Με έναν -περίπου- πρωτότυπο τρόπο ανακοινώθηκαν πριν λίγες ώρες οι υποψηφιότητες για τα 89α βραβεία της Αμερικάνικης Ακαδημίας Κινηματογράφου, τα γνωστά σε όλους ως Oscars.
Κρατώντας την live streaming μέθοδο μετάδοσης που έχει καθιερώσει εδώ και μερικά χρόνια, η πρόεδρος Cheryl Boone Isaacs επέλεξε αυτή τη χρονιά να μην ανεβάσει δύο-τρεις ανερχόμενους καλλιτέχνες σε ένα πόντιουμ μιας αίθουσας, αλλά να επιλέξει έξι Οσκαρούχους, και πιο συγκεκριμένα τους Brie Larson, Marcia Gay Harden, Glenn Close, Jennifer Hudson, Ken Watanabe και τον διευθυντή φωτογραφίας Emmanuel Lubezki και να τους βάλει να μιλήσουν, σε προβιντεοσκοπημένα φυσικά βιντεάκια, για την αίσθηση που έχει το να βρίσκεσαι ανάμεσα στους εκλεκτούς …και ενδιάμεσα έπεφταν οι υποψηφιότητες σε καρτέλες.
Ούτε κρύο ούτε ζέστη για το νέο τρόπο.
Η δουλειά όπως και να ‘χει έγινε, άλλωστε μιλάμε για μια διαδικασία λίγων λεπτών.
Πάμε να δούμε αναλυτικά τις λίστες με τους υποψηφίους και θα ακολουθήσει ο σχολιασμός…
Καλύτερη Ταινία
Arrival
Fences
Hacksaw Ridge
Hell or High Water
Hidden Figures
La La Land
Lion
Manchester by the Sea
Moonlight
Καλύτερος Σκηνοθέτης
Denis Villeneuve (Arrival)
Mel Gibson (Hacksaw Ridge)
Damien Chazelle (La La Land)
Kenneth Lonergan (Manchester by the Sea)
Barry Jenkins (Moonlight)
Καλύτερη Α’ Γυναικεία Ερμηνεία
Isabelle Huppert (Elle)
Ruth Negga (Loving)
Natalie Portman (Jackie)
Emma Stone (La La Land)
Meryl Streep (Florence Foster Jenkins)
Καλύτερη Α’ Ανδρική Ερμηνεία
Casey Affleck (Manchester by the Sea)
Andrew Garfield (Hacksaw Ridge)
Ryan Gosling (La La Land)
Viggo Mortensen (Captain Fantastic)
Denzel Washington (Fences)
Καλύτερη Β’ Γυναικεία Ερμηνεία
Michelle Williams (Manchester by the Sea)
Viola Davis (Fences)
Nicole Kidman (Lion)
Naomie Harris (Moonlight)
Octavia Spencer (Hidden Figures)
Καλύτερη Β’ Ανδρική Ερμηνεία
Mahershala Ali (Moonlight)
Jeff Bridges (Hell or High Water)
Lucas Hedges (Manchester by the Sea)
Dev Patel (Lion)
Michael Shannon (Nocturnal Animals)
Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο
Hell or High Water (Taylor Sheridan)
La La Land (Damien Chazelle)
The Lobster (Γιώργος Λάνθιμος, Ευθύμης Φιλίππου)
Manchester by the Sea (Kenneth Lonergan)
20th Century Women (Mike Mills)
Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο
Arrival (Eric Heisserer)
Fences (August Wilson)
Hidden Figures (Allison Schroeder, Theodore Melfi)
Lion (Luke Davies)
Moonlight (Barry Jenkins, Tarell Alvin McCraney)
Καλύτερη Φωτογραφία
Arrival (Bradford Young)
La La Land (Linus Sandgren)
Lion (Greig Fraser)
Moonlight (James Laxton)
Silence (Rodrigo Prieto)
Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
Kubo and the Two Strings
Moana
Ma Vie de Courgette
La Tortue Rouge
Zootopia
Καλύτερο Ντοκυμαντέρ
Fuocoammare
I Am Not Your Negro
Life, Animated
O.J.: Made in America
13th
Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία
Under Sandet (Δανία)
En Man Som Heter Ove (Σουηδία)
Forushande (Ιράν)
Tanna (Αυστραλία)
Toni Erdmann (Γερμανία)
Καλύτερη Μουσική
Jackie (Mica Levi)
La La Land (Justin Hurwitz)
Lion (Dustin O'Halloran, Volker Bertelmann)
Moonlight (Nicholas Britell)
Passengers (Thomas Newman)
Καλύτερο Τραγούδι
The Fools Who Dream (La La Land)
Can’t Stop the Feeling (Trolls)
City of Stars (La La Land)
The Empty Chair (Jim: The James Foley Story)
How Far I’ll Go (Moana)
Καλύτερο Μοντάζ
Arrival
La La Land
Hacksaw Ridge
Moonlight
Hell or High Water
Καλύτερα Οπτικά Εφέ
Deepwater Horizon
Doctor Strange
The Jungle Book
Kubo and the Two Strings
Rogue One: A Star Wars Story
Καλύτερη Σκηνογραφία
Arrival
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Hail, Caesar!
