Η Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών παρουσίασε τις υποψηφιότητες για την 88η ετήσια Απονομή των βραβείων Όσκαρ και ήδη η συζήτηση που ξεκίνησε στα ιντερνέτια αφορά αυτούς που ξεχάστηκαν από την Ακαδημία, αλλά φυσικά και τους μεγάλους ικανοποιημένους που αναγνωρίστηκε η δουλειά τους.
Ας δούμε κι εμείς τις υποψηφιότητες με μια άλλη ματιά, όπως κάθε χρόνο στο FilmBoy.
Ο σπουδαίος σκηνοθέτης Alejandro González Inarritu κέρδισε πολλαπλά βραβεία Όσκαρ για τη σκοτεινή κωμωδία του, Birdman πέρυσι, και τώρα το τελευταίο του έργο The Revenant (το οποίο έγραψε και σκηνοθέτησε ο ίδιος) εξασφάλισε συνολικά δώδεκα υποψηφιότητες κάνοντας το το μεγάλο φαβορί της βραδιάς.
Επίσης και οι πρωταγωνιστές Leonardo DiCaprio και Tom Hardy, καθώς και ολόκληρη η ομάδα παραγωγής, συμπεριλαμβανομένου της Φωτογραφίας (Emmanuel Lubezki, ο οποίος πήρε το δεύτερο Όσκαρ του μόλις τον περασμένο χρόνο για το Birdman).
Γι’αυτό, αλλά και γιατί κέρδισε το βραβείο Καλύτερου Δράματος, Σκηνοθεσίας και Ανδρικού Ρόλου στις Χρυσές Σφαίρες πριν λίγες μέρες, είναι εύκολο να ξεχωρίσεις το The Revenant ως σημαντικό φαβορί για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.
Και μπορεί το Mad Max: Fury Road να πήρε μόνο δύο λιγότερες υποψηφιότητες, αλλά γενικά φαίνεται λιγότερο πιθανό να φύγει με τις κορυφαίες διακρίσεις στα βραβεία της Ακαδημίας.
Υπάρχει μια σαφής τάση στην Ακαδημία τα τελευταία χρόνια να κερδίζει μια ταινία 4-5 τεχνικά βραβεία (φωτογραφία, μοντάζ, ήχος, κοστούμια, εφέ κλπ), αλλά το μεγάλο βραβείο της Καλύτερης Ταινίας να πηγαίνει σε άλλη, συνήθως δράμα.
Θυμηθείτε πέρυσι το The Grand Budapest Hotel, πρόπερσι το Gravity και πριν τρία χρόνια το Life of Pi (αν και τα δυο τελευταία το τσίμπησαν το Σκηνοθεσίας).
Το Mad Max: Fury Road φαίνεται προορισμένο να χαράξει παρόμοια πορεία, κι ας απογοητεύσει τους πολλούς θεατές που το αγάπησαν.
Για τους ίδιους λόγους, ο George Miller έχει καλές πιθανότητες να κερδίσει το Βραβείο Σκηνοθεσίας, αλλά για το Καλύτερης Ταινίας, το Spotlight το έχουν περισσότερο ικανό να κοντράρει το The Revenant, από ότι το Mad Max.
Μην εκπλαγείτε όμως αν κανέναν Room (οι επιδόσεις της Brie Larson έχουν κερδίσει τη προσοχή της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπομπών στην Αμερική) ή ακόμα και το The Martian μπει σφήνα και πάρει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, ειδικά αν μοιραστούν οι ψήφοι μεταξύ Revenant και Mad Max.
Ωστόσο, με την έλλειψη του Ridley Scott από τις υποψηφιότητες Καλύτερης Σκηνοθεσίας για το Martian, δεν το βλέπω και πολύ δυνατό για να κλέψει το Καλύτερης Ταινίας (παρόλο που πήρε τη Χρυσή Σφαίρα …Καλύτερης Κωμωδίας / Μιούζικαλ).
Θα μου πείτε, το The Martian πήρε επτά υποψηφιότητες για Όσκαρ, περισσότερες από το Spotlight ή το Room.
