Ξεκίνησε η σεζόν και ήρθαν τα χαμόγελα.
Όχι για τα εισιτήρια, αλλά για το τσίρκο που εξελίσσεται στα media των κινηματογραφικών, μερικά από τα οποία λειτουργούν ξεκάθαρα σαν …ΣΚΑΙ σε περίοδο εκλογών!
Αλλά πιστεύω πως, όπως και στον πολύ κόσμο που βλέπει ειδήσεις και ξέρει ακριβώς τι κρύβεται από πίσω, έτσι και εδώ, ο σινεφίλ που ‘κλικάρει’ να διαβάσει κάποιον συγκεκριμένο κριτικό γνωρίζει την …’αντικειμενικότητα’ αυτού που διαβάζει.
Για παράδειγμα, αν το FilmBoy ήταν γεμάτο από διαφημίσεις του American Made, και εγώ ‘σκύλιαζα’ στο facebook για το πόσο καλή ταινία είναι (‘παιδιά, αλήθεια, το είδα δύο φορές, είναι φοβερό …όχι, αλήθεια, δείτε το… μου υπόσχεστε ότι θα το δείτε;’), θα έπεφτε πολύ γέλιο.
Εγώ πάντως γέλασα με το συγκεκριμένο…
Αν πάλι, είχα ξεσκιστεί στα ταξίδια (όλα πληρωμένα από άλλους βέβαια) και εκθείαζα με ακρίβεια αλγόριθμου όλες τις ταινίες του …χορηγού μου, ίσως να μην το καταλάβαινε ο πολύς κόσμος και να έμενε μόνο ‘εκ των έσω’ το ανέκδοτο.
Αλλά πάλι ανέκδοτο θα ήταν.
Η σχέση των κινηματογραφικών site βασίζεται στην εμπιστοσύνη.
Μπορεί να μην συμφωνείς με μια κριτική, αλλά τουλάχιστον πρέπει να είσαι σίγουρος ότι αυτό που διαβάζεις είναι ακριβώς η γνώμη του κριτικού, και δεν είναι απλώς μια καμουφλαρισμένη πληρωμένη καταχώρηση.
Για να είμαστε εντάξει, το American Made και σε εμάς άρεσε …αλλά δεν αγοράσαμε και Διαρκείας.
Και αν με το συγκεκριμένο δεν εκτέθηκαν και πολύ, γιατί όντως είναι μια καλή ταινία, η πορεία ‘κατεύθυνσης’ και εξάρτησης γρήγορα θα σε βγάλει στα μανταλάκια.
Ο κόσμος καταλαβαίνει…
Με αυτά και με αυτά, το American Made έκανε 23.003 εισιτήρια (αλλά σε 106 αίθουσες), ξεπερνώντας τουλάχιστον τη 3η βδομάδα του Dunkirk (16.371) αλλά χάνοντας κατά πολύ την πρώτη θέση από τη 2η βδομάδα του Despicable Me 3 (50.095).
Άρχισαν τα σχολεία όμως και κάπου εκεί θα καλμάρει και ο Gru.
Το θρίλερ It Comes At Night δεν ήταν ένα ‘εμπορικό’ θρίλερ, ούτε και έσκισε στις κριτικές, εξ ου και τα 3.426 εισιτήρια σε 15 Αθηναϊκές αίθουσες, 3 στη Θεσσαλονίκη και μία στην επαρχία.
Πάντως, μπορούσε να πάει και χειρότερα…
Από κοντά και το Detroit, αλλά με μικρότερους Μέσους Όρους (2.958 εισιτήρια σε 32 αίθουσες).
Οι άλλες τρεις νέες κυκλοφορίες δυστυχώς πέσαν σε τριψήφια νούμερα.
Ειδικά για το Les Ex, τα 933 εισιτήρια σε 11 αίθουσες παίζει να είναι και από τα μικρότερα νούμερα αναλογικά, μέσα στο χρόνο.
Αντίθετα, τα 840 εισιτήρια σε μόλις 3 αίθουσες του Back To Burgundy είναι ένα αξιοπρεπέστατο νούμερο, όπως και τα 475 εισιτήρια σε 2 αίθουσες για την επανέκδοση Kings of the Road.
Συνολικά 119.798 άνθρωποι πήγαν σινεμά στο τετραήμερο που μας πέρασε.
Ανησυχητικό για Σεπτέμβριο, και για το γεγονός ότι τα παιδικά δεν θα έχουν το κοινό τους πλέον (ελέω σχολείου), αλλά έρχονται πολλά και ενδιαφέροντα φιλμ, οπότε ελπίζουμε βάσιμα…
Τετραήμερο 7-10 Σεπτεμβρίου 2017
Α/Α | TAINIA | ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ | ΣΥΝΟΛΟ |
1 | Despicable Me 3 | 50.095 | 179.544 |
2 | American Made | 23.003 | 23.003 |
3 | Dunkirk | 16.371 | 163.655 |
4 | Valerian And The City Of A Thousand Planets | 6.014 | 27.258 |
5 | Rock N Roll | 5.725 | 21.023 |
6 | It Comes At Night | 3.426 | 3.426 |
7 | Detroit | 2.958 | 2.958 |
8 | Hitman's Bodyguard | 2.304 | 37.265 |
9 | The Son of Bigfoot | 2.060 | 31.417 |
10 | May God Save Us | 1.044 | 32.691 |
Κωνσταντίνος Χατζηπαπάς