La La Land
Passengers
Καλύτερα Κουστούμια
Allied
Fantastic Beasts
Florence Foster Jenkins
Jackie
La La Land
Καλύτερο Makeup και Κομμώσεις
En Man Som Heter Ove
Star Trek Beyond
Suicide Squad
Καλύτερο Ηχητικό Μοντάζ
Arrival
Deepwater Horizon
Hacksaw Ridge
La La Land
Sully
Καλύτερη Μίξη Ήχου
Arrival
Hacksaw Ridge
La La Land
Rogue One: A Star Wars Story
13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi
Καλύτερο Ντοκυμαντέρ Μικρού Μήκους
Extremis
4.1 Miles
Joe’s Violin
Watani: My Homeland
The White Helmets
Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους
Ennemis Interiuers
La Femme et le TGV
Silent Nights
Sing
Timecode
Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους
Blind Vaysha
Borrowed Time
Pear Cider and Cigarettes
Pearl
Piper
Όπως είναι προφανές με μια απλή ανάγνωση, της κούρσας των υποψηφιοτήτων ηγείται και μάλιστα με διαφορά το La La Land, με τη ταινία του Damien Chazelle να ισοφαρίζει το ρεκόρ των All About Eve και Titanic με 14
Ακολουθούν τα Arrival και Moonlight με 8 έκαστο και τα Hacksaw Ridge, Lion και Manchester by the Sea με 6.
La La Land λοιπόν, ήταν το τόσο μεγάλο αριστούργημα;
Η εύκολη απάντηση είναι όχι, όμως αν κοιτούσα μία-μία τις υποψηφιότητες, οι μοναδική που θα αφαιρούσα θα ήταν του πρωτότυπου σεναρίου, το οποίο ήταν και η αχίλλειος πτέρνα της ταινίας, άντε το πολύ και εκείνη του Ryan Gosling.
Άρα εκ του αποτελέσματος, ναι, το La La Land είναι, αν όχι η καλύτερη, σίγουρα μία ταινία που αξίζει την αναγνώριση σχεδόν σε κάθε τομέα της.
Στην πιο τρανταχτή απουσία της χρονιάς, το Arrival μπορεί μεν να βρέθηκε στη λίστα 8 κατηγοριών αλλά έλαμψε δια της απουσίας της από αυτές η Amy Adams από τον Α’ Γυναικείου Ρόλου, στην οποία βρίσκεται και πάλι η Meryl Streep (για 20η φορά!).
Ένα από τα μεγαλύτερα ερωτηματικά που περιμέναμε να απαντηθεί ήταν το κατά πόσο συγχώρεσε το Hollywood τον Mel Gibson, με το Hacksaw Ridge να είναι μια ταινία που σίγουρα αξίζει να βρίσκεται ανάμεσα στις υποψηφιότητες, αλλά υπήρχαν δικαιολογημένες αμφιβολίες για το αν θα τα κατάφερνε, λόγω των αμαρτιών του δημιουργού του.
Η απάντηση δόθηκε εκκωφαντικά, αφού η ταινία όχι μόνο πήρε 6 υποψηφιότητες αλλά μία από αυτές είναι και για τη σκηνοθεσία του Gibson.
Πιο δυνατό “και ας παν στην ευχή τα παλιά” δε γινόταν!
Πολλούς εξέπληξε η σχεδόν πλήρης απουσία από τα βραβεία του Silence του Martin Scorsese και ειδικά του ίδιου του σκηνοθέτη.
Προσωπικά, δε θα με χαλούσε σε κάθε περίπτωση, όμως δε μπορώ να έχω και ολοκληρωμένη άποψη, μιας και ακόμα δεν έχουμε δει τα Manchester by the Sea και Moonlight και δε ξέρουμε αν άξιζε περισσότερο μία θέση από τον Kenneth Lonergan ή τον Barry Jenkins.
Στις ευχάριστες εκπλήξεις συμπεριλαμβάνεται η παρουσία του Michael Shannon στη κατηγορία Β’ Ανδρικού για το Nocturnal Animals (η μοναδική υποψηφιότητά της ταινίας), του Passengers στη κατηγορία της Σκηνογραφίας, τα Ma Vie de Courgette και La Tortue Rouge στα Κινούμενα Σχέδια, τα οποία πέταξαν εκτός της Pixar και το Finding Dory.
Μικρές και ανάμεικτων συναισθημάτων εκπλήξεις υπήρξαν τα Lion και Hell or High Water, δυο ταινίες που -ειδικά η πρώτη- δε πιστεύω ότι άξιζε τις υποψηφιότητές της, ειδικά Καλύτερης Ταινίας, ενώ ανάλογα συναισθήματα μου δημιούργησε και η πολυσυζητημένη παρουσία του Lobster στη κατηγορία καλύτερου σεναρίου, μια ταινία που προσωπικά δε μου άρεσε καθόλου και μπορεί ο Γιώργος Λάνθιμος να είναι Έλληνας και να μας τιμάει εμμέσως με τη παρουσία του στα Όσκαρ, αλλά θα προτιμούσα να είχε γίνει με μια ταινία που δε θα με έκανε να κοιτάω το ρολόι μου κάθε 30 δευτερόλεπτα.
Αυτά λοιπόν προς το παρόν με τα Όσκαρ.
Υπομονή 33 ημέρες μέχρι το βράδυ της 26ης Φεβρουαρίου (ξημερώματα 27ης για εμάς), όταν ο Jimmy Kimmel θα ανέβει στη σκηνή του Dolby Theatre για να παρουσιάσει την τελετή απονομής.
Μέχρι τότε, περιμένω τα δικά σας σχόλια…
Αλέξανδρος Κυριαζής.