Ναι, αλλά πολλά από αυτά αφορούν τεχνικούς τομείς (οπτικά εφέ, μοντάζ ήχου), οπότε ίσως να είναι κύριος ανταγωνιστής του Mad Max: Fury Road σε αυτά.
Τα Spotlight και Room μπορούν με τη σειρά τους, να κερδίσουν στο σενάριο (αρκεί να μην ‘φαγωθούν’ μεταξύ τους στις ψήφους), ενώ η Larson παραμένει φαβορί για να κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ηθοποιού.
Όπως φαίνεται, η Ακαδημία θα μοιράσει τα Όσκαρ κυρίως μεταξύ Fury Road, The Revenant, The Martian, Room και Spotlight, για να είναι όλοι ευχαριστημένοι.
Όλοι;
Προφανώς, τα Brooklyn, The Big Short και Bridge of Spies θα μείνουν με τη χαρά της υποψηφιότητας.
ΠΟΙΟΥΣ ΞΕΧΑΣΑΝ
Όπως υποδηλώνει το hashtag που άνοιξε στο Twitter, #OscarsSoWhite (…), δεν πέρασε απαρατήρητο το γεγονός ότι η Ακαδημία αγνόησε σε μεγάλο βαθμό τους μαύρους ηθοποιούς, αλλά και σκηνοθέτες.
Σπουδαίες ερμηνείες όπως του Idris Elba στο Beasts of No Nation, του Will Smith στο Concussion, του Samuel L. Jackson στο Hateful Eight και του Michael B. Jordan στο Creed αγνοήθηκαν παντελώς.
Ειδικά για το Creed, ο λευκός Stallone πήρε υποψηφιότητα για Δεύτερο Ανδρικό, αλλά ο σκηνοθέτης Ryan Coogler και ο πρωταγωνιστής B. Jordan (όλοι μαύροι), δεν πήραν τίποτα.
Ομοίως, το ευρέως αποδεκτό Straight Outta Compton επιβραβεύτηκε με μια υποψηφιότητα Σεναρίου και μόνο.
Μια έκπληξη αποτέλεσε η απουσία του Carol από το Καλύτερης Ταινίας.
Με έξι συνολικά υποψηφιότητες – ανάμεσα τους Καλύτερου Α’ και Β’ Γυναικείου και Σεναρίου – θα μπορούσε κάλλιστα να μπει στην οκτάδα της Καλύτερης Ταινίας (ή να γίνουν εννιά).
Όσο για τα Steve Jobs και Danish Girl, που θεωρήθηκαν πιθανά υποψήφια Καλύτερης Ταινίας προτού καν βγουν στις αίθουσες – λόγω κυρίως των βιογραφικών του cast και της συμπάθειας της Ακαδημίας σε αυτούς που βρίσκονται πίσω από τις κάμερες, τον σεναριογράφο Aaron Sorkin και το σκηνοθέτη Tom Hooper) – την πάτησαν.
Πήραν μόνο υποψηφιότητες για τους ρόλους και τέλος.
Όσο για το Star Wars: Episode VII – The Force Awakens, δεν είχε ποτέ μεγάλες πιθανότητες να εξασφαλίσει υποψηφιότητα Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, παρά τον συνδυασμό της εμπορικής επιτυχίας και της ευρείας αναγνώρισης των κριτικών.
Και να πεις πως δεν είχαν χώρο;
Για άλλη μια χρονιά, η Ακαδημία πρότεινε λιγότερες από δέκα ταινίες για Καλύτερη Ταινία – λες και αν έβαζαν και το Star Wars με το Creed για να συμπληρώσουν τη δεκάδα και να ευχαριστήσουν και το πολύ κόσμο, θα τους έπεφτε κάπως.
Τέλος, η Ακαδημία ξέχασε και:
- Τον Johnny Depp για την ερμηνεία του στο Black Mass
- Τις κωμωδίες Trainwreck και Spy, που ενώ πήραν πολλές υποψηφιότητες Χρυσής Σφαίρας, δεν πήραν καμία για Όσκαρ.
