Ένας δολοπλόκος κτηματομεσίτης κάνει έξωση σε ένα χωρισμένο πατέρα και στην οικογένειά του, κι εκείνος αποφασίζει να κάνει τα πάντα για να το πάρει πίσω.
Ο Rick Carver (Michael Shannon, Man of Steel) τζογάρει στο χρηματιστήριο και στην αγορά ακινήτων.
Κάθε μέρα πετάει έξω από τα σπίτια τους φτωχές οικογένειες, κλέβει το κράτος, πλαστογραφεί, δωροδοκεί και εξαπατά τους πάντες, καταφέρνοντας έτσι να αποκτήσει μία αμύθητη περιουσία.
Από την άλλη μεριά, ο Dennis Nash (Andrew Garfield, The Amazing Spider-Man 2) είναι χωρισμένος και ζει στο πατρικό του με τον ανήλικο γιο του και τη μητέρα του.
Δυσκολεύεται να πληρώσει το δάνειό του και έχει μόλις μείνει άνεργος.
Είναι ένας τίμιος βιοπαλαιστής μικροαστός, που θα επιλέξει να δοκιμάσει τα όριά του για το καλό της οικογένειάς του.
Καλούνται τώρα οι δύο τους να μονομαχήσουν στο ρινγκ της επιβίωσης μέσα σε ένα αμείλικτο και διεφθαρμένο καπιταλιστικό σύστημα.
Πού ορίζονται τα όρια μεταξύ κτήνους και ανθρώπου / ζούγκλας και πολιτισμένης κοινωνίας / αθωότητας και ενοχής / κακού και καλού;
Το στόρι ακούγεται υπερβολικά απλοϊκό, αλλά και απτά ρεαλιστικό.
Καλώς ή κακώς αυτό ισχύει και για το βασικό στόρι της ταινίας και για τη ματιά του σκηνοθέτη και για το όλο ύφος της.
Ο βραβευμένος σκηνοθέτης Ramin Bahrani [Goodbye Solo (2008)] ασκεί δριμεία και οξυδερκή στη σύγχρονη κοινωνία, αλλά πολύ περισσότερο στην ίδια την αμερικανική κοινωνία και στα εξαρθρωμένα πια ιδανικά της.
Οι προθέσεις και η τόλμη του είναι σαφώς αξιέπαινα και δίνουν ένα βάρος στη δημιουργία του, το οποίο όμως γέρνει μονόπατα, έως που πέφτει και χάνεται κάθε ισορροπία από τη σχηματική – συνήθως - παρουσίαση των πραγμάτων και των προσώπων.
Ορισμένα σημεία είναι καθαρά μελοδραματικά και προφανή – με αποτέλεσμα να είναι κακοφτιαγμένα και να χτυπάνε στη σκέψη και στο μάτι του θεατή.
Κατευθύνει το κοινό του χέρι-χέρι προς αυστηρά συγκεκριμένα μονοπάτια, ενώ άλλοτε άμεσα κι άλλοτε έμμεσα ρητορεύει.
Η σκηνή της έξωσης του ήρωα είναι αφοπλιστική, οι ερμηνείες των τριών πρωταγωνιστών [υπολογίζεται φυσικά και η Laura Dern (The Fault in Our Stars) στο ρόλο της μάνας] είναι στιβαρές και συναρπαστικές και η σκηνοθετική ικανότητα του Bahrani προσφέρει μερικές πολύ έντονες και εύστοχες εικόνες.
2 Βραβεία στο Φεστιβάλ της Βενετίας.
Στους κινηματογράφους από 26 Νοεμβρίου.
Γιώργος Κόνιαρης.