Ο Ιρανός σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός Vahid Jalilvand κερδίζει εντυπώσεις εντός και εκτός της χώρας μας με τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του που γυρίζει μετά το επιτυχημένο ‘Wednesday, May 9’ του 2015.
Η νέα ταινία του Jalilvand θυμίζουμε πως προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας το 2017 αποσπώντας βραβείο σκηνοθεσίας και βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας αλλά και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 2017 όπου επίσης κέρδισε το ειδικό βραβείο της κριτικής επιτροπής και το βραβείο της διεθνούς ένωσης κριτικών.
Η ταινία ανήκει στην κατηγορία του δράματος και του θρίλερ.
Ο ιατροδικαστής Nariman εμπλέκεται άθελα του σε ένα τροχαίο ατύχημα όπου συγκρούεται με ένα μηχανάκι στο οποίο επιβάτες είναι ένας πατέρας με τον ανήλικο γιο του.
Το παιδί τραυματίζεται και ο ιατροδικαστής προσφέρεται να τον μεταφέρει σε μια κλινική κοντά ώστε να το εξετάσει.
Ο πατέρας όμως αρνείται κατηγορηματικά.
Την επόμενη μέρα, όμως, στο νοσοκομείο όπου εργάζεται, ο ιατροδικαστής μαθαίνει πως ένα μικρό αγόρι πέθανε κάτω από περίεργες συνθήκες και σύντομα θα του κάνουν αυτοψία.
Το δύστυχο αυτό αγόρι είναι εκείνο που χτύπησε το προηγούμενο βράδυ.
Το περίεργο της υπόθεσης, όμως, είναι πως η πρώτη γνωμάτευση δείχνει πως το παιδί πέθανε από τροφική δηλητηρίαση...
Ενδιαφέρουσα η ιδέα του σκηνοθέτη να ξετυλίξει το νήμα του μυστηρίου γύρω από ένα συμβάν που ξεκινά τυχαία και μπορεί να συμβεί στον οποιονδήποτε ανά πάσα στιγμή και μπορεί να επιφέρει ολέθριες συνέπειες για τον ίδιο και τη ζωή του.
Οι αμφιβολίες και τα ηθικά διλήμματα βρίσκονται στον βασικό πυρήνα αυτής της ταινίας που με τη γνωστή λεπτομερή καταγραφή του ανθρώπινου χαρακτήρα που συνηθίζουν οι δημιουργοί του ιρανικού σινεμά καταφέρνει να βάλει το θεατή σε σκέψη για τους ήρωες της ταινίας.
Ωστόσο, θα θέλαμε να δούμε μια ταινία περισσότερο αιχμηρή και τολμηρή που δεν γίνεται απλά για να κερδίσει βραβεία ή να συνεχίσει τη φόρμα των επιτυχιών του ιρανικού σινεμά που αν και βρίσκεται σε ενδιαφέρουσα πορεία, δεν δείχνει να θέλει να ξεφεύγει από ορισμένα θέματα που απασχολούν συνέχεια τους δημιουργούς του.
Παρόλα αυτά, η ταινία καταφέρνει και θέτει ερωτήματα που πρέπει να μας απασχολούν όλους, πόσο μάλλον όταν έχουμε να κάνουμε με ηθικά διλήμματα και αποφάσεις.
Στους κινηματογράφους από 4 Οκτώβρη.
Πάνος Μουζάκης.