Blockbuster - ταινία καταστροφής χαβαλές, με τον Dwayne “The Rock” Johnson να καβαλάει ελικόπτερα, αεροπλάνα, αυτοκίνητα και κρις κραφτ, στην προσπάθειά του να σώσει την γυναίκα του και την κόρη του, στη χτυπημένη από το μεγαλύτερο σεισμό της ιστορίας Καλιφόρνια.
Οι ταινίες καταστροφής έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλείς την δεκαετία του '70, με πρώτη διδάξασα το Airport του 1970, για να ακολουθήσουν ένα σωρό άλλες (The Towering Inferno, Poseidon Adventure κ.α.) που σημείωναν τεράστια επιτυχία μέχρι τουλάχιστον τα μέσα της δεκαετίας εκείνης.
Κάπου εκεί η μόδα τους άρχισε να φθίνει, για να επανέλθουν στα μέσα του '90 με ταινίες όπως Τwister, Volcano και με άλλα πάσης φύσεως φυσικά φαινόμενα και μη, και τελικά να παραμείνουν στην επικαιρότητα συνεχώς από τότε.
Μία εμβληματική ταινία της πρώτης περιόδου των ταινιών καταστροφής ήταν το Earthquaqe του 1974, που πραγματεύεται ένα παρόμοιο θέμα με αυτό του San Andreas, δηλαδή έναν τεράστιο σεισμό στη Καλιφόρνια, αλλά οι ομοιότητες σταματάνε εκεί.
Εκείνη η ταινία είχε μια κάποια σοβαροφάνεια βλέπετε.
Εδώ ο The Rock (G.I Joe: Retaliation), υποδύεται το πιλότο-διασώστη Ray Gaines, o oποίος θα δει την εν διαστάσει γυναίκα του (Carla Cuggino, New Girl) και την πολυαγαπημένη του κόρη (Alexandra Daddario, Percy Jackson: Sea of Monsters) να βρίσκονται παγιδευμένες από τον καταστροφικό σεισμό, η μία στο LA και η άλλη στο San Francisco.
Παραβλέποντας όλους τους νόμους της τύχης, των συμπτώσεων και των πιθανοτήτων, θα βρει και θα σώσει τη γυναίκα του από έναν ουρανοξύστη ακριβώς πριν καταρρεύσει σαν χάρτινος πύργος - για να γράψω και το αγαπημένο τηλεοπτικό κλισέ των ελληνικών ειδήσεων - και μαζί θα πάνε για το... τζακ ποτ, καθώς ξεκινάνε να κάνουν το ίδιο και για την κόρη τους.
Μέσα στο χαμό που συμβαίνει γύρω τους βέβαια, για τον οποίο δεν φαίνεται να ενδιαφέρονται και πολύ εδώ που τα λέμε, προλαβαίνουν να λύσουν και τα οικογενειακά-ψυχολογικά τους προβλήματα που τους έφεραν στα πρόθυρα του χωρισμού.
Και γιατί να μην το κάνουν άλλωστε;
Εδώ η κόρη τους στο ισοπεδωμένο Σαν Φρανσίσκο, προλαβαίνει να ερωτευτεί νεαρό μηχανικό (Hugo Johnstone-Burt) που βρίσκεται παγιδευμένος μαζί της στην πόλη.
O σεισμός να πούμε είχε προβλεφθεί με ακρίβεια από τον καθηγητή σεισμολογίας Lawrence Hayes [o Paul Giammati (The Amazing Spider-Man 2) σε ρόλο... Βαρώτσου, που παίζει όμως μπάλα μόνος του και στα σίγουρα, αφού δεν έχει κάποιον Παπαζάχο ή Δρακόπουλο να του πάει κόντρα - πραγματικά δεν ξέρουν τίποτα από καθηγητές σεισμολογίας οι Αμερικάνοι].
Η καταστροφή όμως παρόλα αυτά ήταν αναπόφευκτη: 9,1 Ρίχτερ είναι αυτά, δεν είναι παίξε γέλασε.
Ναι, το σενάριο είναι πιο προβλέψιμο και από εμφάνιση του Κώστα Μακεδόνα στο «Στην υγειά μας», οι χαρακτήρες της πλάκας, ενώ το παραμικρό δείγμα αληθοφάνειας πάει περίπατο από το πρώτο κιόλας λεπτό.
Για να μην πω για το τυποποιημένο πια μοντέλο όλων των ανάλογων αμερικάνικων παραγωγών, όπου ο κόσμος διαλύεται κυριολεκτικά, αλλά δεν πειράζει και πολύ.
Η οικογένεια μας να είναι καλά και ο θείος Σαμ θα φροντίσει για τα υπόλοιπα.
Σκηνοθεσία από τον Brad Peyton σε αυτόματο πιλότο, με όλα τα κλισέ των αντίστοιχων ταινιών του Roland Emmerich να δηλώνουν παρών.
Από την άλλη όμως, αυτά τα ξέρεις από πριν και τα παραβλέπεις.
Οπότε εισπράττεις δύο ώρες ατελείωτου χαβαλέ, με τον The Rock να είναι αλύγιστος και να μη χάνει ούτε στιγμή το κέφι του πετώντας θανατηφόρες ατάκες, ενώ τριγύρω του ουρανοξύστες γκρεμίζονται και τσουνάμια κατακλύζουν τη δυτική ακτή.
Άσε που η κόρη του Alexandra Daddario προκαλεί σεισμούς στο πέρασμα της (το πιάσατε το υπονοούμενο έτσι;) και μα τον San Andreas και τον δικό μας Άγιο Ανδρέα μαζί, θα κόλαζε και τον ίδιο τον πολιούχο της Πάτρας με την εμφάνιση της.
Στους κινηματογράφους από 4 Ιουνίου.
Νίκος Παλάτος.