Η Shideh (Narges Rashidi) ζει με το σύζυγο της Iraj και τη μικρή κόρη τους Dorsa (Avin Manshadi), στην εμπόλεμη Τεχεράνη της δεκαετίας του 80'.
Καθώς ο πόλεμος με το Ιράκ βρίσκεται σε έξαρση, ο σύζυγος της αναχωρεί για το μέτωπο ...όταν η πολυκατοικία που μένει γίνεται στόχος για τα Ιρακινά πυρά, όλοι οι ένοικοι έντρομοι σταδιακά την εγκαταλείπουν, εκτός από τη Shideh που λόγω μιας παράξενης ανησυχίας της κόρης της, εγκλωβίζονται και οι δύο στην έρημη πολυκατοικία όπου σύντομα θα ανακαλύψουν ότι δεν είναι μόνες.
Το ντεμπούτο του Ιρανού, μεγαλωμένου στο Λονδίνο, Babak Anvari είναι ένα horror φιλμ που λειτουργεί θαυμάσια και σαν πολιτική αλληγορία...
'Όπου υπάρχει ο φόβος και η ανησυχία, εμφανίζονται οι δαίμονες' λέει η γυναίκα της διπλανής πόρτας στη Shideh την ώρα των βομβαρδισμών.
Ο μεταφυσικός τρόμος συγχέεται με τον φόβο των κατοίκων μιας πόλης, που ζουν καθημερινά με τους κρότους των βομβαρδισμών και τις σειρήνες του πολέμου να αντηχούν στα αυτιά τους
Μέσα σε ένα τέτοιο ζοφερό κλίμα ο Ιρανός σκηνοθέτης αρχίζει να υφαίνει αργά και μεθοδικά μια ατμόσφαιρα όπου ο τρόμος ελλοχεύει, κάνοντας τον θεατή να περιμένει ανά πάσαν στιγμήν το μοιραίο.
Πρωτότυπο σίγουρα το εγχείρημα του Anvari, που καταφέρνει να κάνει μια αντιπολεμική ταινία με έντονη πολιτική χροιά και ταυτόχρονα ένα ψυχολογικό θρίλερ τρόμου χωρίς το ένα να λειτουργεί εις βάρος του άλλου.
Ακολουθώντας πιστά τους κανόνες ενός θρίλερ χτίζει σασπένς και αναδίδει μυστήριο που σταδιακά γίνεται τρόμος, έστω και αν υποπίπτει σε σκηνοθετικά κλισέ horror τρικ (jump scares) για να το πετύχει.
Παράλληλα κάνει μια οξεία κριτική για την τότε πολιτική κατάσταση στο Ιράν ...η Shideh είναι μια πρώην αντιστασιακή, που όταν θα επιχειρήσει να επιστρέψει στις σπουδές της θα βρει απέναντι της το συντηρητικό κράτος να της κλείνει τη πόρτα του πανεπιστημίου, λόγω του ακροαριστερού παρελθόντος της.
Ο Anvari γίνεται ακόμα πιο αιχμηρός όταν δείχνει τη Shideh να συλλαμβάνεται από την αστυνομία επειδή κυκλοφορεί χωρίς μπούργκα, αφήνοντας σαφείς υπαινιγμούς για τη θέση της γυναίκας στα ισλαμικά καθεστώτα.
Όσο το φιλμ οδεύει προς τη τελική έκβαση, τόσο ο Αnvari προσπαθεί να εντείνει το αίσθημα του τρόμου και χωρίς να πετυχαίνει σπουδαία αποτελέσματα το οδηγεί σε ένα αινιγματικό και ανοιχτό σε πολλαπλές ερμηνείες φινάλε.
Το φιλμ του Babak Anvari είναι μια συμπαραγωγή Ηνωμένου Βασιλείου, Κατάρ και Ιορδανίας και αποτελεί την επίσημη φετινή πρόταση της Μεγάλης Βρετανίας για το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.
Στους κινηματογράφους από 3 Νοεμβρίου.
Γιάννης Αποστολίδης.