Η ζωή και το έργο του αναγνωρισμένου σεναριογράφου Dalton Trumbo από την αρχή του μακαρθισμού έως το τέλος του.
Στη μεταπολεμική Αμερική της δεκαετίας το '40 ξεσπά ένα "κυνήγι μαγισσών" ενάντια σε κάθε πιθανό "εχθρό" της χώρας.
Ανάμεσά τους τοποθετείται και ο διάσημος - για τα έργα του αλλά και τις ριζοσπαστικές του ιδέες - σεναριογράφος Dalton Trumbo (Bryan Cranston, Godzilla).
Ο σκηνοθέτης Jay Roach (των The Campaign και Dinner for Shmucks) και ο σεναριογράφος John McNamara (Αquarius) βασίζονται στο βιβλίο του Bruce Cook και ακολουθούν την πορεία του ήρωα και του στενού του περιβάλλοντος καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα τους, για την επικράτηση της ελευθερίας της έκφρασης και των δημοκρατικών ιδανικών σε μία χώρα που κατέρρεε έντρομη από το μακαρθισμό και την "απειλή" του Ψυχρού Πολέμου.
Ο Bryan Cranston δίνει σάρκα και οστά στην ιδιόρρυθμη περσόνα του Trumbo και πραγματικά σηκώνει στους ώμους του το μεγαλύτερο βάρος της ταινίας.
Πλαισιώνεται βέβαια κι από ένα πολύ δυνατό καστ - Diane Lane (Man of Steel), Helen Mirren (Woman in Gold), John Goodman (Love the Coopers) - που γεμίζουν με ενέργεια, ζωντάνια και δουλεμένες λεπτομέρειες όλες τις σκηνές.
Οι διάλογοι είναι αρκετά πνευματώδεις και φωτίζουν τους χαρακτήρες και την ιστορία, όμως το όλο σενάριο δεν διαθέτει την απαραίτητη στιβαρότητα και υπέρβαση.
Έτσι το ύφος της ταινίας, σε συνδυασμό με την ανέμπνευστη σκηνοθεσία του μέτριου Roach, παραμένει στα ρηχά νερά μίας ικανοποιητικής βιογραφίας, που σε συγκινεί περισσότερο με τα ίδια τα "πραγματικά" γεγονότα, παρά με τη δραματουργική επεξεργασία και την αναπαράστασή τους.
Κοστούμια και σκηνικά αποτυπώνουν επιτυχώς το κλίμα της εποχής και τους ήρωες, αλλά δεν μένουν και αξέχαστα (δεν είναι κάθε μέρα της Edith Head ή της Ann Roth).
Η δε φωτογραφία και φυσικά και η κινηματογράφηση του υλικού θυμίζουν περισσότερο τηλεταινία με κινηματογραφικές αξιώσεις.
Όπως και να 'χει αξίζει να τη δείτε για τις ερμηνείες και φυσικά για την ίδια την ιστορία.
Στους κινηματογράφους από 11 Φεβρουαρίου.
Γιώργος Κόνιαρης