- Τα κοστούμια τουλάχιστον ή έστω Καλλιτεχνική Διεύθυνση για το Crimson Peak
- Και βέβαια, την αγαπημένη των φανς Furiosa της Charlize Theron στο Mad Max: Fury Road!
Αναλυτικά οι υποψηφιότητες:
Best Picture
The Big Short, Brad Pitt, Dede Gardner and Jeremy Kleiner
Bridge of Spies, Steven Spielberg, Marc Platt and Kristie Macosko Krieger
Brooklyn, Finola Dwyer and Amanda Posey
Mad Max: Fury Road, Doug Mitchell and George Miller
The Martian, Simon Kinberg, Ridley Scott, Michael Schaefer and Mark Huffam
The Revenant, Arnon Milchan, Steve Golin, Alejandro G. Iñárritu, Mary Parent and Keith Redmon
Room, Ed Guiney
Spotlight, Michael Sugar, Steve Golin, Nicole Rocklin and Blye Pagon Faust
Best Actor
Bryan Cranston, Trumbo
Matt Damon, The Martian
Leonardo DiCaprio, The Revenant
Michael Fassbender, Steve Jobs
Eddie Redmayne, The Danish Girl
Best Actress
Cate Blanchett, Carol
Brie Larson, Room
Jennifer Lawrence, Joy
Charlotte Rampling, 45 Years
Saoirse Ronan, Brooklyn
Best Supporting Actor
Christian Bale, The Big Short
Tom Hardy, The Revenant
Mark Ruffalo, Spotlight
Mark Rylance, Bridge of Spies
Sylvester Stallone, Creed
Best Supporting Actress
Jennifer Jason Leigh, The Hateful Eight
Rooney Mara, Carol
Rachel McAdams, Spotlight
Alicia Vikander, The Danish Girl
Kate Winslet, Steve Jobs
Best Directing
Adam McKay, The Big Short
George Miller, Mad Max: Fury Road
Alejandro González Iñárritu, The Revenant
Lenny Abrhamson, Room
Tom McCarthy, Spotlight
Best Adapted Screenplay
The Big Short, Charles Randolph and Adam McKay
Brooklyn, Nick Hornby
Carol, Phyllis Nagy
The Martian, Drew Goddard
Room, Emma Donoghue
Best Original Screenplay
Bridge of Spies, Matt Charman and Ethan Coen & Joel Coen
Ex Machina, Alex Garland
Inside Out, Pete Docter, Meg LeFauve, Josh Cooley; Original story by Pete Docter, Ronnie del Carmen
Spotlight, Josh Singer and Tom McCarthy
Straight Outta Compton, Screenplay by Jonathan Herman and Andrea Berloff; Story by S. Leigh Savidge, Alan Wenkus and Andrea Berloff
Best Original Score
Thomas Newman, Bridge of Spies
Carter Burwell, Carol
Ennio Morricone, The Hateful Eight
Jóhann Jóhannsson, Sicario
John Williams, Star Wars: The Force Awakens
Best Original Song
“Earned It,” Fifty Shades of Grey, Abel Tesfaye, Ahmad Balshe, Jason Daheala Quenneville and Stephan Moccio
“Manta Ray,” Racing Extinction, J. Ralph and Antony Hegarty
“Simple Song #3,” Youth, David Lang
“‘Til It Happens to You,” The Haunting Ground, Diane Warren and Lady Gaga
“Writings on the Wall,” Spectre, Jimmy Napes and Sam Smith
Best Cinematography
Carol, Ed Lachman
The Hateful Eight, Robert Richardson
Mad Max: Fury Road, John Seale
The Revenant, Emmanuel Lubezki
Sicario, Roger Deakins
Best Film Editing
The Big Short, Hank Corwin
Mad Max: Fury Road, Margaret Sixel
The Revenant, Stephen Mirrione
Spotlight, Tom McArdle
Star Wars: The Force Awakens, Maryann Brandon and Mary Jo Markey
Best Production Design
Bridge of Spies, Production Design: Adam Stockhausen; Set Decoration: Rena DeAngelo and Bernhard Henrich
The Danish Girl, Production Design: Eve Stewart; Set Decoration: Michael Standish
