Στην Αμερική υπάρχει ο χαρακτηρισμός “Cheesy”, που στον χώρο του θεάματος άτυπα χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει οτιδήποτε υπερβολικό, υπερβολικά επιτηδευμένο αλλά μη πιστευτό, κλισέ και υπερφίαλο.
Εμείς έχουμε μάθει να αποδίδουμε τον χαρακτηρισμό «αμερικανιά» και αυτό το χαρακτηριστικό είναι που θα κάνει κάποιον είτε να λατρέψει είτε να μισήσει το Hollywood.
Αυτές είναι λοιπόν οι 4 …'Αμερικανιές' που όλοι μας χλευάσαμε!
H… κίνηση στη Νέα Υόρκη
Η αγαπημένη πόλη του Hollywood, είναι ίσως ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα περί κινηματογραφικών κλισέ.
Στην κινηματογραφική λοιπόν Νέα Υόρκη θα βρεις πάντα να παρκάρεις σε ακτίνα 10 μέτρων από το σημείο ενδιαφέροντος.
Να κάνει κύκλους ο Νεϋορκέζος ήρωας για να βρει να αράξει το αμάξι κοντά στο σπίτι της γκόμενας;
Δεν υπάρχει αυτό.
Αλλά θα μου πείτε τι να το κάνεις το αμάξι όταν είσαι στο Μανχάταν τόσα ταξί… «Taxi» φωνάζεις μες στη μέση του δρόμου και ως δια μαγείας σκάνε μύτη από τη στροφή.
Το αμάξι είναι παντελώς άχρηστο για την πόλη της Νέας Υόρκης, με τόσες συγκοινωνίες – που ένας δεν έχει κόψει εισιτήριο για να μπει σε λεωφορείο ή μετρό - βέβαια οι δρόμοι είναι πάντα μποτιλιαρισμένοι και αντί να ρωτήσει η πελάτισσα τον ταξιτζή αν έγινε κάποιο συμβάν που να αιτιολογεί την κίνηση, αυτή με αφέλεια ρωτάει: “Αργούμε να φτάσουμε;” λες και δεν βλέπει έξω τι γίνεται…
Άσχετο, αλλά προφανώς έχετε προσέξει κι εσείς ότι στο κινηματογραφικό Μανχάταν τουλάχιστον, δεν υπάρχει ούτε ένα βενζινάδικο…
Τέλος, για το Hollywood η Νέα Υόρκη είναι ο κόσμος όλος!
Σεισμοί, λοιμοί, καταποντισμοί… όλα στην κατσικοπόδαρη αυτή πόλη…
Σε όλο τον πλανήτη χάι-χουι και στην Νέα Υόρκη ο κακός χαμός
Καταστροφολαγνεία…
Από τις κλασσικές περιπτώσεις σε ταινίες δράσης και επιστημονικής φαντασίας είναι η καταστροφολαγνεία των πάντων: από αυτοκίνητα και πίδακες νερού μέχρι γέφυρες και ουρανοξύστες, όλα γίνονται σμπαράλια χωρίς ποτέ κανείς να αναρωτιέται ποιος θα πληρώσει τα σπασμένα…
Σε όλες τις κινηματογραφικές μάχες μεταξύ καλού και κακού η βία καταστέλλεται πάντα με βία: θα σου ρίξει ο κακός μία-δυο σφαίρες θα απαντήσεις εσύ ο καλός με ένα μίνι πολυβόλο!
Θα πετάξει ο εξωγήινος ένα αυτοκίνητο στη πλάτη του υπερήρωα, αλλά θα την φάει μετά την μπετονιέρα στη μάπα!
Το βασικό είναι να σώσεις ως ήρωας ή υπερήρωας την ανθρωπότητα ή ό,τι περισσέψει από δαύτην, μετά την ισοπέδωση μίας πόλης πάνω στο καβγαδάκι με τους κακούς…
Βλέπω τον Θάνατό σου..
Όσο για τους σκοτωμούς… είσαι σίγουρα νεκρός σε περίπτωση που: 1)δεν είσαι στο πρωταγωνιστικό team της ταινίας, 2) είσαι μαύρος (εξαιρείσαι αν είσαι ο Will Smith και αυτό μόνο αν δεν παίζεις με τον ατάλαντο γιο σου) 3) δεν έχεις κλείσει συμφωνία για συμμετοχή στο sequel ή την επόμενη σεζόν αν πρόκειται για σειρά.
