Η δημοσιογραφική ομάδα της θρυλικής ενημερωτικής εκπομπής του CBS, 60 Seconds, με πρωτοστάτρια την παραγωγό Mary Mapes (Cate Blanchett, Carol) ερευνά μία υπόθεση-σκάνδαλο που απειλεί την επανεκλογή του προέδρου George W. Bush.
Τα ευρήματά θα βρουν λάθος στόχο.
Στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ο σεναριογράφος James Vanderbilt (Zodiac) φωτίζει μία άκρως ενδιαφέρουσα πραγματική ιστορία, με ιστορική ακρίβεια και σεβασμό, δημιουργώντας ένα δράμα «γραφείου» με έντονες κοινωνικοπολιτικές αιχμές.
Δυστυχώς το όλο σενάριο αναλώνεται σε αρκετά, ανιαρά comic relieves, ακολουθεί μία πεπατημένη και μόνο ελάχιστες στιγμές βιτριολικών στιχομυθιών, λεπτοδουλεμένων διαλόγων και πυκνής δραματουργίας απολαμβάνουμε.
Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις τολμηρές μεν, αλλά έμμεσα και άμεσα καταγγελτικού χαρακτήρα αλήθειες που εξαπολύει η ταινία και την ακαδημαϊκή σκηνοθεσία του Vanderbilt, την καθιστούν ένα μέτριο κινηματογραφικό προϊόν που θα απέδιδε ίσως καλύτερα σαν μία καλοφτιαγμένη τηλεταινία.
Το σίγουρο και χαμηλών τόνων καστ [Robert Redford (Captain America: Winter Soldier), Dennis Quaid (Movie 43), Topher Grace (Interstellar), Stacy Keach (Sin City: A Dame To Kill For)] υπηρετεί τους χαρακτήρες, αλλά μονάχα ο πρωταγωνιστικός ρόλος αναπτύσσεται ικανοποιητικά και δίνει την ευκαιρία στην Blanchett, να ξεδιπλώνει τις σπουδαίες υποκριτικές της ικανότητες.
Ο προβληματισμός της «Αλήθειας» πάνω στα δυσδιάκριτα και συνεχώς μετατοπιζόμενα όρια μεταξύ αλήθειας/ψέματος, αξίας/απαξίωσης, κορύφωσης/πτώσης, ζενίθ/ναδίρ παραμένει πάντα επίκαιρος και ιντριγκαδόρικος, μα εδώ δεν διερευνάται εις βάθος κι ούτε μέσα από πρωτότυπα μονοπάτια περνάει.
Οι μεν προθέσεις της ταινίας είναι ευπρόσδεκτες και κάλλιστες, αλλά το αποτέλεσμα μένει χλιαρό και χωρίς καθόλου ένταση, ατμόσφαιρα, έμπνευση.
Δεν διαθέτει κανένα στοιχείο από το κλασικό αριστούργημα All the President's Men (1976) του Alan J. Pakula, το οποίο κατά κάποιον τρόπο έθεσε και τις βάσεις και τους κανόνες του είδους αυτού, αλλά ούτε την απλότητα και το καυστικό πνεύμα του πρόσφατου Spotlight.
Στους κινηματογράφους από 26 Μαίου.
Γιώργος Κόνιαρης.