Ο παγκόσμιος πρωταθλητής της ποδηλασίας Λανς Άρμστονγκ κάνει τα πάντα, για να βρίσκεται πάντα στο βάθρο του νικητή.
Ακόμη και να ντοπάρεται συνεχώς και να εξαπατά τους πάντες.
Ένας αθλητικογράφος από τη Βρετανία, όμως, υποψιάζεται την παράνομη δράση του και δίνει μάχη, για να τον «ξεσκεπάσει».
Στον Άρμστρονγκ (Ben Foster, Lone Survivor) διαγιγνώσκεται καρκίνος σε επικίνδυνο στάδιο.
Υποβάλλεται σε χημειοθεραπείες και επεμβάσεις και στο τέλος βγαίνει νικητής.
Έτσι θέλει να τα καταφέρνει πάντα.
Είτε στη μάχη με τη ζωή είτε στη μάχη για τον τίτλο του καλύτερου ποδηλάτη.
Αποφασίζει από μέτριος αθλητής, να ενταχθεί στο αμφιβόλου βιοηθικής πρόγραμμα ενός Ιταλού επιστήμονα.
Ακολουθεί μία αγωγή ειδικών, σύγχρονων αναβολικών και μετατρέπεται σε σούπερμαν της ποδηλασίας.
Είναι πια έτοιμος, να κατατροπώσει τους πάντες και να αποκτήσει τα πάντα – χρήματα, δόξα, φήμη, τιμές.
Τίποτα δεν μπορεί να τον σταματήσει….εκτός από την αλήθεια.
Κι αυτήν την κυνηγάει ο δημοσιογράφος Ντέιβιντ Ουόλς (Chris O'Dowd, St. Vincent).
Η πρόσφατη πραγματική ιστορία του Τεξανού ποδηλάτη-σταρ μετατρέπεται σε ένα απολαυστικό κινηματογραφικό αποτέλεσα από τον πολυβραβευμένο και χρόνια δοκιμασμένο στις βιογραφίες Stephen Frears (Philomena, Lay the Favorite).
Παρ’ ότι έχει φτάσει τα 74 χρόνια κι έχει γυρίσει περισσότερες από είκοσι κινηματογραφικές ταινίες, η σκηνοθεσία του όπως και ο ρυθμός και το σφρίγος που έχει προσδώσει στην ταινία του, είναι στοιχεία αξιοσημείωτα.
Με τη συμβολή του John Hodge (Trainspotting, Shallow Grave) - στο σενάριο - και των ηλεκτρισμένων ερμηνειών από το καστ, με τον Ben Foster να ξεχωρίζει, περνάει μία ενέργεια στην ταινία, παρόμοια με εκείνη του «ντοπαρισμένου» ήρωά της.
Το ίδιο το θέμα βέβαια είναι από μόνο του πολύ ενδιαφέρον, αλλά στα χέρια των δημιουργών δεν έχει την τύχη μίας ακόμη βαρετής βιογραφίας.
Παρά μετατρέπεται σε μία «σκληρή» - όσο και η Αλήθεια - βιογραφική ταινία, η οποία δεν έχει κανένα ίχνος αγιοποίησης, παρά πηγαίνει παραπέρα ασκώντας δριμεία κριτική στο star system και media και στον «υπόκοσμο» του αθλητισμού.
Ενώ θέτει βασικά ερωτήματα και προβληματισμούς πάνω στο θέμα του είναι και του φαίνεσθαι, όπως και στην υποκρισία που υπάρχει γύρω μας, ακόμη και σε θέματα πολύ σοβαρά όπως οι εκστρατείες κατά σοβαρών ασθενειών.
Η ταινία λοιπόν είναι πραγματικά καλογυρισμένη, διαθέτει σφιχτό/δραστήριο μοντάζ και σύγχρονη φρεσκάδα – χωρίς να χάνει το βάρος και την εγγύηση του παλιού, ώριμου κινηματογραφιστή.
Οι ερμηνείες είναι καλοδουλεμένες, το επίπεδο της παραγωγής είναι υψηλό και οι καλές προθέσεις της ταινίας πραγματοποιούνται.
Σίγουρα δεν μιλάμε για μία από τις κορυφαίες στιγμές στην καριέρα του σπουδαίου Άγγλου σκηνοθέτη, αλλά μία από τις δυνατές του μέσα στα τελευταία δεκαπέντε χρόνια.
Δεν θα εκπλαγείτε, ούτε θα ανακαλύψετε κάτι καινούριο, αλλά θα μπορείτε να απολαύσετε μία αληθινά καλοδουλεμένη ταινία, που έχει σημαντικά πράγματα να δείξει και να πει.
* Το σάουντρακ είναι απολαυστικό !!
Στους κινηματογράφους από 10 Δεκεμβρίου.
Γιώργος Κόνιαρης.