Και έρχεται αυτή η αμήχανη στιγμή που εκείνοι που …δεν καταλαβαίνουν, δεν πιστεύουν και εν τέλει απαξιώνουν τη δύναμη του σινεμά του τρόμου, να μπουν στις ερμητικά …άδειες αίθουσες τους, και να ‘απολαύσουν’ άλλη μία καλλιτεχνική δημιουργία. Μόνοι τους.
Γιατί αλήθεια, όσοι είναι στο χώρο ξέρουν από πρώτο χέρι πόσο δύσκολο είναι να πείσεις τις αίθουσες να παίξουν μια ταινία τρόμου…
Δεν είναι τυχαίο πως αυτή τη στιγμή που μιλάμε, κάποιοι ελάχιστοι άνθρωποι που αγαπάνε πραγματικά το σινεμά, ετοιμάζουν κάτι πολύ μεγάλο σε ότι αφορά τον τρόμο, κάτι που δεν έχει ελληνικό προηγούμενο στα κινηματογραφικά χρονικά.
Πολύ σύντομα θα έχουμε ανακοινώσεις…
Αυτό που φαινόταν από τις αρχές του χρόνου, ότι το 2017 θα είναι μια ξεκάθαρη Horror Year, έχει πια και επίσημα σημείο αναφοράς.
Ίσως είναι η πρώτη φορά που έχουμε τόσες πολλές πρωτιές στο ελληνικό box office ταινιών τρόμου.
Θυμίζω από τον Γενάρη, το Rings, το Split, πρόσφατα την Annabelle: Creation, και έρχονται πολλά ακόμη…
Και φυσικά το ΑΥΤΟ.
101.387 θεατές πέρασαν το κατώφλι μιας εκ των 163 αιθουσών αυτό το τετραήμερο, για να δουν την τρομακτική ταινία που συνεχίζει να σπάει ρεκόρ σε όλο τον κόσμο, φτάνοντας ήδη τα 555 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.
Το ελληνικό νούμερο, πέρα από άκρως εντυπωσιακό για οποιαδήποτε ταινία, είναι το 2ο καλύτερο άνοιγμα της χρονιάς, λίγο πίσω από τα 108.000 του Pirates of the Caribbean: Salazar’s Revenge, το οποίο όμως άνοιξε σε 214 αίθουσες (άκου τώρα…), ήτοι 51 αίθουσες περισσότερες.
Το ΑΥΤΟ ξεπέρασε ακόμη και τα παιδικά ανοίγματα, κάτι εξαιρετικά σπάνιο για το ελληνικό box office.
Το Despicable Me 3 ας πούμε, που έσκισε, άνοιξε με 82.000 εισιτήρια.
Ακόμη και το πολυδιαφημισμένο Fifty Shades Darker έφτασε ως τα 88.000 στο άνοιγμά του.
Για να γίνει ακόμη πιο κατανοητό το νέο horror trend στα ελληνικά σινεμά, ακούστε και αυτό.
Το Αυτό και η Annabelle κατάφεραν και έκαναν μόνα τους 230.000 εισιτήρια ως τώρα σε 18 ημέρες!
Να το ξαναπώ;
Εντύπωση προκαλεί και τα νούμερα στις 4 αίθουσες atmos της Αθήνας, όπου κόπηκαν συνολικά 4.741 εισιτήρια σε τέσσερις μέρες, δηλαδή πάνω από 1.000 ανά αίθουσα!
Ακόμη και η επαρχία, που πάντα δίνει λιγότερα εισιτήρια από την Αθήνα (προφανώς), στο ΑΥΤΟ είχε αντίστοιχα νούμερα: 41.931 εισιτήρια σε 68 αίθουσες, όταν η Αθήνα είχε 41.570 σε 78 αίθουσες!
Ακόμη ένα δείγμα της προσμονής της νέας ταινίας του Stephen King, ήταν ότι η Πέμπτη ήταν πιο δυνατή από την Παρασκευή (25.962 με 23.687 αντίστοιχα) και εξίσου καλή με την Κυριακή (23.257).
Επειδή πρέπει αναγκαστικά να μιλήσουμε και για τις άλλες νέες κυκλοφορίες, θα πρέπει να πάμε στην 6η θέση για να βρούμε το American Assassin (7.184 εισιτήρια σε 27 αίθουσες), στην 7η το 120 Χτύποι το Λεπτό (3.367 εισιτήρια σε 9 αίθουσες), στην 11η το …γαλλικό θρίλερ (έξυπνο timing παιδιά) Η Γυναίκα με τη Μερσεντές (2.070 θεατές σε 16 αίθουσες!) και στη 13η θέση το Paradise (956 εισιτήρια σε 4 αίθουσες).
Το συνολικό νούμερο δεν ήταν και εξωφρενικά καλό - έχουμε δει καλύτερα τετραήμερα από τα 173.419 πανελλαδικά, αλλά έτσι συμβαίνει όταν υπάρχει ένας δυνατός κράχτης.
Η μαγκιά είναι αυτά να αυξηθούν στις επόμενες εβδομάδες, όταν θα έρθουν και άλλα καλά, horror ή και όχι (βλέπε Blade Runner 2049 μεθαύριο).
Και θα αυξηθούν, να’στε σίγουροι.
Τετραήμερο 28 Σεπτεμβρίου – 1 Οκτωβρίου 2017
A/A | TAINIA | ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ | ΣΥΝΟΛΟ |
1 | It | 101.387 | 101.387 |
2 | Despicable Me 3 | 15.383 | 252.842 |
3 | Emoji | 11.945 | 28.146 |
4 | Kingsman: The Golden Circle | 9.206 | 39.319 |
5 | Annabelle Creation | 9.150 | 127.938 |
6 | American Assassin | 7.184 | 7.184 |
7 | 120 BPM | 3.367 | 3.367 |
8 | American Made | 2.920 | 62.226 |
9 | The Son of Bigfoot | 2.532 | 38.663 |
10 | Dunkirk | 2.405 | 196.676 |