Περίπου δέκα ημέρες πριν μας αφήσει, τουλάχιστον ημερολογιακά, και ο φετινός χειμώνας και δε νομίζω ότι υπάρχει καταλληλότερη στιγμή για να ρίξουμε μια ματιά στις ταινίες που μας περιμένουν στις αίθουσες το πρώτο μήνα της Άνοιξης.
Σε αυτό το μικρό και μηνιαίο ελπίζω αφιέρωμα όμως, δε θα ασχοληθούμε με τα blockbusters και τις ταινίες που όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε ότι καταφτάνουν και τις περιμένουμε, αλλά με εκείνες που θα βγουν σχεδόν αθόρυβα, σε λίγες αίθουσες, αλλά αξίζει, ή τουλάχιστον ελπίζουμε ότι αξίζει να μη τις χάσουμε.
Πάμε να τους ρίξουμε μια ματιά:
Ο Μάρτιος μας υποδέχεται με δύο αξιόλογες παραγωγές γειτονικών χωρών.
Το βραβευμένο στη Βενετία Abluka (Υποψίες) αποτελεί τη δεύτερη ταινία του Τούρκου Emin Alper, η οποία μας πηγαίνει μέχρι τη κοντινή, βυθισμένη στην πολιτική βία Κωνσταντινούπολη, όπου μας διηγείται την ιστορία του Καντίρ, ενός αποφυλακισμένου με αναστολή άνδρα που στρατολογείται από έναν ανώτερο αστυνομικό αναζητώντας στοιχεία τρομοκρατικών πυρήνων στις παραγκουπόλεις.
Στο βουλγάρικο Slava (Glory), ένας σιδηροδρομικός υπάλληλος βρίσκει πεταμένα εκατομμύρια στις γραμμές του τραίνου και αποφασίζει να τα παραδώσει στην αστυνομία, όμως η επικεφαλής των δημόσιων σχέσεων στο υπουργείο μεταφορών αποφασίζει να χρησιμοποιήσει αυτή του τη πράξη για να καλύψει ένα σκάνδαλο διαφθοράς, μπλέκοντας έναν αθώο στα γρανάζια της γραφειοκρατίας.
Την επόμενη εβδομάδα, σειρά έχει το 20th Century Women, η νέα ταινία του Mike Mills (Beginners), με τις Annette Bening, Elle Fanning και Greta Gerwig στο ρόλο τριών γυναικών που ανακαλύπτουν τον έρωτα και την ελευθερία στη Καλιφόρνια της δεκαετίας του ’70.
Η ταινία είναι υποψήφια για Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου.
Τη τρίτη εβδομάδα του μήνα, υπάρχει μία ταινία που μας έχει εξάψει τη περιέργεια για τους εντελώς λάθος όμως λόγους, μιας και όλοι θυμόμαστε τις τρισάθλιες κριτικές που έλαβε το The Last Face του Sean Penn με τους Charlize Theron, Javier Bardem και Adèle Exarchopoulos στο περσινό φεστιβάλ των Καννών.
Στη ταινία, μια διευθύντρια μίας διεθνούς υπηρεσίας βοήθειας σε μια αφρικανική χώρα, ερωτεύεται έναν γιατρό των Medecins Du Monde, με τους δυο να πρέπει να ισορροπήσουν το πάθος τους με την ανθρωπιστική δουλειά που κάνουν εκεί.
Επτά μέρες αργότερα φτάνει ακόμα μία αμφιλεγόμενη ταινία, το Juste la Fin du Monde (Ακριβώς το Τέλος του Κόσμου) του -σχεδόν- διαβόητου Xavier Dolan, ένα οικογενειακό δράμα με πρωταγωνιστή τον Gaspard Ulliel στο ρόλο ενός νεαρού άνδρα που επιστρέφει σπίτι του για να ανακοινώσει στην οικογένειά του (Nathalie Baye, Vincent Cassel, Marion Cotillard, Léa Seydoux) ότι πεθαίνει.
Την ίδια ημέρα έρχεται και το τουρκικό δράμα Cold of Kalandar του Mustafa Kara, επίσημη πρόταση της χώρας για τα Όσκαρ, που μας πηγαίνει σε ένα ορεινό χωριό στη Μαύρη Θάλασσα, εκεί που ζει ο Μεχμέτ, ένας κτηνοτρόφος που ψάχνει μάταια για μεταλλεύματα, μέχρι που οι ελπίδες του ξαφνικά αναπτερώνονται.
* Το παραπάνω πρόγραμμα είναι βασισμένο στις ημερομηνίες που έχουν ανακοινώσει οι εταιρίες διανομής μέχρι τη στιγμή που γράφεται αυτό το άρθρο, και φυσικά δεν αποκλείεται να αλλάξουν.
Αλέξανδρος Κυριαζής.