Εννοείται φυσικά πως αυτός που θα πεθάνει στα 5 πρώτα λεπτά της ταινίας, θα τον ξαναδείς προς το τέλος.
Γενικά ένα κόλλημα με τους αλλοδαπούς το έχουν στα θανατικά οι Αμερικάνοι.
Βαριούνται να υποτιτλίζουν στα αγγλικά; … Tι να πω;
Γενικός κανόνας που εφαρμόζεται είτε σε ταινία είτε σε σειρά είναι ο εξής: όλοι είναι ζωντανοί μέχρι αποδείξεως του εναντίου!
Άμα δεν δεις πτώμα και δεν γίνει κηδεία – για να μη σου πω τα 40 για να το σιγουρέψουμε - νεκρός δεν είναι κανένας!
Αν κάτι δεν το άγγιζε ποτέ ο θάνατος στα χολιγουντιανά σενάρια, αυτό ήταν σίγουρα το παιδί.
Δεν υπήρχε περίπτωση να δεις να πεθαίνει ανήλικος σε αμερικανική ταινία ή σειρά.
Όλα αυτά βέβαια μέχρι την στιγμή που βγήκε στον αέρα το Game Of Thrones όπου εκεί δεν ισχύει κανένας κανόνας περί θανατικού - μόνο τα κοράκια θα μείνουν ζωντανά στο τέλος εκεί να μου το θυμηθείτε!
Έρωτες και πάθη
Γλυκιά μου χολιγουντιανή πρωταγωνίστρια, έχεις μόλις βγάλει τα μάτια σου –σύμφωνα με το σενάριο πάντα - με τον έρωτα της ζωή σου και μετά το αχαλίνωτο σεξ, μου κάθεσαι ξάπλα στο κρεβάτι μαζί του τυλιγμένη με το σεντόνι από πάνω μέχρι κάτω λες κι είναι σάβανο… σου φαίνεται λογικό;
Αν και έχει αρχίσει να απενοχοποιείται το γυμνό στο Hollywood, το σεντόνι μετά το σεξ έχει καταντήσει παγκόσμια μάστιγα.
Βέβαια υπάρχει μία πολύ λογική εξήγηση για αυτό το φαινόμενο και έχει να κάνει τόσο με τις απολαβές που θα ζητήσει ένας ηθοποιός για να κάνει γυμνό, όσο και με την καταλληλότητα που θέλει να πάρει μία ταινία για να βγει στις αίθουσες.
Όπως και να έχει, το σεντόνι του σεξ είναι κουλαμάρα από μόνο του…
Καλύτερα να μην υπάρχει after sex σκηνή στο έργο.
Πάντως πιο προβλέψιμη προξενήτρα από το Hollywood δεν υπάρχει, είτε σε ταινία είτε σε σειρά, ξέρεις από το πρώτο πεντάλεπτο ποιος θα πάει με ποια.
Ειδικότερα για τις σειρές ισχύει ο κανόνας πως το ζευγάρι που θες εσύ να τα φτιάξουν μεταξύ τους δεν τα φτιάχνουν ποτέ ...και αν τύχει να τα φτιάξουν κόβεται η σειρά μετά!
Στις ταινίες οι μεγάλοι έρωτες είναι ανάμεσα σε 2 χαρακτήρες που δεν ταιριάζουν σε τίποτα μεταξύ τους, γνωρίστηκαν πριν από 20 25 λεπτά και μέσα στην επόμενη μία με μιάμιση ώρα θα τα φτιάξουν, θα βγάλουν τα μάτια τους, θα χωρίζουν, θα φασωθούν με άλλους και μετά θα συνειδητοποιήσουν πως δεν μπορούν ο ένας χωρίς τον άλλο…
Και εγώ μόλις περιέγραψα το 99% των ρομαντικών ταινιών …
Hollywood και κλισέ πάνε πακέτο πολλές φορές.
Έχει και η Αμερική τα κινηματογραφικά και τηλεοπτικά της διαμαντάκια, αλλά πάντα θα κολλήσουμε με τα κλισέ, τις «αμερικανιές»…
Γιατί συμβαίνει αυτό, δεν έχω κάποια απάντηση.
Αυτές ήταν μερικές από τις κλισέ περιπτώσεις που μπόρεσα να σκεφτώ και να σας παρουσιάσω.
Είμαι σίγουρος πως στο μυαλό σας έχετε ήδη σκεφτεί πολλές περισσότερες και ανυπομονώ να τις δω στα σχόλια.
Σπύρος Φώτης.