Με μαφιόζικες εκλάμψεις σε στυλ που θυμίζει κάτι από Sidney Lumet, Francis Ford Copolla και Martin Scorseze, έρχεται με όλη τη σκοτεινή λαμπρότητα του ο συγγραφέας και σκηνοθέτης J.C. Chandor να επεκτείνει τις ικανότητες του με νουάρ ρυθμούς.
Ο τίτλος αναφέρεται στο 1981, έτος κατά το οποίο (σύμφωνα με επίσημες στατιστικές) οι επιπτώσεις της βίαιης εγκληματικότητας στη Νέα Υόρκη χτύπησαν ένα ρεκόρ (που κορυφώθηκε και πάλι στις αρχές της δεκαετίας του '90).
Ο Oscar Issac (The Two Faces of January) και η Jessica Chastain (Interstellar) φαντάζουν τέλεια ως ήσυχα συναρπαστικό ζευγάρι που κυνηγάει το Αμερικάνικο όνειρο, καθώς αγωνίζονται να επεκτείνουν τις εγχώριες επιχειρήσεις καυσίμων θέρμανσης τους με την αγορά ενός οικοπέδου στην προκυμαία του Μπρούκλιν, που θα τους φέρει δύναμη και ευημερία.
Η κατάσταση αρχίζει να γίνεται όλο και πιο δυσοίωνη , πέφτει εκτός νόμου και ο γεννημένος στην Κολομβία, Abel Morales (ο Oscar Issac, διοχετεύει και ερμηνεύει όπως ο Al pacino στο Gοdfather III περισσότερο από ότι στο Scarface), αγωνίζεται να παραμείνει ήρεμος και νηφάλιος στις αποφάσεις του.
Δυστυχώς η πιο βίαιη χρονιά κρατά προσάναμμα δράσης σε πολύ ξηρό χαμηλό βαθμό, αντιθέτως τα πυροτεχνήματα δημιουργούνται με τεταμένες συνομιλίες μεταξύ συζύγων, δικηγόρων, εισαγγελέων, αστυνομικών και πιθανών κλεφτών.
Οι αρχές παραμένουν ασεβείς, η περιφρόνηση έχει εξοικονομηθεί, και ο Isaac προσπαθεί να επικαλύψει το άγχος του ως ένας άνθρωπος στα όρια του - αγωνίζεται να διατηρήσει τον ηθικό κώδικα ανάμεσα σε τεντωμένες υποθήκες και προθεσμίες πληρωμών.
Οι λεπτές γραμμές μεταξύ του πελάτη και των αρχών υφαίνονται.
Πολλά ναι! για τον David Oyelowo (Selma) ως αστυνομικός που όταν πέφτει η μάσκα του ξεγυμνώνεται μαζί η καταστολή και η πολιτική του φιλοδοξία.
Η κεντρική Αμερικανική εμμονή συγκρατημένη και πιασμένη σε συνηθισμένη βίαια γκανγκστερική κίνηση αλλά μην περιμένετε να εκραγεί κάτι μέσα σας και πολύ.
Ο καπιταλισμός παραμένει αδίστακτος, ο άλλοτε Llewyn Davis μεταμορφώνεται σε μια ωδή στον Michael Corleone και οι αποχρώσεις παραμένουν σκοτεινές.
Γεωργία Ξανθάκου
Οι λεπτές γραμμές μεταξύ του πελάτη και των αρχών υφαίνονται.
Πολλά ναι! για τον David Oyelowo (Selma) ως αστυνομικός που όταν πέφτει η μάσκα του ξεγυμνώνεται μαζί η καταστολή και η πολιτική του φιλοδοξία.
Η κεντρική Αμερικανική εμμονή συγκρατημένη και πιασμένη σε συνηθισμένη βίαια γκανγκστερική κίνηση αλλά μην περιμένετε να εκραγεί κάτι μέσα σας και πολύ.
Ο καπιταλισμός παραμένει αδίστακτος, ο άλλοτε Llewyn Davis μεταμορφώνεται σε μια ωδή στον Michael Corleone και οι αποχρώσεις παραμένουν σκοτεινές.
Γεωργία Ξανθάκου