Ρε Χόλυγουντ, τι θα γίνει με σένα;
Μη θυμηθείς franchise να το ξεπατικώσεις αμέσως!
Και άντε να το ξεπατικώσεις με όμορφο ή έστω ενδιαφέροντα τρόπο πάει στο διάολο… αλλά πάλι αρπαχτές ρε Χόλιγουντ;
Έτσι ξηγιούνται οι καλές βιομηχανίες θεάματος ρε Χόλιγουντ;
Πληρώνεις εισιτήριο για το «Jurassic World» και περιμένεις να δεις τα επιδερμικά απεικονιζόμενα πλην όμως τακτικά ξεκοιλιάσματα των προηγούμενων ταινιών της σειράς, τα οποία όμως έδειχναν κάτι απαραίτητο για να τα χαρακτηρίσεις «ξεκοιλιάσματα»: αίμα.
Εδώ;
Εδώ, φίλοι μου καλοί, υπάρχει λιγότερο αίμα κι από την περίοδο της αδερφής μου.
Γιατί η συνέχεια του αφελούς, αλλά γεμάτου από σασπένς franchise που λέγεται «Jurassic Park» τρυγάει τα ωραία μας λεφτουδάκια ως «PG 13», δηλαδή «απαραίτητη η γονική συναίνεση», τουτέστιν αίμα γιοκ!
Χωρίς όμως τους κουβάδες του νερωμένου αίματος μειώνεται δραματικά και η αίσθηση κινδύνου που εισπράττει ο θεατής, δηλαδή το περίφημο «μπήγω-τα-δάχτυλά-μου-στο-μπράτσο-της-καρέκλας-σφιγμένος-απ’-το-άγχος-μην-πιάσει-ο-τυρρανόσαυρος-τον-τυπά-με-το-καπέλο».
Προσθέστε δε, ότι σε αντίθεση με την αριστοτεχνική κίνηση της κάμερας του Spielberg που έβγαζε και handheld πλάνα σε κανένα κυνηγητό για να προβάλλει πιο ρεαλιστικά την εμπειρία του κυνηγητού, ή σου πετούσε κανένα «αμόρσα» πλάνο από τον ώμο ενός κομπάρσου για να αποτυπώσει το πόσο απειλητικά πλησίαζαν οι δεινόσαυροι τον κόσμο, εδώ ο Colin Trevorrow ακολουθεί κλισέ κοψίματα στα πλάνα, καδράρισμα ταινιών τρόμου του ’90 (πχ. από πάνω πλησιάζει το τέρας και κάτω η κάμερα με ‘τράβελινγκ’ καταλήγει στους πρωταγωνιστές κρυμμένους πίσω από τοίχο) και γενικά φαίνεται πως έχει πάρει μια πολυφορεμένη συνταγή σκηνοθεσίας και την έχει κάνει ‘ψωμοτύρι’ σε κάθε σκηνή.
Απόλυτη έλλειψη έμπνευσης (ή ελέγχου) στο υλικό από τον σκηνοθέτη.
Και πάω στο χειρότερο… καλά ρε, αυτό το σενάριο-πανηγύρι χρειάστηκαν 6 νοματαίοι για να το γράψουν;
Είστε σοβαροί;
Παιδιά, δεν ξέρω τι σας έχουν πει ή τι έχετε διαβάσει, αλλά αν πάρετε όλα τα κλισέ κάθε θρίλερ δράσης τα τελευταία 25 χρόνια και χώσετε μέσα δεινόσαυρους αντί για τέρατα, ζόμπι ή βρυκόλακες θα έχετε φτιάξει όλο το screenplay της ταινίας.
Δηλαδή προσέξτε:
11) Δραπετεύει ξαφνικά ένα γενετικά τροποιημένο πείραμα-πλάσμα από φυλακή καρα-κατα-υψίστης ασφαλείας, που διαθέτει ως προσωπικό έναν (!) φύλακα.
22) Τα μέτρα ασφαλείας για να το περιορίσουν στην ευρύτερη ακτίνα είναι τόσο δρακόντεια που το πλάσμα σουλατσάρει στο μισό θεματικό πάρκο γεμάτο τουρίστες μέσα σε μάξιμουμ 9 λεπτά από την απόδρασή του.
33) Με το που δραπετεύει ο «κακός», όλα τα τηλέφωνα χάνουν το σήμα τους, παρόλο που τις εγκαταστάσεις έχουν κατασκευάσει και μελετήσει «οι καλύτεροι τεχνικοί του κόσμου».
Στη στάνη του όταν πάει για κατούρημα ο μπαρμπα-Ανέστης πιο πολύ σήμα έχει…
44) Οι καθ’ ύλην αρμόδιοι για την ασφάλεια του πάρκου με το που μαθαίνουν ότι ένα «τέρας» κυκλοφορεί ανεξέλεγκτο παντού αποφασίζουν να αντιδράσουν με… ηρεμιστικά, γιατί «διακυβεύονται πολλά λεφτά για αυτή την επένδυση».
