Βρισκόμαστε στην αρχή της prime time της κινηματογραφικής διανομής και το διακύβευμα της επιβίωσης για το χώρο μας είναι μεγάλο και κρίσιμο.
Είναι η εποχή που πολύς κόσμος θα πάει σινεμά …και δεν θα ξαναπάει ποτέ όλη την υπόλοιπη χρονιά.
Στα μεγάλα γραφεία διανομής δίνεται ο υπέρ πάντων αγώνας, και φυσικά, γίνονται αμείλικτοι.
Είναι πολύ θεμιτό ωστόσο, να προσπαθείς με νύχια και με δόντια να διατηρήσεις αίθουσες, να κερδίσεις περισσότερες, να μην χάσεις ούτε μία προβολή.
Και δεν υπάρχουν ‘χτυπήματα κάτω από τη μέση’.
Αυτά είναι για κείνους που δεν ξέρουν, που θέλουν να κλαίγονται, που νομίζουν ότι ο χώρος της διανομής είναι …Μέγαρο Μουσικής.
Δεν είναι, μάλλον για Τούμπα σε ντέρμπι ΠΑΟΚ – Ολυμπιακός τη δεκαετία του ‘80 μοιάζει.
Το ρίσκο του να βγάλεις ταινία σε αυτή τη περίοδο όντας μικρό γραφείο και μάλιστα, μετά από 2 χρόνια αποχής, ήταν μεγάλο και το γνωρίζαμε.
Ούτε αυταπάτες είχα, ούτε θα αρχίσω να κατηγορώ τους ‘δυνατούς διανομείς’ γιατί δεν με αφήνουν να παίξω όπου θέλω.
Θα έκανα το ίδιο κι εγώ στη θέση τους – ίσως και περισσότερα.
Κι εγώ θα πίεζα αίθουσες να μην παίξουν κάποιο Tuftland και να παίξουν κάποια δική μου ταινία, κι εγώ θα έβγαζα άρον άρον Δευτεριάτικα μια ξεχασμένη ταινία, χωρίς να την έχω στο πρόγραμμα, μόνο και μόνο για να μην χάσω μια προβολή των 6.00.
Έτσι είναι ο χώρος, και πρέπει να χορέψεις στον ίδιο ρυθμό αν θες να λέγεσαι ‘γραφείο διανομής’.
Όσο για τις αίθουσες, όπως καταλαβαίνετε είναι αυτοί που πιέζονται πιο πολύ από τον καθένα.
Κι ας είναι οι μόνοι που δεν φταίνε για τη γενική πτώση των εισιτηρίων.
Όποιος δεν κατάλαβε το πνεύμα του κειμένου, η FilmBoy θα βγάλει νέα ταινία τον Γενάρη, και άλλη τον Φεβρουάριο.
Ήμασταν πολύ καιρό εκτός διανομής, αλλά αυτό θα αλλάξει φέτος.
Φυσικά, δεν τρομάζουμε κανέναν, αλλά σίγουρα θα ενοχλήσουμε κάποιους εκεί έξω.
Με αξιοπρέπεια, καθαρά χέρια και αισιοδοξία.
Στα εισιτήρια, ο νέος Ralph έσκισε στην Αμερική, αλλά ξεκίνησε χαλαρά στην Ελλάδα.
Μάλιστα, έχασε τη κορυφή από τη 2η βδομάδα του Αιγαίο SOS, το οποίο έφτασε τα 130.000 εισιτήρια σε δέκα μέρες, με σχεδόν 100.000 την πρώτη εβδομάδα του.
Το Ralph Breaks the Internet (το οποίο ήταν πραγματικά υπέροχο: με κάποια στοιχεία old school μιούζικαλ, πολλές αναφορές στον λαμπρό κόσμο της Disney, πολύ χιούμορ, ακόμη περισσότερη πλάκα) έπαιζε σε 135 αίθουσες συνολικά (οι 24 τρισδιάστατες) και έκανε 27.086 εισιτήρια.
Προφανώς θα συνεχίσει δυνατά μέσα στις γιορτές, αλλά δεν είμαι σίγουρος για την ανθεκτικότητά του στον εορταστικό ανταγωνισμό καθώς έρχονται τα The Grinch και η Mary Poppins.
Μακάρι πάντως γιατί δεν του αξίζουν τέτοια χαμηλά νούμερα.
Το πολυδιαφημισμένο Widows κινήθηκε σχετικά ψηλά, με 23.674 εισιτήρια σε 96 αίθουσες πανελλαδικά.
Σαν αριθμοί δεν ακούγονται σπουδαίοι, αλλά ο ανταγωνισμός που είχε ήταν μεγάλος, και νομίζω πως μόνο ικανοποίηση θα πρέπει να έχουν εκεί στη Μεσογείων.
Ειδικά όταν τα 69.000 εισιτήρια από τα 139.562 συνολικά το τετραήμερο προέρχονται από την Odeon.
Αντίθετα, το Dogman, που κι αυτό πλασαρίστηκε πολύ στις αίθουσες, δεν τα κατάφερε καλά.
2.976 εισιτήρια σε 10 Αθηναϊκές αίθουσες και μία στη Θεσσαλονίκη, προφανώς θα περίμενε κάτι περισσότερο.
Τέλος, το Αλβανικό Daybreak, έκανε 27 εισιτήρια στη μια αίθουσα στο κέντρο της Αθήνας (και άλλα 28 στη μία της Θεσσαλονίκης), όσα ακριβώς έκανε και το Tuftland στο Παλάς του Παγκρατίου με μία μέρα λιγότερη (τη Πέμπτη δεν λειτούργησε ο κινηματογράφος).
Το οποίο Tuftland θα πάει στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις στις επόμενες εβδομάδες.
Καλό σινεμά.
22-25 Νοεμβρίου 2018
A/A | TAINIA | ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ | ΣΥΝΟΛΟ |
1 | Αιγαίο SOS | 34.577 | 130.552 |
2 | Ralph Breaks The Internet | 27.086 | 27.086 |
3 | Widows | 23.674 | 23.674 |
4 | Fantastic Beasts The Crimes Of Grindelwald | 20.821 | 107.082 |
5 | Bohemian Rhapsody | 9.460 | 118.698 |
6 | The Nutcracker And The Four Realms | 7.479 | 91.920 |
7 | Dogman | 2.976 | 2.976 |
8 | Cold War | 2.076 | 41.330 |
9 | Here Comes The Grump | 1.988 | 32.403 |
10 | Girl | 1.786 | 7.116 |