Δεν ήμουν ποτέ Trekkie και το προ δεκαετίας κινηματογραφικό reboot με άφησε μάλλον αδιάφορο.
Μέχρι που ήρθε το Star Trek Beyond, ένα πραγματικά διασκεδαστικό blockbuster για το ευρύ κοινό και όχι μόνο για τους φανατικούς του σύμπαντος όπως ήταν οι προηγούμενες δύο ταινίες, το οποίο όμως έτυχε μίας -εκ του αποτελέσματος- αποτυχημένης διαφημιστικής καμπάνιας η οποία οδήγησε στο εμπορικό φιάσκο, με το τελικό ταμείο να βγαίνει μείον γύρω στα 50 εκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο η Paramount δεν το έβαλε κάτω, και παρότι έβαλε το επόμενο κεφάλαιο της σειράς στα πίσω-πίσω του συρταριού της, ποτέ δεν το παράτησε ψάχνοντας τη φόρμουλα που θα επαναφέρει το franchise στις επιτυχίες.
Οι φήμες έλεγαν πως οι παραγωγοί θα προσπαθήσουν να παρουσιάσουν κάτι το διαφορετικό, με τη δήλωση του Quentin Tarantino πως όχι απλά θα τον ενδιέφερε να ασχοληθεί αλλά έχει έτοιμη και την ιστορία ενός R-Rated Star Trek να προκαλεί μια μικρή φρενίτιδα.
Περίπου ένα χρόνο αργότερα, η εταιρία άξαφνα ανακοινώνει πως δίνει τη σκηνοθεσία του Star Trek 4 στην τηλεσκηνοθέτιδα S. J. Clarkson, όμως λίγους μήνες αργότερα το project καταρρέει όταν ο Chris Pine αποχωρεί μιας και δε συμφωνεί με τη σημαντική μείωση στο μισθό του που τους προτείνεται μετά την αποτυχία του Beyond, ενώ ο Chris Hemsworth δηλώνει πως βρήκε το σενάριο απογοητευτικό.
Και εκεί που πιστέψαμε πως η ταινία από το συρτάρι κινδυνεύει να πάει στα σκουπίδια, να σου μία νέα έκπληξη με το Star Trek 4 να παίρνει το πράσινο φως και τα ηνία να περνάνε στον Noah Hawley!
Παρότι έχουμε να κάνουμε και πάλι με έναν δημιουργό με τηλεοπτικές ρίζες, η περίπτωσή του είναι τελείως διαφορετική αφού μιλάμε για τον άνθρωπο πίσω από τα Legion και Fargo, δύο εξαιρετικές και άκρως ιδιαίτερες σειρές που αναμφισβήτητα άφησαν το στίγμα τους τη τελευταία πενταετία.
Από την άλλη, έχουμε να κάνουμε με έναν δημιουργό με πολύ... ΠΟΛΥ ιδιαίτερο στυλ, κάτι που κινηματογραφικά δεν μεταφράζεται τόσο καλά, κάτι που αποδείχτηκε και στο πρόσφατο σκηνοθετικό του ντεμπούτο με το Lucy in the Sky που πάτωσε, κριτικά και εμπορικά.
Το στοίχημα είναι μεγάλο, και μένει να δούμε αν τελικά το project καταφέρει να φτάσει μέχρι τα πλατό, μιας και τέτοια projects είναι σχεδόν δεδομένο πως πλήττονται από δημιουργικές διαφορές, και αν τελικά υλοποιηθεί αν θα μπορέσει να ικανοποιήσει το ευρύ κοινό αλλά και τους trekkies.
Νεότερα προσεχώς...
Αλέξανδρος Κυριαζής