Η Νικόλ επιχειρεί να κάνει μια ανάλυση στη θεωρεία του Mullholland Drive, την αριστουργηματική ταινία του David Lynch, που θα ολοκληρωθεί σε 4 μέρη
(Θυμηθείτε το 1ο Μέρος).
Το FilmBoy επιμένει να θεωρεί 'Τέχνη' το σινεμά και προσπαθεί να την μεταδώσει με στήλες όπως 'Περί Φιλ(μ)οσοφίας' που ξεκίνησε το 2013, και που η Νικόλ θα συνεχίσει από σήμερα.
B. Χρονοδιάγραμμα
Με δεδομένο ότι η ιστορία του 1ου μέρους είναι ένα όνειρο, μένει να ανακαλύψουμε την πραγματική αιτία ύπαρξής του στο ρεαλιστικό 3ο μέρος, που θα βοηθήσει στη συνέχεια και στην αποκρυπτογράφηση των συμβολισμών του Lynch.
Για να γίνει αυτό, ωστόσο, απαιτείται μια τελική, ΟΛΙΚΗ σειρά των γεγονότων.
Στην πραγματική ζωή, η κάμερα ακολουθεί μια νεαρή φιλόδοξη ηθοποιό, την Diane Selwyn (Naomi Watts), η οποία έχει θαμπωθεί από τον φωτεινό, γεμάτο λούσα κόσμο του Χόλιγουντ και προσπαθεί να ανέλθει επαγγελματικά συμμετέχοντας σε νέες ταινίες.
Σε μια παραγωγή, γνωρίζει και συνεργάζεται με την εκθαμβωτική Camilla Rhodes (Laura Elena Harring), η οποία έχει καταφέρει να χτίσει την καριέρα της προσεγγίζοντας σεξουαλικά συντελεστές των ταινιών και καταλαμβάνοντας έτσι πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Η Diane γοητεύεται από καθετί επάνω στην Camilla (εξωτερική ομορφιά, αυτοπεποίθηση, στυλ) και την ακολουθεί σε κάθε της βήμα, διατηρώντας για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα σχέση μαζί της.
Στην νέα ταινία την οποία συμμετέχουν και οι δύο, η Camilla έχει γι’ ακόμη μια φορά πρωταγωνιστικό ρόλο και συνάπτει ελεύθερα πλέον σχέση με τον σκηνοθέτη της, γεγονός που εξοργίζει την Diane.
Η Camilla, μάλιστα, προκαλεί ακόμα εντονότερα τη ζήλια της, όταν «επιτρέπει» στην Diane να παραβρίσκεται σε «ιδιωτικές» της στιγμές με τον σκηνοθέτη.
Στην ίδια φάση, ζητά από τη Diane να διακόψουν τη σχέση τους οδηγώντας, έτσι, σε έναν έντονο καβγά μεταξύ τους.
Για να «επανορθώσει», η Camilla τής ζητά να την συνοδέψει στο πάρτι των παραγωγών και δημιουργεί μια ιδανικά ρομαντική ατμόσφαιρα, θυμίζοντας κρυφό ραντεβού των δύο εραστών (στέλνει λιμουζίνα να την παραλάβει από το σπίτι της, την περιμένει σε έναν απόμερο χώρο και την οδηγεί στο πάρτι μέσα από ένα ειδυλλιακό μονοπάτι με θέα όλο το Λος Αντζελες, περπατούν πιασμένες χέρι-χέρι, κλπ).
Τα σχέδια της Camilla, ακολουθούνται κατά γράμμα, μόνο που η κατάληξη δεν ήταν ακριβώς η επιθυμητή για την Diane, η οποία δέχεται το τελειωτικό χτύπημα στην ψυχολογία της, όταν βλέπει την Camilla να βρίσκεται πολύ «κοντά» με μια άλλη ηθοποιό και στο τέλος να ανακοινώνει τους αρραβώνες της με τον σκηνοθέτη.
Τυφλωμένη από τη ζήλια της, η Diane αποφασίζει να πληρώσει έναν άντρα για να σκοτώσει την Camilla και κανονίζει, μάλιστα, συνάντηση μαζί του σε μια καφετέρια για να κλείσει η συμφωνία (στην καφετέρια που συζητούν οι δύο άντρες στο 1ο μέρος) και χρηματικά.
Η επιβεβαίωση για την πραγματοποίηση της επιθυμίας θα ερχόταν μόλις έβρισκε ένα μπλε κλειδί πάνω στο τραπεζάκι του σαλονιού της, το οποίο θα είχε αφήσει ο δολοφόνος ως ενημερωτικό στοιχείο.
Η επιθυμία της εκπληρώνεται και η Diane βρίσκει όντως το κλειδί επάνω στο τραπεζάκι.
Στο διάστημα που ακολουθεί αναπολεί τα γεγονότα που την οδήγησαν σε αυτή της την απόφαση καθώς και τη σχέση που είχαν μεταξύ τους, μέσα από μια αδέξια σκηνή σεξουαλικής διέγερσης.
Η παράνοια και οι Ερινύες τής χτυπούν, τώρα, κυριολεκτικά την πόρτα και οι σκέψεις μετατρέπονται σε ζωντανός εφιάλτης, εκπροσωπούμενος από δύο ηλικιωμένους, ωθώντας την τελικά στην αυτοκτονία.
Με την αυτοκτονία της Diane στο υπνοδωμάτιό της και την πτώση του σώματός της στο μαξιλάρι ολοκληρώνεται η Λιτσική «θύρα» προσδιορίζοντας, έτσι, με εκπληκτική ακρίβεια το άτομο το οποίο ονειρεύεται αλλά κυρίως το χρονικό διάστημα στο οποίο έλαβε χώρα το όνειρο του 1ου μέρους της ταινίας - τοποθετώντας το, δηλαδή, στο ανεπαίσθητα μικρό χρονικό διάστημα μεταξύ του αυτοπυροβολισμού και του θανάτου της Diane.
Ο χρόνος, ναι μεν δείχνει αντικειμενικά ελάχιστος, είναι όμως επαρκής αν λάβουμε υπόψη ότι αυτό που εμείς βλέπουμε είναι οι εγκεφαλικές εικόνες της Diane αποτυπωμένες σε ρεαλιστικό χρόνο, χωρίς οι ίδιες να συνθέτουν ρεαλιστική υπόσταση.
Στο 3ο Μέρος: Η ονειρική πραγματικότητα και οι επιρροές της από την αλήθεια
Mullholland Drive theory - Μέρος 1: Αληθοφάνεια και πραγματικότητα
Νικόλ Φιλιπποπούλου.