Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος.
Ο Desmond T. Doss, ένας πιστός αντιρρησίας συνείδησης κατατάσσεται εθελοντικά στον αμερικανικό στρατό και ζητά να υπηρετήσει στην πρώτη γραμμή, άοπλος…
Ο ήρωας (Andrew Garfield, 99 Homes) αφήνει πίσω την δυσλειτουργική του οικογένεια αλλά και την αγαπημένη του, εντάσσεται στις Ένοπλες Δυνάμεις και διεκδικεί το δικαίωμά του να μην κρατήσει όπλο, ακόμη κι αν ο πόλεμος στην Ιαπωνία μαίνεται.
Η ακλόνητη πίστη του στις αξίες του τον εμπλέκουν σε σοβαρούς μπελάδες, αλλά τον βγάζουν και ασπροπρόσωπο στις πιο ριψοκίνδυνες αποστολές, που ο ίδιος αναλαμβάνει αυτοβούλως την ίδια στιγμή που οι υπόλοιποι του γυρίζουν την πλάτη ή απλώς τα παρατούν.
Ίσως ακούγεται απίθανο, μα η ιστορία του Desmond T. Doss (που τυγχάνει επάξιας ενσάρκωσης από τον Garfield), του πρώτου άοπλου στρατιώτη που του απονεμήθηκε Μετάλλιο Τιμής εν καιρώ πολέμου, είναι πραγματική.
Ο Mel Gibson επιστρέφει πίσω από την κάμερα, δέκα χρόνια μετά το Apocalypto.
Παίρνει στα χέρια του μία πράγματι συναρπαστική ιστορία και τη μετατρέπει σε μία καθαρά θρησκευτική παραβολή, με ξεκάθαρα σύμβολα, απλοϊκά μηνύματα και απλουστευμένες ενίοτε ιδέες.
Μέχρι να περάσει στη γραμμή του πυρός η αφήγηση πλατειάζει και μας δίνει μία άλλη εντύπωση.
Ο θεατής πιστεύει πως θα δει κάτι σαν το Forrest Gump και μάλιστα με προβληματική ροή, μέχρι που ακολουθούμε τον πρωταγωνιστή στις σκληρές μάχες ενάντια στους Ιάπωνες και τότε το τοπίο ξεκαθαρίζει.
Όλες οι σκηνές μάχης είναι εντυπωσιακές, αρκετά ωμές και δεξιοτεχνικά σκηνοθετημένες.
Η ατμόσφαιρα δημιουργείται και βυθίζει το θεατή στον κόσμο της στιγμής τη ιστορίας και ακολουθεί τους χαρακτήρες.
Ενοχλητική είναι βέβαια η κυρίως μονόπλευρη απεικόνιση των Ιαπώνων, που καταντά εμμέσως ρατσιστική – εκτός μίας και μόνο σκηνής, για συγκεκριμένους λόγους.
Ο Gibson ανάγει τον ήρωα σε ένα νέο Ιησού Χριστό που ανεβαίνει το δικό του Γολγοθά, χωρίς στο τέλος να «σταυρώνεται, αλλά να αναγνωρίζεται και να λυτρώνεται.
Η οπτική τω δημιουργών είναι κλασική και κλισέ, ενώ τα μηνύματα που διατυπώνουν τα επικοινωνούν με απλουστευμένους τρόπους, που όσο καλοπροαίρετοι κι αν είναι θυμίζουν κατήχηση.
Στους κινηματογράφους από 10 Νοεμβρίου.
Γιώργος Κόνιαρης.