Σε ένα ορεινό χωριό του ιταλικού βορρά μία νεαρή κοπέλα, εξαφανίζεται και ο διάσημος επιθεωρητής Vogel αναλαμβάνει την εξιχνίαση του μυστηρίου.
Αρχικά οι υποψίες για απαγωγή πέφτουν πάνω στον νεοφερμένο καθηγητή του χωριού, αλλά όσο η έρευνα προχωρά, νέα στοιχεία βγαίνουν στην επιφάνεια περιπλέκοντας μια υπόθεση που επιφυλάσσει απρόοπτα και κρύβει εκπλήξεις.
Ο νέος ιταλικός κινηματογράφος συναντά την διαδεδομένη ισπανική σχόλη με ένα ανατρεπτικό θρίλερ μυστηρίου που βαδίζει στο δρόμο που χάραξαν τα τελευταία χρόνια οι σπεσιαλίστες του είδους, δημιουργοί της Ιβηρικής Χερσονήσου, με ταινίες όπως τα: Εl Cuerpo, La Isla Minima ή το ακόμη πιο πρόσφατο Contratiempo.
Ο συγγραφέας του ομώνυμου best seller Donato Carrisi μετά την παγκόσμια επιτυχία του βιβλίου (πωλήσεις πάνω 3.000.000 αντίτυπα σε όλον τον κόσμο), αποφάσισε τη μεταφορά του στη μεγάλη οθόνη περνώντας ο ίδιος για πρώτη φορά πίσω από τη κάμερα.
Το σκηνοθετικό του ντεμπούτο είναι ένα σφιχτοδεμένο, ανατρεπτικό θρίλερ που ανοίγει αργά και μεθοδικά τα χαρτιά του.
Η βραδύκαυστη αφηγηματική πορεία ξετυλίγει μέσα από συνεχόμενα flashback μία ιστορία μυστήριου με φόντο ένα ατμοσφαιρικό ομιχλώδες (όπως και η υπόθεση) ορεινό χωριό των ιταλικών Άλπεων.
Εκεί καταφθάνει ο φιλόδοξος επιθεωρητής Vogel για να διαλευκάνει την εξαφάνιση της 16χρονης Anna Lou.
Έχοντας δουλέψει σε πολλές παρόμοιες υποθέσεις, ο ιδιόρρυθμος επιθεωρητής θα επιστρατεύσει θεμιτά και αθέμιτα μέσα προκειμένου να φτάσει με κάθε τρόπο στον ένοχο που θα του εξασφαλίσει λίγη ακόμα φήμη και πολύ περισσότερη δημοσιότητα που τόσο λατρεύει.
Ο διεθνώς αναγνωρισμένος (κυρίως από τις εμφανίσεις του στις ταινίες του Paolo Sorrentino) Ιταλός ηθοποιός Toni Servillo (Οι Εξομολογήσεις), ενσαρκώνει έναν ιδιόρρυθμο χαρακτήρα του οποίου οι ανορθόδοξες μεθόδους, τον κάνουν να μοιάζει περισσότερο με τηλεοπτικό σταρ παρά με αστυνομικό αφού χρησιμοποιεί πάντα τους δημοσιογράφους και τα μίντια, μετατρέποντας την κάθε αστυνομική υπόθεση σε τηλεοπτικό σόου με πρωταγωνιστή τον ίδιο και στόχο τη δημοσιότητα που θα ρίξει τα φώτα της σε πιθανούς υπόπτους και θα του φέρει τον ένοχο στο πιάτο.
Μόνο που αυτή τη φορά η υπόθεση μοιάζει πιο περίπλοκη από ότι φαίνεται σε ένα σενάριο που κινείται με προσεκτικά βήματα ώστε να θολώσει τα νερά βαδίζοντας στη γνωστή plot twist συνταγή όπου οι ανατροπές προκαλούν συνεχόμενες εκπλήξεις.
Ωστόσο αυτό δεν συμβαίνει ακριβώς έτσι εδώ διότι αφενός το σεναριακό μοντέλο έχει φορεθεί πολύ με συνέπεια ο θεατής να είναι πια υποψιασμένος και αφετέρου ο αργός αφηγηματικός ρυθμός μειώνει αισθητά το αναμενόμενο σασπένς και το στοιχείο της έκπληξης, αφήνοντας τα όλα για το φινάλε.
Αν και ο Carrisi προσπαθεί κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια να μην πέσει στην παγίδα των εύκολων εντυπωσιασμών που συναντάμε συνήθως σε τέτοια φιλμ, δεν αποφεύγει εν τέλει τις υπερβολές και όσο πλησιάζει προς το φινάλε τόσο επιδίδεται ολοένα και περισσότερο σε σεναριακές ευκολίες και τραβηγμένες απλοποιήσεις που ολοκληρώνουν μία σειρά ανατροπών.
Δίπλα στον Toni Servillo εμφανίζεται ο Jean Reno (Για Όνομα του Θεού) ενώ μία σύντομη εμφάνιση κάνει και η ξεχασμένη Greta Scacchi.
Στους κινηματογράφους από 29 Μαρτίου.
Γιάννης Αποστολίδης.