Αναμένοντας τις υποψηφιότητες των Όσκαρ, η διανομή κινήθηκε έντονα αυτή την εβδομάδα.
Δεν είναι τυχαίο ότι οι τρεις πρώτες θέσεις ανήκουν σε νέες κυκλοφορίες και μάλιστα, με εντυπωσιακά νούμερα.
Μια μίνι έκπληξη θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι η 1η θέση δεν ανήκει στο Glass αλλά στον Asterix!
Με 112 αίθουσες πανελλαδικά, το Asterix: The Secret of the Magic Potion άνοιξε με το εντυπωσιακό για την εποχή νούμερο των 38.030 εισιτηρίων.
Και για όσους ‘γκρίνιαξαν’ για την έλλειψη υποτιτλισμένων προβολών (μόλις 2 στην Αθήνα και μία στη Θεσσαλονίκη), τα νούμερα τους εκθέτουν.
Μόλις 13 άτομα πήγαν στη Θεσσαλονίκη να δουν τον Αστερίξ υποτιτλισμένο, και άλλοι 205 στις δύο αίθουσες της Αθήνας.
Φυσικά, ο Asterix δεν είναι ενήλικο animation, και δυσκολεύομαι να φανταστώ τι είδους κοινό θα προτιμούσε τη μεταγλώττιση.
Όσον αφορά το Glass, άνοιξε με 30.946 εισιτήρια σε 101 αίθουσες και στην ΙΜΑΧ στη Θεσσαλονίκη (η οποία μόνη της έκανε 789 εισιτήρια!).
Και εδώ η σύγκριση με το προπέρσινο Split είναι αναπόφευκτη.
Στα τέλη του Γενάρη του 2017, το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Shyamalan άνοιξε με τα ίδια εισιτήρια (30.545) ΑΛΛΑ σε 54 μόνο αίθουσες, τις μισές από ότι το Glass.
Λίγο οι μέτριες κριτικές, λίγο η (λανθασμένη για μένα) ιδέα που έχει το ευρύ κοινό για τον σκηνοθέτη, το Glass δεν κατάφερε να ‘σκίσει’.
Ωστόσο, το 30άρι που έκανε είναι μια καλή αρχή (θα μπορούσε να πάει πολύ χειρότερα).
Και στην Αμερική περιμένανε να σπάσει τα ταμεία στην αρχή, αλλά τελικά έμειναν πολύ ευχαριστημένοι με τα μισά των αρχικών προσδοκιών.
Εκεί όμως που το κοινό επιβεβαίωσε το λανθασμένο κριτήριο που έχει (ή παιδεία μήπως;) στις ελληνικές κωμωδίες, ήταν στο Περιμένοντας τη Νονά.
Μία από τις πιο αξιοπρεπείς ελληνικές mainstream κωμωδίες των τελευταίων ετών, άνοιξε σε 91 αίθουσες και μάζεψε …18.570 ανθρώπους.
Την ίδια στιγμή, το ‘ακατονόμαστο’ μαζεύει άλλους 6.804 φίλους του σινεμά (καλά, αστειεύομαι) στην 5η εβδομάδα του, φτάνοντας στα 220.000 εισιτήρια (με προοπτική να φτάσει στα 250.000) και εκτοξεύοντας την καριέρα του Νίβο ως ηθοποιού στα ύψη.
Να φανταστώ ότι ο Λάνθιμος των 10 υποψηφιοτήτων θα κάνει τα διπλά, ε;
Στις υπόλοιπες νέες κυκλοφορίες, το At Eternity’s Gate άνοιξε σε 5 μόνο αίθουσες (οι 4 στην Αθήνα), αλλά έκανε 2.833 εισιτήρια.
Αυτό δίνει 566 θεατές ανά αίθουσα το τετραήμερο, και αν βγάλουμε της Θεσσαλονίκης, 642 θεατές ανά αίθουσα στην Αθήνα.
Η δύναμη της περιορισμένης διανομής είναι αυτή, να γεμίζει τις αίθουσες που σε εμπιστεύονται - ειδικά όταν το να βρεις αιθουσάρχη που μπορεί να φτιάξει ο ίδιος το πρόγραμμα του κινηματογράφου του, γίνεται ολοένα και πιο σπάνιο.
(Όλα αυτά δεν ισχύουν φυσικά για το At Eternity’s Gate αφού έπαιξε σε multiplex και όχι σε αιθουσάρχες που κάνουν πρόγραμμα μόνη τους κτλ, απλά ήθελα να τα πω και βρήκα αφορμή).
Το In The Aisles βγήκε σε 7 αίθουσες (οι 6 στην Αθήνα) κι έκανε 1.874 εισιτήρια, ενώ το Under the Tree βρήκε 4 αίθουσες (3 στην Αθήνα) κι έκανε 501 εισιτήρια.
Στα κλεισίματα, το Creed 2 αποσύρεται στα 100.200 εισιτήρια, το Kursk φεύγει με 19.800 περίπου, ενώ το θριλεράκι The Night Eats the World μας αποχαιρετά με μόλις 2.500 εισιτήρια περίπου.
Καλό σινεμά.
17-20 Ιανουαρίου 2019
Α/Α | ΤΑΙΝΊΑ | ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ | ΣΥΝΟΛΟ |
1 | Asterix: The Secret Of The Magic Potion | 38.030 | 38.030 |
2 | Glass | 30.946 | 30.946 |
3 | Περιμένοντας Τη Νονά | 18.570 | 18.570 |
4 | The Mule (2018) | 17.493 | 123.083 |
5 | Green Book | 14.314 | 45.332 |
6 | The Bachelor 3 | 6.804 | 219.875 |
7 | Mary Poppins Returns | 4.299 | 149.103 |
8 | Escape Room | 4.076 | 55.790 |
9 | At Eternity's Gates | 2.833 | 2.833 |
10 | Grinch | 2.663 | 204.171 |