας.