Κατά τη διάρκεια του αμερικάνικου εμφύλιου, ένας βαριά τραυματισμένος δεκανέας των Βορείων περισυλλέγεται από μια νεαρή κοπέλα και οδηγείται σ’ ένα γυναικείο οικοτροφείο των Νοτίων.
Εκεί αρχικά αναρρώνει και εν συνεχεία συνάπτει ερωτικές σχέσεις με τις γυναίκες του οικοτροφείου οι οποίες του επιφυλάσσουν δυσάρεστες εκπλήξεις.
Ερωτικό δράμα και κλειστοφοβικό θρίλερ, συνδυάζονται αριστοτεχνικά από τον Don Siegel σε ένα αντισυμβατικό, πολυδιάστατο φιλμ που ενόχλησε τους Αμερικανούς και σχεδόν εξαφανίστηκε στις ΗΠΑ, κάτι που εκνεύρισε πολύ τον Eastwood.
Ωστόσο εκτιμήθηκε ιδιαιτέρως στη Γαλλία, όπου το εκθείασαν οι κριτικοί της εποχής, ενώ πρόσφατα επανήλθε στο προσκήνιο με το βραβευμένο στις φετινές Κάννες remake της Sofia Coppola.
Ο Siegel σκηνοθετεί δεξιοτεχνικά ένα ανατρεπτικό σενάριο με υποβλητική ατμόσφαιρα, μοντέρνα αφηγηματική φόρμα που σπάει τον κλασσικό ακαδημαϊσμό και εμβαθύνει προς πολλαπλές κατευθύνσεις κινούμενη περισσότερο προς το γαλλικό νουάρ και τη δραματουργία του ποιοτικού ευρωπαϊκού κινηματογράφου.
Αρχικά η ταινία λειτουργεί σαν ένα υπνωτιστικό σκοτεινό θρίλερ που όσο εκτυλίσσεται γίνεται ολοένα και πιο κλειστοφοβικό, ενώ παράλληλα σκιαγραφείται η γυναικεία ψυχοσύνθεση σε όλα τα ηλικιακά στάδια σε μία κλειστή, συντηρητική μικρό κοινωνία.
Μόλις τα στενά όρια της παραβιάζονται από έναν εξωτερικό εισβολέα, οι δομές της ακροβατούν επικίνδυνα σε ένα τεντωμένο σκοινί που όταν σπάσει φέρνει την απόλυτη ανατροπή.
Σε αυτό το 2ο επίπεδο το φιλμ λειτουργεί και σαν μία κοινωνικοπολιτική αλληγορία για τα συντηρητικά κοινωνικά μοντέλα και τον πουριτανισμό.
Ο Siegel δίνει επιπλέον διαστάσεις και εμβαθύνει ακόμα περισσότερο, δοκιμάζοντας τα ανθρώπινα πάθη και τα όρια τους, ενώ σαρκάζει την ανθρώπινη φύση μέσα από τους ποικίλους χαρακτήρες του φέρνοντας στην επιφάνεια ερωτικά αδιέξοδα,νοσηρά πάθη, απαγορευμένες επιθυμίες και φονικά ένστικτα.
Οι ηλεκτρισμένες ερμηνείες, τα εκφραστικά γκρο πλαν στα πρόσωπα και οι λιτοί γεμάτοι υπονοούμενα διάλογοι, ξετυλίγουν υποχθόνια, καρέ καρέ ένα αινιγματικό κουβάρι με αβέβαιη κατάληξη σε ένα από τα καλύτερα και πιο υποτιμημένα φιλμ του αμερικάνικου κινηματογράφου.
Γιάννης Αποστολίδης.