Στα σχόλια της κριτικής του Spectre, άνοιξε μια συζήτηση για το κατά πόσο θα έπρεπε να κάνει κριτική μια γυναίκα αφού, λέει, ‘ο Bond απευθύνεται αποκλειστικά στους άντρες’.
Δε θα μπορούσα να διαφωνήσω περισσότερο.
Αν ήταν έτσι, δεν θα ενοχλούσε τόσο η επιλογή ενός μάλλον άσχημου άντρα για το ρόλο, ούτε θα γράφονταν δεκάδες άρθρα για τις ονειρώξεις που προκαλεί ο 'Bond. James Bond' στις απανταχού πρόθυμες.
Και αφού το σημερινό box office δεν έχει μεγάλο ενδιαφέρον, παρά μόνο στο πόσο χαρούμενους θα κάνει τους 184 αιθουσάρχες που το προβάλουν (σκεφτείτε αυτούς που δεν έπαιξαν φέτος ούτε Spectre, ούτε Inside Out ούτε Hotel Transylvania 2 – ταινίες όλες από την ίδια εταιρεία διανομής), σκέφτηκα να κάνουμε μερικές συγκρίσεις με τα νούμερα του εξωτερικού, και σε σχέση με το υπόλοιπο της τριλογίας του Craig/Bond.
Συνολικά, το Spectre πάει καλύτερα από το Casino Royale και εν μέρει, μάλλον λίγο χειρότερα από το Skyfall.
Και εξηγούμαι.
Στην Αμερική, το Spectre άνοιξε με $ 95 εκατομμύρια και άρα θα κλείσει γύρω στα 250 (στην Αμερική ισχύει ευλαβικά η αναλογία 1 Χ 2,5, δηλαδή μια ταινία θα κλείσει με 2μιση φορές τα εισιτήρια που έκανε την 1η εβδομάδα, λίγο πάνω, λίγο κάτω).
Αυτά είναι πολλά περισσότερα από τα 167 που έκλεισε το Casino Royale και ελαφρώς λιγότερα από τα 304 του Skyfall.
Αλλά τα λεφτά τα πολλά ο Bond τα βγάζει πάντα από τη παγκόσμια αγορά.
Παγκοσμίως λοιπόν, το Spectre έχει ήδη $ 523 εκατομμύρια εισπράξεις, όταν το Casino Royale τελείωσε με 431 και το Skyfall με 804 (προφανώς θα το ξεπεράσει, αν και φυσικά, δεν ισχύουν αναλογικές προβλέψεις όταν μιλάμε για δεκάδες διαφορετικές χώρες).
Κάθε καινούργιος Craig Bond και καλύτερος εισπρακτικά, και ελπίζω αυτό να μην κάνει το studio να αναθεωρήσει την απόφαση για αντικατάστασή του.
Στην Ελλάδα πάντως πάει για ρεκόρ, αφού σε 10 μέρες έχει κάνει 335.000 εισιτήρια!
Και αν σκεφτείς ότι έχει 184 αίθουσες τη 2η βδομάδα του …δε θα σταματήσει σύντομα, αυτό είναι σίγουρο.
Για τις υπόλοιπες πρεμιέρες, θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω από το τέλος.
Το The End of the Tour, ταινία μεγάλης εταιρείας και με δυνατό ζευγάρι πρωταγωνιστών, έπαιξε σε δύο μόνο αίθουσες (και για την ιστορία, έκανε 339 εισιτήρια).
Αυτό για κάποιους Έλληνες που δεν ήταν ευχαριστημένοι με τέσσερις, και για μια ταινία ελληνική, χωρίς εμπορικό cast και σημαδεμένη εξ αρχής με τη λέξη ‘αποτυχία’ λόγω του δημιουργού της.
Και τώρα φυσικά τη βλέπουν μόνο εκείνοι, σπίτι τους.
Μιλώντας για ελληνικό σινεμά, το The Republic δεν πήγε καθόλου καλά (1.840 εισιτήρια σε 18 αίθουσες).
Αναμενόμενο, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό.
Ούτε το Tale of Tales θα ήταν ευχαριστημένο με 3.700 εισιτήρια σε 22 αίθουσες, αν οι αίθουσες αυτές ήταν ξένες και όχι δικές τους.
Οπότε, μια χαρά.
Τα κάπως παράξενο animation με τα μυρμήγκια προσέλκυσαν σχεδόν 4.000 θεατές, αλλά δεν είναι νούμερα αυτά για παιδικό.
Αλλιώς συνηθίσαμε φέτος.
Αντίθετα, αρκετά καλά τα πήγε το Γαλλικό Dheepan με 4.400 εισιτήρια σε 8 Αθηναϊκές αίθουσες.
Και μην σας προκαλεί καμία έκπληξη, γιατί μιλάμε για την ταινία που πήρε το φετινό Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες.
19-22 Νοεμβρίου 2015
A/A | TAINIA | ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ | ΣΥΝΟΛΟ |
1 | Spectre | 85.174 | 335.428 |
2 | The Peanuts Movie | 8.058 | 47.418 |
3 | Hotel Transylvania 2 | 7.048 | 146.847 |
4 | Son Of Saul | 4.723 | 12.944 |
5 | Dheepan | 4.391 | 4.391 |
6 | Minuscule: Valley Of The Lost Ants | 3.946 | 3.946 |
7 | Tale Of Tales | 3.719 | 3.719 |
8 | Lobster | 3.661 | 58.262 |
9 | Love The Coopers | 2.625 | 8.928 |
10 | The Last Witch Hunter | 2.283 | 51.183 |