Η 2η ημέρα του φεστιβάλ αναμενόταν με μεγάλο ενδιαφέρον, λόγω του προγράμματος, λόγω των μεταμεσονύχτιων προβολών (για πρώτη φορά) αλλά και λόγω της ενθουσιώδης προσέλευσης της πρεμιέρας.
Η φετινή έκπληξη του ευρωπαϊκού τρόμου ακούει στο όνομα Ειδύλλιο (Idila) και έρχεται από τη Σλοβενία και το σκηνοθέτη Tomaz Gorkic.
Δύο βραβεία στο αμερικανικό Nevermore Festival, άλλα τέσσερα στο φεστιβάλ Κινηματογράφου της χώρας του και Βραβείο Καλύτερων Εφέ στις φετινές ΝΥΧΤΕΣ ΤΡΟΜΟΥ, για το νέο αυτό slasher, που άνοιξε την 2η ημέρα στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Horrorant.
Αξίζει κι ένα μεγάλο ευχαριστώ στους Σλοβένους, οι οποίοι έστειλαν στο φεστιβάλ 40 πακέτα με comic cards, με τις ιστορίες όλων των χαρακτήρων της ταινίας, οι οποίες μοιράστηκαν στους θεατές της ταινίας, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Στη συνέχεια, ο Álex de la Iglesia μετά την Τελευταία Ακροβάτιδα της Μαδρίτης και τα τρία βραβεία στο τότε φεστιβάλ της Βενετίας στο οποίο και σάρωσε, παρουσίασε τις Σκύλες και Μάγισσες (Witching and Bitching), όπου συνδύασε τον τρόμο με το Ισπανικό χιούμορ.
Το απολαυστικό αποτέλεσμα διασκέδασε την αρκετά γεμάτη αίθουσα του ΙΝΤΕΑΛ.
Στο διαγωνιστικό τμήμα συμμετείχε και ο Σκληρός Πόλεμος του Υποκόσμου (Yakuza Apocalypse) του μοναδικού Takashi Miike, που πρωτοπροβλήθηκε στις Κάννες.
Για πρώτη φορά φέτος, οι ΝΥΧΤΕΣ ΤΡΟΜΟΥ είχαν μεταμεσονύκτιες προβολές την Παρασκευή και το Σάββατο.
Οι Άνθρωποι του Τρόμου (Invasion of the Body Snatchers) του Don Siegel εισέβαλαν τα μεσάνυχτα στο ΙΝΤΕΑΛ, στα πλαίσια του αφιερώματος στα b-movies classics, και σκόρπισαν τη μοναδική εμπειρία σασπένς και τρόμου, που διατηρεί μέχρι και σήμερα αυτό το αναγνωρισμένο πλέον αριστούργημα από τα 50’s.
Η ιδιότυπη ιστορία της Hada από την Ισπανία προβλήθηκε από το διαγωνιστικό τμήμα των ταινιών μικρού μήκους.
Κάπου νοτιότερα, στη Λ. Συγγρού, το αφιέρωμα στα b-movies συνεχίστηκε με το κλασικό Σπίτι στο Στοιχειωμένο Λόφο (The House on Haunted Hill) του Williams Castle να κόβει την ανάσα.
Ακολούθησε το teen horror Θανάσιμη Παραλία (The Sand) του Isaac Gabaeff στο διαγωνιστικό τμήμα ενώ ο βραβευμένος Δαίμονας (Demon) του Marcin Wrona ήρθε από την Πολωνία για να ξεχωρίσει και να πάρει το βραβείο Καλύτερου Ανδρικού Ρόλου στο φετινό φεστιβάλ.
Η 2η μέρα έκλεισε μεγαλοπρεπώς με το αφιέρωμα στον ισπανικό τρόμο.
Η Νύχτα των Τυφλών Νεκρών (Tombs of the Blind Dead), το πρώτο μέρος της τετραλογίας των Blind Dead του Amando de Ossorio, σηματοδότησε – με την επιτυχία του - την άνθηση του σινεμά τρόμου στην Ιβηρική χερσόνησο τη δεκαετία του 1970.
Στα shorts, είχαμε άλλες δύο ελληνικές συμμετοχές - το Inner Land της Βίβιαν Παπαγεωργίου, το οποίο τελικά πήρε το βραβείο Καλύτερου Ελληνικού Short, και τα Χαρούμενα Γενέθλια της Μαρίας Μανόνα.
Νωρίτερα προβλήθηκε και το Last Night του Γάλλου Emmanuel Roudaut.
Γιώργος Κόνιαρης.