Ο καθηγητής Ρόμπερτ Λάνγκτον προσπαθεί να ανακτήσει τις χαμένες του μνήμες, για να λύσει τους νέους γρίφους, που τον κρατούν μακριά από την εξουδετέρωση ενός τεχνητού θανατηφόρου ιού που απειλεί την ανθρωπότητα.
Ο δημοφιλής χαρακτήρας που έπλασε ο Dan Brown στα best-sellers του, Ρόμπερτ Λάνγκτον (Tom Hanks, Sully), ξυπνάει σε νοσοκομείο της Φλωρεντίας, όντας σε κρίσιμη κατάσταση και πάσχοντας από αμνησία.
Στο πλευρό του βρίσκεται η γιατρός (Felicity Jones, The Theory of Everything) Σιένα Μπρουκς, η οποία και θα τον φυγαδεύσει, μόλις βρεθεί σε κίνδυνο.
Από κει και πέρα συμπορεύονται σε ένα «κυνήγι θησαυρού» σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ένας παρανοϊκός μεγιστάνας (Ben Foster, Warcraft) έχει δημιουργήσει κάποιο μολυσματικό ιό που θα αφανίσει ένα τεράστιο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού, με σκοπό να «σώσει» την ανθρωπότητα από τον υπερπληθυσμό.
Έτσι, μυστικές υπηρεσίες, παρακρατικοί, διεθνείς οργανισμοί και λοιποί βρίσκονται επί ποδός και επιδίδονται σε ένα παιχνίδι γάτας-ποντικού.
Σκοτεινά μυστικά, μεγαλεπήβολα σχέδια εξόντωσης και παγκόσμιες συνωμοσίες βρίσκονται για άλλη μία φορά στο επίκεντρο της ιστορίας.
Το concept ακούγεται ενδιαφέρον, αλλά σε λίγα μόλις λεπτά ξεφουσκώνει και αποδεικνύεται περίτρανα το «πολύ κακό για το τίποτα» που επικρατεί στις ιστορίες του ζάμπλουτου πια συγγραφέα και το υπερβολικά «τραβηγμένο από τα μαλλιά» στοιχείο που διέπει τα παραμύθια του.
Ακόμη πιο εμφανώς –σε σύγκριση με τον Κώδικα Ντα Βίντσι- το σενάριο είναι εξωφρενικό και η εξέλιξη της αφήγησης, όπως και των ηρώων της, δεν έχει καμία βάση, παρά στοχεύει σε ένα pop κοινό που απλώς θα αφεθεί στο σασπένς και στα συνεχή παζλ που καλείται ο πρωταγωνιστής να λύσει, για να περάσει στην επόμενη «πίστα» της περιπέτειάς του.
Από την πλευρά του ο Ron Howard (In the Heart of the Sea, Rush) στήνει δεξιοτεχνικά το σύμπαν της ταινίας και προσδίδει αγωνία και νεύρο, ενώ δεν στερείται ιδεών.
Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως εκπλήσσει κιόλας ή ότι μπορεί να περισώσει τον αχταρμά, παρά προσφέρει στο μάτι μόνο μία ζωηρή σκηνοθεσία που αγγίζει το σύγχρονο κοινό.
Η σεκάνς της κλιμάκωσης στην Τουρκία ομολογουμένως εντυπωσιάζει και κυρίως με τους φωτισμούς και την αίσθηση κινδύνου που κυριεύει ήρωες και θεατές, αλλά είναι πολύ αργά για να βγάλει το Inferno από την…κόλασή του.
Στους κινηματογράφους από 13 Οκτωβρίου.
Γιώργος Κόνιαρης.