Ουσιαστικά πρόκειται για μία από αυτές τις ταινίες, τις οποίες λατρεύουν οι Ιάπωνες, δηλαδή κοινωνική με θέμα την καθημερινή ζωή, γλυκόπικρη ιστορία με ισόποσες δόσεις χιούμορ και δράματος και αργή εξέλιξη χωρίς ιδιαίτερη δράση.
Κατά τα άλλα το Dear Doctor (Dia dokuta στα Ιαπωνικά), έχει εξαιρετική σκηνοθεσία, πολύ καλές ερμηνείες από το σύνολο των ηθοποιών του και εκπληκτική φωτογραφία.
Ας το δούμε όμως αναλυτικά.
Ο Keisuke Soma είναι ένας τελειόφοιτος της ιατρικής, ο οποίος διορίζεται ως εκπαιδευόμενος σε ένα απομακρυσμένο αγροτικό χωριό.
Εκεί γνωρίζει τον μόνιμο γιατρό της περιοχής, δρ Osamu Ino, ο οποίος φαίνεται να γνωρίζει τα πάντα για όλους τους κατοίκους του χωριού, όπου θεωρείται τοπικός ήρωας.
Άμεση βοηθός του είναι μία νοσοκόμα, η Akemi Ohtake, η οποία έχει πείρα στα επείγοντα περιστατικά και είναι γενικότερα πολύ ικανή στη δουλειά της και ο Masayoshi Saimon, ο οποίος είναι ιατρικός επισκέπτης.
Και ενώ o Keisuke, του οποίου ο πατέρας διευθύνει ένα νοσοκομείο στο Tokyo, αρχικά θεωρούσε την δουλειά κατώτερη των δυνατοτήτων του, στη συνέχεια ενθουσιάζεται με τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο δρ Ino, μαθαίνοντας ουσιαστικά έναν τρόπο προσέγγισης των ασθενών, τον οποίο δεν θα μπορούσε ποτέ να συναντήσει στα μεγάλα νοσοκομεία της πόλης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί μια γυναίκα του χωριού, η Kaduko Torikai, η οποία υποφέρει από έλκος, αλλά αρνείται να εξεταστεί από τον γιατρό, παρά μόνο ακούει τις συμβουλές της κόρης της, η οποία είναι γιατρός στο Tokyo.
Εκείνος όμως, μέσω της πονηριάς και της ευγένειας του καταφέρνει να την πλησιάσει.
Και ενώ όλα φαίνονται να κυλούν καλά, ένα μυστικό έρχεται στην επιφάνεια, το οποίο φέρνει κυριολεκτικά τα πάνω κάτω.
Σκηνοθέτης, σεναριογράφος και συγγραφέας του βιβλίου πάνω στο οποίο βασίστηκε το φιλμ, η Miwa Nishikawa, η οποία κάνει πραγματικά καλή δουλειά και στους δύο τομείς, προεξάρχοντος βέβαια της σύλληψης του χαρακτήρα του δρ Ino, ο οποίος είναι και αυτός που ουσιαστικά κάνει την ταινία να ξεχωρίζει από τις πολλές του είδους που κυκλοφορούν στην Ιαπωνία.
Ως δρ Osamu Ino, ο Tsurube Shofukutei, ο οποίος για πρώτη φορά στην καριέρα του, η οποία είχε ξεκινήσει από το 1983, έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και αποδεικνύει πως είναι μια τιμή, η οποία καθυστέρησε πολύ.
Η απεικόνιση μιας ευρείας γκάμας συναισθημάτων είναι πραγματικά εκπληκτική, χωρίς μάλιστα τις συνήθεις υπερβολικές αντιδράσεις που συνηθίζουν οι Ιάπωνες ηθοποιοί. Αναμφίβολα από τα ατού της ταινίας.
Ως Keisuke Soma, ο Eita (Harakiri: Death of a Samurai), ο οποίος έχει σαφέστατα δευτερεύοντα ρόλο, τον οποίο όμως αποδίδει αρκετά καλά, χωρίς όμως να αποτελεί σημείο αναφοράς.
Εξυπηρετεί το χαρακτήρα του και αυτό είναι αρκετό για την συγκεκριμένη του εμφάνιση.
Ως Akemi Ohtake, η Kimiko Yo, η οποία αποδεικνύει για μία ακόμα φορά πόσο καλή είναι σε δευτερεύοντες ρόλους, μετά το Departures.
To ίδιο συμβαίνει και με την Κaoru Yachigusa, η οποία υποδύεται την Kaduko Torikai με εξίσου μεγάλη επιτυχία.
Γενικότερα το επιτελείο των ηθοποιών αποδίδει πάρα πολύ καλά, εξ ου και τα πολυάριθμα βραβεία που κέρδισαν όλοι τους.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνεi και στην φωτογραφία του Katsumi Yanagizima, που μας δίνει μερικά πραγματικά όμορφα πλάνα της ζωής στην ιαπωνική επαρχία.
Συνοψίζοντας μπορούμε να πούμε πως το Dear Doctor, είναι μια πάρα πολύ καλή ταινία, σε ένα είδος όμως, το οποίο θεωρώ πως έφτασε στην κορύφωση του με το Departures.
Και στη σύγκριση, αν και για λίγο, το Dear doctor είναι κατώτερο κυρίως στον τομέα της ανάπτυξης των χαρακτήρων, γεγονός που σαφέστατα έχει να κάνει και με την πληθώρα τους.
Είναι πάντως ένα φιλμ που θα ευχαριστηθούν όλοι, ιδιαίτερα αυτοί που απόλαυσαν και το Departures.
Παναγιώτης Κοτζαθανάσης.