Ένα κολιμπρί χρειάζεται 16 χιλιοστά του δευτερολέπτου για μία κίνηση των φτερών του.
Στον ίδιο χρόνο, οι πρωταγωνιστές της ταινίας θέλουν να μεταφέρουν πληροφορίες από τη μία άκρη των ΗΠΑ στην άλλη, με σκοπό την επίτευξη ηλεκτρονικών συναλλαγών που θα προσφέρει στους ίδιους τεράστιο κέρδος.
Για να το πετύχουν αυτό αναλαμβάνουν ένα κολοσσιαίο έργο.
Να κατασκευάσουν μια οπτική ίνα χιλιάδων χιλιομέτρων, η οποία θα ενώνει το Νιου Τζέρσεϊ με το Κάνσας, μέσω της οποίας θα πετύχουν αυτήν την ταχύτατη μεταφορά πληροφοριών.
Γιατί στην εποχή μας η πληροφορία είναι χρήμα.
Με άλλα λόγια, ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Kim Nguyen κάνει ένα εναλλακτικό heist movie παίρνοντας σαν βάση μια ιδιαίτερα προηγμένη τεχνολογικά και επιστημονικά ιδέα, εστιάζοντας περισσότερο στο στήσιμο της κομπίνας και στο στόχο, και λιγότερο στην τεχνική διαδικασία.
Ενδιαφέρον το πρώτο μέρος με την ιδέα του κόλπου και την αρχή εφαρμογής του, ενώ σε ένα ελαφρύ παράλληλο πλαίσιο θέλει να ακουμπήσει, έστω και για λίγο, την ψυχρότητα του σύγχρονου ψηφιακού κόσμου και την εκμετάλλευση των μεγαλοεπιχειρηματιών απέναντι στους πολίτες και στα μέσα παραγωγής.
Μόλις όμως η ταινία μπει σε τροχιά, δεν αποφεύγει να κάνει μια σημαντική κοιλιά καθώς το κύριο μέρος της ιστορίας δείχνει ελαφρώς περιορισμένο θεματικά, ενώ και οι περιφερειακές ιστορίες γύρω από τους πρωταγωνιστές δεν διαθέτουν την απαραίτητη δραματικότητα η οποία θα διατηρήσει το ενδιαφέρον σε υψηλά επίπεδα.
Εδώ εμπίπτει και η σκιαγράφηση των χαρακτήρων, συχνά μονοδιάστατη, χωρίς να παρέχει μια πιο σφαιρική απεικόνιση.
Η καλύτερη δουλειά έχει γίνει με τον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα τον οποίο ο Jesse Eisenberg (Now You See Me 2) αποδίδει με το γνωστό του ολίγον νευρικό στυλ, πιάνοντας το εύρος των συναισθημάτων που απαιτούνται.
Αντίθετα ο Alexander Skarsgard (The Legend of Tarzan) τείνει προς την καρικατούρα στο ρόλο του ευφυή αλλά και δυσλειτουργικού συχνά συνεργάτη, ενώ και η εμφάνιση της Salma Hayek (How To Be A Latin Lover) είναι εντελώς μονόπλευρη καθώς παραδίδει έναν χαρακτήρα ψυχρό και αδίστακτο, χωρίς να έχουμε ουσιαστική πληροφόρηση για αυτόν.
Έτσι έχουμε μια ταινία που μπορεί να διαθέτει μια ενδιαφέρουσα βάση πάνω στην οποία χτίζεται ένα λίγο πιο σκεπτόμενο heist movie, αλλά ξεμένοντας από ουσιαστικές ιδέες δεν καταφέρνει να γίνει όσο θελκτική θα ήθελε ή θα μπορούσε.
Στους κινηματογράφους από 28 Μαρτίου.
Γιώργος Νυκταράκης