Σε - όχι και τόσο σπάνιες πια – περιπτώσεις όπου τα δύο μεγάλα release της εβδομάδας ανοίγουν ταυτόχρονα στην Αμερική και στην Ελλάδα, έχει ενδιαφέρον να γίνουν κάποιες συγκρίσεις σχετικά με τη συμπεριφορά του αμερικάνικου κοινού και των Ελλήνων φίλων του κινηματογράφου.
Ξεκινώντας όπως πάντα από την Αμερική (το ελληνικό box office report δημοσιεύεται κάθε Τρίτη), τα Venom και A Star Is Born έκαναν πρεμιέρα το τριήμερο που μας πέρασε, και έφεραν ρεκόρ όλων των εποχών σε ντεμπούτο Οκτωβρίου!
Το πρώτο μάλιστα, με τα 80 εκατομμύρια δολάρια άνοιγμα τριημέρου, ξεπέρασε κατά πολύ το προηγούμενο ρεκόρ για ταινία που άνοιξε Οκτώβριο, το Gravity με τα 55,7 εκατομμύρια δολάρια στο άνοιγμά του.
Η νέα superhero ταινία της Marvel υπερέβη τις προσδοκίες, καθώς κάποιοι αμφισβήτησαν ακόμη και το αν θα ξεπερνούσε τα 55 εκατομμύρια του Gravity (το ρεκόρ Οκτωβρίου για την Αμερική).
Όλες οι αμφιβολίες όμως εξαλείφθηκαν από νωρίς, όταν το Venom έκανε ένα τεράστιο opening την Παρασκευή με 32,7 εκατομμύρια δολάρια, φτάνοντας έτσι στα επίπεδα των Ant-Man and the Wasp (33,7 εκατομμύρια δολάρια) και Logan (33 εκατομμύρια δολάρια).
Μολονότι οι κριτικές ήταν κακές και στην Αμερική (έχει 32% στο Rotten Tomatoes) –αυτό για κάποιους ελληνάρες που βιάζονται να μανουριάσουν αν δεν τους αρέσει μια εμπεριστατωμένη κριτική – η fanbase της Marvel δεν φάνηκε να αποθαρρύνεται.
Μάλιστα, σύμφωνα με τις έρευνες Cinemascore που γίνονται στην Αμερική, οι θεατές ήταν γενικά ευχαριστημένοι με την ταινία, αφού έφτασαν στο ‘B +’, αλλά και σε ένα 89% στο Rotten Tomatoes των θεατών.
Βρίσκω την ευκαιρία εδώ να πω το πόσο μεγάλη διαφορά έχει μία ‘καλή ταινία’ από μια ‘διασκεδαστική ταινία’.
Μια ταινία μπορεί να μην είναι όσο καλοφτιαγμένη θα έπρεπε βάσει του budget της, να μην έχει πλούσιο σενάριο, να μην έχει αξιόλογες ερμηνείες και τέλεια εφέ, να πνίγεται στα κλισέ – όλα αυτά που κοιτάει ένας κριτικός κινηματογράφου για να κρίνει ένα κινηματογραφικό έργο, αλλά συγχρόνως να ικανοποιεί το κοινό που, βασικά, δεν πολυδίνει σημασία σε τέτοια πράγματα.
Κάτι παρόμοιο είχε γίνει και με το Suicide Squad, το οποίο είχε 28% στο Rotten Tomatoes από τους κριτικούς, αλλά ένα ‘Β+’ από τους θεατές (και μόνο που εμφανιζόταν η Harley Queen στη μεγάλη οθόνη, ο ενθουσιασμός πλημμύριζε) και τελικά η ταινία έσκισε (έκλεισε στα 325 εκατομμύρια δολάρια!).
Το Venom δεν θα φτάσει τόσα (μέχρι 200 μπορεί να φτάσει) αλλά το χρονικό μοιάζει ίδιο.
Μια επίσης εντυπωσιακή δεύτερη θέση είχαμε με το A Star Is Born της Warner Bros., το οποίο έφερε 42,6 εκατομμύρια δολάρια (συμπεριλαμβανομένων και 1,3 εκατομμύρια δολάρια από κάποια preview τη Τρίτη και την Τετάρτη).
Το ρομάντζο της Lady Gaga με τον Bradley Cooper, που ενίσχυσε το μεγάλο buzz από τα φεστιβάλ της Βενετίας και του Toronto, αποτέλεσε μια ισχυρή επιλογή για τους θεατές που δεν είχαν την διάθεση να δουν μια superhero ταινία.
Οι πολύ καλές κριτικές (κι εδώ συμφωνούμε. Παιδιά, αν οι κριτικοί συμφωνούν μαζικά για μια ταινία, μπορεί να έχουν και δίκιο) που έφταναν στο 90% στο Rotten Tomatoes, η ισχυρή διαφημιστική προώθηση από το στούντιο και η προϋπάρχουσα fanbase της Gaga (το 66% των θεατών ήταν γυναίκες) ήταν το κλειδί για το A Star Is Born να γεμίσει τις αίθουσες και να γίνει σοβαρός ανταγωνιστής των La La Land και The Greatest Showman, τα οποία έκλεισαν στα 151,1 εκατομμύρια και 174,3 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα.
Στα υπόλοιπα new releases, είχαμε το The Hate U Give, το εφηβικό BLM δράμα με την Amandla Stenberg (13η θέση, 500 χιλιάδες δολάρια σε 36 αίθουσες), το οποίο θα βγει σε περισσότερες αίθουσες τους επόμενους μήνες και στην 21η θέση με 218 χιλιάδες δολάρια σε 609 αίθουσες το χορευτικό δράμα Shine.
Πιο κάτω, 40η θέση για το Loving Pablo – που εμείς είδαμε από το καλοκαίρι -
(16 χιλιάδες δολάρια σε 15 αίθουσες), 41η θέση για το ντοκιμαντέρ Studio 54 (15 χιλιάδες δολάρια σε μία αίθουσα), 44η θέση για τη κωμωδία Chasing the Blues (9 χιλιάδες δολάρια σε 9 αίθουσες) και 48η θέση για άλλο ένα ντοκιμαντέρ, The Great Buster: A Celebration (7 χιλιάδες δολάρια σε 2 αίθουσες).
Τα λέμε αύριο με το ελληνικό box office.
October 5-7, 2018
TW
|
Title
|
Weekend Gross
|
Theater
|
Total Gross
|
Week #
|
|
1
|
Venom (2018)
|
$80,030,000
|
4,250
|
$80,030,000
|
1
|
|
2
|
A Star is Born
(2018)
|
$41,250,000
|
3,686
|
$42,600,000
|
1
|
|
3
|
Smallfoot
|
$14,900,000
|
4,131
|
$42,760,945
|
2
|
|
4
|
Night School
(2018)
|
$12,275,000
|
3,019
|
$46,750,355
|
2
|
|
5
|
The House With A Clock In Its Walls
|
$7,295,000
|
3,463
|
$55,050,560
|
3
|
|
6
|
A Simple Favor
|
$3,435,000
|
2,408
|
$49,014,356
|
4
|
|
7
|
The Nun
|
$2,610,000
|
2,264
|
$113,367,310
|
5
|
|
8
|
Hell Fest
|
$2,075,000
|
2,297
|
$8,864,476
|
2
|
|
9
|
Crazy Rich Asians
|
$2,060,000
|
1,466
|
$169,134,942
|
8
|
|
10
|
The Predator
(2018)
|
$900,000
|
1,643
|
$49,985,889
|
4
|