Μπορεί στην Αμερική να βγαίνουν δύο με τρεις νέες κυκλοφορίες ευρείας διανομής κάθε βδομάδα – και μάλιστα το προηγούμενο σαββατοκύριακο μόλις δύο – αφήνοντας χώρο και χρόνο στις ταινίες να λάβουν τη προσοχή που τους αξίζει, αλλά στην Ελλάδα συνεχίζουμε να βγάζουμε πέντε-έξι ταινίες κάθε βδομάδα.
Και μιλάω φυσικά για μεγάλη διανομή, όχι τις ταινίες που παίζονται σε μία δύο αίθουσες.
Πάντως, ελλείψει μεγάλου νέου release, αυτή η βδομάδα προσφέρθηκε στις ‘μεγάλες’ ταινίες να ανασάνουν λίγο από τον ανταγωνισμό.
Γι αυτό και μόλις μία καινούργια ταινία φιγουράρει στις πρώτες 6 θέσεις, το Serenity στη 2η, αφήνοντας το Glass να κάνει άλλο ένα 15άρι, το Green Book επίσης, ενώ ο Asterix συνεχίζει να εκπλήσσει τη στήλη με τα 31.240 εισιτήρια στη 2η βδομάδα του, φτάνοντας τα 76.000 σε 11 μέρες!
Το Serenity λοιπόν, παρά τις κακές κριτικές και την μηδαμινή διαφημιστική προώθηση, και μολονότι βγήκε σε μόλις 27 Αθηναϊκές αίθουσες (62 συνολικά), κατάφερε να κάνει 17.647 εισιτήρια, εκμεταλλευόμενο προφανώς το multiplex κοινό που πηγαίνει σινεμά βλέποντας τις αφίσες στο ταμείο.
Βλέπει λοιπόν Matthew McConaughey και Anne Hathaway και μπαίνει μέσα.
Είναι το κοινό που πάει πρώτα στα malls και εκεί επιλέγει ταινία, χωρίς να διαβάσει ή να γνωρίζει τίποτα.
Δεν είναι κακό, είναι απλά ένας τρόπος επιλογής.
Το ίδιο κοινό ας πούμε, δεν μπήκε καν στο κόπο να γνωρίσει το Χοντρό και το Λιγνό, ένα σόου με το οποίο μεγάλωσε η γενιά μου μέσω της ασπρόμαυρης τηλεόρασης και που τελικά, δεν θα γνωρίσει ποτέ το νεανικό κοινό των multiplex.
Κι αυτό γιατί τα 7.568 εισιτήρια σε 54 αίθουσες (οι 33 στην Αθήνα) δείχνουν πολλά, ειδικά στη σύγκριση με το Serenity.
Αν ακούγατε το ‘κλάμα’ των μικρών αιθουσών για το άνοιγμα του Stan & Ollie στους κινηματογράφους τους, θα καταλαβαίνατε πολλά.
Κρίμα πάντως.
Στα ίδια περίπου και το Mary Queen of Scots, αλλά για διαφορετικούς λόγους.
7.492 εισιτήρια σε 40 αίθουσες (οι 25 στην Αθήνα), για μια ταινία εποχής με κακές κριτικές, ακροβατώντας στα όρια του miscast βάζοντας την Margot - Harley Quinn - Robbie στο ρόλο της Βασίλισσας Ελισάβετ (!) προφανώς για να προσελκύσει νεανικό κοινό, που τελικά ίσως και να τα κατάφερε αλλά όχι στα επίπεδα που χρειαζόταν.
Πιο κάτω, στη 13η θέση το πολυκαθυστερημένο Replicas δεν είχε τύχη εξαρχής (2.087 εισιτήρια σε 7 Αθηναϊκές αίθουσες και 19 πανελλαδικά), το Woman at War έκανε αυτά που μπορούσε να κάνει σε 5 αίθουσες στην Αθήνα και σε μία στη Θεσσαλονίκη (1.326) και το animation για μεγάλους Dilili In Paris …έσκισε τις 26 αίθουσες που το έπαιζαν.
Τα 1.325 εισιτήρια σε 26 αίθουσες μεταφράζονται σε 50 θεατές ανά αίθουσα το τετραήμερο.
Και αν αυτό το νούμερο είναι ανεκτό για μία δύο αίθουσες, όταν μιλάμε για 26, καταλαβαίνετε τι συνέβη.
Και το On The Basis of Sex έκανε 955 εισιτήρια μόνο, αλλά έπαιζε σε 5 αίθουσες πανελλαδικά, οπότε ευχαριστημένοι είναι και οι 5.
Τέλος, είχαμε και το ντοκιμαντέρ Hitler Versus Picaso and the Others, που άνοιξε σε 5 αίθουσες και προσέλκυσε 576 ανθρώπους.
Όσο για το δικό μας Εγώ η Όλγα, η ταινία πέτυχε αυτό που ήθελε.
Το ελάχιστο άνοιγμα των δύο αιθουσών (από μία προβολή μόνο) δεν ήταν πολύ ικανοποιητικό (104 εισιτήρια), αλλά το πολύ καλό feedback και οι καλές κριτικές επέτρεψαν στη ταινία να συνεχίσει στη 2η βδομάδα της σε 6 αίθουσες (4 στην Αθήνα και σε 2 στη Θεσσαλονίκη).
Εσείς πόσες ταινίες ξέρετε να ανοίγουν σε δύο αίθουσες και να συνεχίζουν σε έξι;
Το κοινό της η ταινία το έχει και θα φανεί την επόμενη εβδομάδα.
Στα κλεισίματα, το Bumblebee φαίνεται να φεύγει από τους κινηματογράφους με 30.500 εισιτήρια, ενώ το Bohemian Rapsody που βρίσκεται τώρα στα 145.500 εισιτήρια, ίσως να επωφεληθεί λίγο ακόμα από τα Όσκαρ και να ξεπεράσει τα 150.000.
Ίσως και όχι.
Καλό σινεμά.
24-27 Ιανουαρίου 2019
A/A | TAINIA | ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ | ΣΥΝΟΛΟ |
1 | Asterix: The Secret Of The Magic Potion | 31.410 | 75.652 |
2 | Serenity | 17.647 | 17.647 |
3 | Glass | 15.135 | 68.221 |
4 | Green Book | 14.018 | 67.090 |
5 | Περιμένοντας Τη Νονά | 10.942 | 39.406 |
6 | The Mule | 8.581 | 140.824 |
7 | Stan And Ollie | 7.568 | 7.568 |
8 | Mary, Queen Of Scots | 7.492 | 7.492 |
9 | At Eternity's Gates | 3.222 | 7.489 |
10 | Mary Poppins Returns | 3.176 | 152.597 |