Δεν πρόκειται να κατηγορήσει κανένας εδώ το γραφείο που απέφυγε να κάνει δημοσιογραφική και να δείξει στους κριτικούς την νέα ταινία του Vin Diesel.
Εξάλλου, εδώ και χρόνια η γνώμη αυτών δεν αποτελεί κριτήριο, ούτε καν τροφή για σκέψη στους εν δυνάμει θεατές μιας κινηματογραφικής ταινίας, αποτέλεσμα και της ερασιτεχνικής δουλειάς που γίνεται στα αμέτρητα blogs, όσον αφορά τις κριτικές ταινιών.
Ευτυχώς, αυτό πρόκειται να αλλάξει τις επόμενες βδομάδες χάρη στη συνεργασία των γραφείων διανομής, της FilmBoy συμπεριλαμβανομένης, οι οποίες αποφασίσαμε να βάλουμε μια τάξη στην αναρχία των δημοσιογραφικών προβολών.
Το xXx: Return of Xander Cage δεν το είδε κανείς μας λοιπόν για να το θάψει, ούτε έγινε καν κάποια σπουδαία διαφήμιση, ωστόσο κατάφερε να είναι η ταινία που κατάφερε να ρίξει τη Ρόζα από τη πρώτη θέση του ελληνικού box office …σε ένα τετραήμερο όμως αδύνατο, με 154.974 θεατές πανελλαδικά.
Αυτός είναι όμως ο μοναδικός λόγος για να πανηγυρίζει η ταινία, καθώς τα 21.931 εισιτήρια σε 65 αίθουσες δεν τα λες και καταπληκτικά, αν και υπάρχει το ελαφρυντικό ότι η Αθήνα είχε μόνο τις 16 από αυτές (κι έκανε 10.639 εισιτήρια).
Η επαρχία δεν βοήθησε (7.750 εισιτήρια σε 41 αίθουσες), ενώ τα νούμερα της Θεσσαλονίκης ήταν παρόμοια της Αθήνας σε Μέσους Όρους (4.200 σε 8 αίθουσες).
Με μόλις τέσσερις ταινίες με πενταψήφιο νούμερο, πρέπει να πάμε στη 5η θέση για να βρούμε την επόμενη νέα ταινία, το ελληνικό Έτερος Εγώ, το οποίο κατάφερε να βρει 44 αίθουσες και να κάνει 9.792 εισιτήρια.
Το παράξενο ελληνικό φιλμ μάλλον ικανοποιημένο θα πρέπει να είναι, αν σκεφτείς τι προσδοκίες είχε.
Αμφιβόλων προσδοκιών ήταν και το noir γουέστερν Hell or High Water (6.486 σε 9 Αθηναϊκές αίθουσες και 1 στη Θεσσαλονίκη), καθώς το noir είναι (σύμφωνα με φίλο κινηματογραφικό στατιστικολόγο του χώρου που εμπιστεύομαι με κλειστά μάτια) το χειρότερο είδος εμπορικά, στην ελληνική αγορά.
Η καλύτερη ταινία της εβδομάδας πάντως είχε αξιοπρεπέστατα νούμερα, με την έννοια ότι με τόσο μικρό κύκλωμα αιθουσών, μια πανωλεθρία δεν ήταν δα και μακριά.
Εκεί που θα πέσει κλάμα είναι στην αποτυχία της Μάγια της Μέλισσας.
Έγραφα πως αποτελεί ρίσκο η έξοδος ενός Γερμανικού animation παραγωγής 2014, με σταρ μια ξεχασμένη και σε κάθε περίπτωση άκαιρη πρωταγωνίστρια, άγνωστης στο παιδικό κοινό (αν έλεγα στη Filmgirl, που μεγαλώνει με την Illumination παραμάσχαλα, να πάμε να δούμε τη Μάγια τη Μέλισσα, θα πήγαινε στο YouTube να ρίξει μια ματιά βλέποντας όσα επεισόδια ήθελε).
Το ρίσκο δεν έπιασε δυστυχώς, κι έτσι τα 5.227 εισιτήρια σε 53 αίθουσες είναι μια από τις πιο μεγάλες παιδικές αποτυχίες των τελευταίων χρόνων.
Αυτό σε απάντηση καλού φίλου που ήθελε πριν χρόνια να φέρουμε μαζί, μια ταινία της Πέππα.
Άσχημα νούμερα και για το Denial, μια ούτως ή άλλως μέτρια ταινία, που κατάφερε να μαζέψει 2.917 ανθρώπους σε 17 αίθουσες (8 στην Αθήνα).
Το Σέρβικο Dobra Zena (Good Wife) έπαιζε σε μία αίθουσα μόνο, που δεν τη λες και άδεια (443 εισιτήρια), αλλά δεν τη λες και ικανή να φέρει κι άλλες αίθουσες την επόμενη βδομάδα.
Τέλος, καταδικασμένο έμοιαζε το People vs. Fritz Bauer (327 εισιτήρια σε 3 αίθουσες), καθώς πρόκειται για προβεβλημένη ευρωπαϊκή παραγωγή του 2015, συνδυασμός που δεν περνάει απαρατήρητος από τους Έλληνες ιντερνετάκιδες.
Όσο για τη Ρόζα της Σμύρνης, έπαιζε σε 61 αίθουσες και κάπου άκουσα ότι θα έχει 65 στην 6η της βδομάδα.
Αν το κάνει αυτό, να περιμένετε κι άλλη μεγάλη πτώση από την τωρινή (15.967 εισιτήρια).
Πάντως, η ταινία σπάει τα κοντέρ γενικά με 311.435, και μάλλον θα πέσουμε μέσα στη πρόβλεψή μας για τελικό 350.000…
Το’ξερα, γιατί δεν το’παιζα;
Τετραήμερο 19-22 Ιανουαρίου 2017.
A/A | TAINIA | ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ | ΣΥΝΟΛΟ |
1 | xXx: Return Of Xander Cage | 21.931 | 21.931 |
2 | Η Ρόζα Της Σμύρνης | 15.967 | 311.425 |
3 | La La Land | 14.923 | 113.032 |
4 | Sing | 10.082 | 151.668 |
5 | Έτερος Εγώ | 9.792 | 9.792 |
6 | Assassin's Creed | 9.435 | 118.871 |
7 | Live By Night | 9.144 | 42.874 |
8 | Ballerina | 7.660 | 65.600 |
9 | Vaiana | 7.364 | 106.144 |
10 | The Great Wall | 7.356 | 132.601 |