Mad Max: Fury Road, Production Design: Colin Gibson; Set Decoration: Lisa Thompson
The Martian, Production Design: Arthur Max; Set Decoration: Celia Bobak
The Revenant, Production Design: Jack Fisk; Set Decoration: Hamish Purdy
Best Costume Design
Carol, Sandy Powell
Cinderella, Sandy Powell
The Danish Girl, Paco Delgado
Mad Max: Fury Road, Jenny Beavan
The Revenant, Jacqueline West
Best Makeup and Hairstyling
Mad Max: Fury Road, Lesley Vanderwalt, Elka Wardega and Damian Martin
The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared, Love Larson and Eva von Bahr
The Revenant, Siân Grigg, Duncan Jarman and Robert Pandini
Best Documentary – Feature
Amy, Asif Kapadia and James Gay-Rees
Cartel Land, Matthew Heineman and Tom Yellin
The Look of Silence, Joshua Oppenheimer and Signe Byrge Sørensen
What Happened, Miss Simone?, Liz Garbus, Amy Hobby and Justin Wilkes
Winter on Fire: Ukraine’s Fight for Freedom, Evgeny Afineevsky and Den Tolmor
Best Documentary – Short Subject
Body Team 12, David Darg and Bryn Mooser
Chau, Beyond the Lines, Courtney Marsh and Jerry Franck
Claude Lanzmann: Spectres of the Shoah, Adam Benzine
A Girl in the River: The Price of Forgiveness, Sharmeen Obaid-Chinoy
Last Day of Freedom, Dee Hibbert-Jones and Nomi Talisman
Best Live Action Short Film
Ave Maria, Basil Khalil and Eric Dupont
Day One, Henry Hughes
Everything Will Be Okay (Alles Wird Gut), Patrick Vollrath
Shok, Jamie Donoughue
Stutterer, Benjamin Cleary and Serena Armitage
Best Animated Short Film
Bear Story, Gabriel Osorio and Pato Escala
Prologue, Richard Williams and Imogen Sutton
Sanjay’s Super Team, Sanjay Patel and Nicole Grindle
We Can’t Live Without Cosmos, Konstantin Bronzit
World of Tomorrow, Don Hertzfeldt
Best Animated Feature Film
Anomalisa, Charlie Kaufman, Duke Johnson and Rosa Tran
Boy and the World, Alê Abreu
Inside Out, Pete Docter and Jonas Rivera
Shaun the Sheep Movie, Mark Burton and Richard Starzak
When Marnie Was There, Hiromasa Yonebayashi and Yoshiaki Nishimura
Best Foreign Language Film
Colombia, Embrace of the Serpent
France, Mustang
Hungary, Son of Saul
Jordan, Theeb
Denmark, A War
Best Sound Editing
Mad Max: Fury Road, Mark Mangini and David White
The Martian, Oliver Tarney
The Revenant, Martin Hernandez and Lon Bender
Sicario, Alan Robert Murray
Star Wars: The Force Awakens, Matthew Wood and David Acord
Best Sound Mixing
Bridge of Spies, Andy Nelson, Gary Rydstrom and Drew Kunin
Mad Max: Fury Road, Chris Jenkins, Gregg Rudloff and Ben Osmo
The Martian, Paul Massey, Mark Taylor and Mac Ruth
The Revenant, Jon Taylor, Frank A. Montaño, Randy Thom and Chris Duesterdiek
Star Wars: The Force Awakens, Andy Nelson, Christopher Scarabosio and Stuart Wilson
Best Visual Effects
Ex Machina, Andrew Whitehurst, Paul Norris, Mark Ardington and Sara Bennett
Mad Max: Fury Road, Andrew Jackson, Tom Wood, Dan Oliver and Andy Williams
The Martian, Richard Stammers, Anders Langlands, Chris Lawrence and Steven Warner
The Revenant, Rich McBride, Matthew Shumway, Jason Smith and Cameron Waldbauer
Star Wars: The Force Awakens, Roger Guyett, Patrick Tubach, Neal Scanlan and Chris Corbould