55) Φυσικά υπάρχει ένας «καλός» που είναι λαϊκό παιδί, ντόμπρο και χιουμορίστας που από την αρχή τους δίνει την καλύτερη λύση για το πρόβλημα, αλλά εκείνοι δεν τον ακούν.
Κι όμως, εκείνος βγαίνει αληθινός στο τέλος γιατί αγαπάει τη φύση και αντιμετωπίζει το τέρας σαν πλάσμα με καρδιά και συναισθήματα και όχι σαν πηγή κέρδους.
Λίγο ακόμα να διαρκούσε η ταινία, θα το ζητούσε και σε γάμο…
66) ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ να τελειώσει η ταινία χωρίς την παραδειγματική, φριχτή τιμωρία του κατεξοχήν «κυνικού» ανθρώπου που τολμά να μεταχειρίζεται τα ζώα σαν επικερδή εκμετάλλευση.
77) Επίσης πρωταγωνιστούν και δυο ζωηρά αδέρφια-παιδιά· αυτά τα δύο παιδιά λοιπόν είναι δεδομένο ότι θα κάνουν μαλακία και θα τρέξουν προς τον κίνδυνο αντί να σηκωθούν να φύγουν κατουρημένα από τον φόβο, είναι δεδομένο ότι θα βρεθούν στο ΚΕΝΤΡΟ του χαμού και ότι θα κινδυνέψουν να σκοτωθούν και είναι δεδομένο ότι θα πάρουν το μάθημα της υπακοής στους κανόνες και θα πιστέψουν στην δύναμη της οικογένειας πριν τελειώσει η ταινία.
88) ΕΞΥΠΑΚΟΥΕΤΑΙ ότι αμολιέται ένα ξέμπαρκο love story μεταξύ του πρωταγωνιστή και της πρωταγωνίστριας όταν εκείνος θα την σώσει.
Για να είμαι δίκαιος όμως, υπάρχουν και 1-2 πράγματα που δεν υπακούουν σε κλισέ, καθότι πρόκειται για σεναριογραφικές πατέντες του συγκεκριμένου φιλμ.
Λοιπόν καθίστε αναπαυτικά στην καρέκλα σας και διαβάστε τι πρωτότυπο ‘κατέβασαν’ οι εγκέφαλοι των σεναριογράφων:
Α) Ο μεγαλο-εφοπλιστής, 8ος πλουσιότερος άνθρωπος της Γης και μοναδικός ιδιοκτήτης του θεματικού πάρκου σκοτώνεται ΌΧΙ από δεινόσαυρο, ΌΧΙ από συντρίμμια κτισμάτων που τον καταπλάκωσαν, ΌΧΙ από έκρηξη, ΌΧΙ από πυροβολισμούς στη μάχη με συνωμότες που ήθελαν τον έλεγχο των εγκαταστάσεων, αλλά από στραβοτιμονιά με το ελικόπτερο που ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ προσφέρθηκε να πιλοτάρει παρόλο που δεν ήξερε και πάρα πολύ καλά να πιλοτάρει....
ε; Κορυφαίο;
Που να δείτε και το επόμενο… έτοιμοι; 1…2…3... πάμε!
Β) Μικρός δεινόσαυρος ΤΡΕΧΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ τον πρωταγωνιστή επιτιθέμενος σε άλλο δεινόσαυρο.
Και αφότου του επιτεθεί και εξουδετερωθεί ο άλλος δεινόσαυρος, ο μικρός δεινόσαυρος ΔΕΝ ΕΠΙΤΙΘΕΤΑΙ στον πρωταγωνιστή γιατί τον σέβεται… καταλάβατε βρε κουτά;
Τον σέβεται βρε! Δείχνει σέβας!
Δεν είναι ανάγωγος δεινόσαυρος σαν μερικούς-μερικούς που τολμούν και καπνίζουν μπροστά στους γονείς τους ή δεν πλένουν επίτηδες τα χέρια τους πριν πιάσουν το πηρούνι.
Αυτός ήταν δεινόσαυρος με αγωγή, με γαλλικά και πιάνο, γιατί πήρε παιδεία από το σπίτι του, δεν είναι του πεζοδρομίου!
Αυτά. Δεν πιστεύω να θέλετε να επεκταθώ σε ερμηνείες…
ΥΓ. Αφού μιλάμε που μιλάμε για ξεπατίκωμα κιν/φικων franchise, για προσέξτε το: ο Chris Pratt δεν κάνει για Indiana Jones;
Κι απ’ ότι διαβάζω τώρα, μάλλον το ίδιο σκέφτονται και στην Paramount.
Η ηθοποιός Allison Janney που συμπρωταγωνιστεί με την σύζυγο του ηθοποιού, Anna Faris, αυτό αποκάλυψε και μάλιστα είπε ότι του πρότειναν αμοιβή ύψους 20 εκατομμυρίων δολαρίων.
Πασχάλης Μαντζαρίδης.