Μία μόλις εβδομάδα προτού εκτοξευθεί στις αίθουσες το Star Wars: The Rise of Skywalker, τρεις νέες κυκλοφορίες βιάστηκαν να βγουν αυτό το Σαββατοκύριακο στην Αμερική, αλλά μόνο μία από αυτές πρέπει να νοιώθει ευχαριστημένη.
Το Jumanji: The Next Level άγγιξε το ανώτερο των προσδοκιών, αλλά τα Richard Jewell και Black Christmas δεν ξεκίνησαν καθόλου καλά.
Σε άλλα νέα, το Frozen 2 έπιασε το 1 δις δολάρια παγκοσμίως από την 3η του εβδομάδα!
Το Jumanji: The Next Level λοιπόν, που ξεκίνησε εξαιρετικά με 60,1 εκατομμύρια δολάρια σε 4.227 αίθουσες, βελτίωσε σημαντικά το ντεμπούτο του προκατόχου του Welcome To The Jungle, το οποίο είχε ξεκινήσει με 36,1 εκατομμύρια δολάρια στα τέλη του Δεκέμβρη του 2017, αλλά έφτασε τελικά στο απίστευτο 404,5 εκατομμύρια δολάρια μόνο στην Αμερική και 962 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως!
Η (σημαντική) διαφορά είναι ότι εκείνο είχε ανοίξει μια βδομάδα μετά το Star Wars: The Last Jedi, ενώ το φετινό άνοιξε μια εβδομάδα πριν το The Rise of Skywalker.
Σε κάθε περίπτωση, αυτό είναι φανταστικό αποτέλεσμα για το family-adventure threequel, που επωφελήθηκε από την μεγάλη αποδοχή του κοινού στη προηγούμενη ταινία και την επιστροφή του δημοφιλούς cast, συμπεριλαμβανομένων των Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black και Karen Gillan.
Πέρα από το υψηλότερο άνοιγμα που πραγματοποίησε ποτέ η Sony το μήνα Δεκέμβριο, είναι επίσης το υψηλότερο άνοιγμα για κωμωδία που κυκλοφόρησε Δεκέμβρη και βέβαια, το μεγαλύτερο άνοιγμα live action ταινίας για Hart και Black.
Το Richard Jewell της Warner ξεκίνησε από τη τέταρτη θέση με 5 εκατομμύρια δολάρια σε 2.502 αίθουσες, πολύ κάτω από τα προσδοκώμενα (τουλάχιστον 10 εκατομμύρια).
Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα – ένας σεκιουριτάς που κατηγορήθηκε άδικα για τη βόμβα στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ατλάντα το 1996 - η ταινία που σκηνοθέτησε ο Clint Eastwood υποβλήθηκε σε τρομερές αντιπαραθέσεις στη πορεία της προς τους κινηματογράφους, συμπεριλαμβανομένης της κατηγορίας ότι η απεικόνιση του χαρακτήρα της Olivia Wilde, Kathy Scruggs – η δημοσιογράφος που πρώτη ανέφερε τον Jewell ως "πρόσωπο κλειδί" στον βομβαρδισμό - είναι σεξιστική και δυσφημιστική για την ίδια.
Δεν υπάρχει τρόπος να μάθουμε αν αυτή η διαμάχη επηρέασε ή όχι τη ταινία στα ταμεία, αλλά το άνοιγμα της απέχει κατά πολύ από τα 89,2 εκατομμύρια δολάρια της άλλης αμφιλεγόμενης ταινίας του Clint Eastwood, το American Sniper το 2014.
Ακριβώς κάτω από το Richard Jewell και στην πέμπτη θέση βρέθηκε το Black Christmas, το δεύτερο remake της classic ταινίας τρόμου του 1974 με το ίδιο όνομα, που έγινε ορόσημο για τις χαμηλού προϋπολογισμού ταινίες slasher που κυριάρχησαν την επόμενη δεκαετία.
Με 4,42 εκατομμύρια δολάρια σε 2.625 αίθουσες, τα Μαύρα Χριστούγεννα ήρθαν πολύ κάτω από τις προσδοκίες, συμπεριλαμβανομένης της πρόβλεψης των 10 εκατομμυρίων δολαρίων της Universal για το Σαββατοκύριακο.
Η ταινία σίγουρα δεν βοηθήθηκε από τις κριτικές (46% στο Rotten Tomatoes) και τη συνολικά αρνητική διάθεση του κοινού σε τέτοιες προσπάθειες, με αποτέλεσμα το κατώτερο D + Cinemascore (οι θεατές που βγαίνουν από την αίθουσα) και ένα άθλιο 28% στο Rotten Tomatoes στις κριτικές των θεατών.
Θεωρητικά, υπήρξαν πολλοί παράγοντες που φαινόταν να δουλεύουν υπέρ του Black Christmas αυτό το Σαββατοκύριακο.
Δεν είχε κανένα σοβαρό ανταγωνισμό σε ταινία τρόμου αυτό το Σαββατοκύριακο, είχε ένα φιλικό προς τον έφηβο PG-13 rating, την ταμπέλα της γνωστής πλέον Blumhouse και μια εκστρατεία μάρκετινγκ που απευθύνθηκε αποκλειστικά σε νέες γυναίκες - οι οποίες αποτελούν ένα πολύ σημαντικό μέρος του κοινού του τρόμου – και υπογράμμισε σημαντικά φεμινιστικά θέματα (μη ξεχνάτε ότι το νέο Black Christmas σκηνοθετήθηκε και γράφτηκε από γυναίκες).
Κι ας το παράκαναν λίγο (διαβάστε τη κριτική του Αντριάν).
Από την άλλη μεριά όμως, τα Μαύρα Χριστούγεννα είναι περισσότερο ένα cult φαινόμενο παρά ένα mainstream φαινόμενο, καθιστώντας την IP του λιγότερο σημαντική από, ας πούμε, ένα νέο Halloween ή ένα νέο Friday the 13th.
Πάντως, ο προϋπολογισμός φαίνεται να είναι μόνο 5 εκατομμύρια δολάρια, επομένως είναι μια σχετικά χαμηλού κινδύνου κίνηση για το στούντιο.
Στις υπόλοιπες νέες κυκλοφορίες, το Uncut Gems με τον Adam Sandler άνοιξε στην 14η θέση με 525.500 δολάρια σε 5 αίθουσες, το Bombshell με τις Kidman, Theron, Robbie να παρενοχλούνται σεξουαλικά έκανε 312.100 δολάρια σε 4 αίθουσες (πριν ανοίξει σε περισσότερες) και το A Hidden Life του Terrence Mallick έκανε 52.000 δολάρια σε 5 αίθουσες.
Τα λέμε αύριο με το ελληνικό box office.
December 13-15, 2019
TW
|
Title
|
Weekend Gross
|
|
Total Gross
|
Week #
|
|
1
|
Jumanji:
The Next Level
|
$60,100,000
|
|
|
$60,100,000
|
1
|
2
|
Frozen II
|
$19,182,000
|
|
|
$366,542,072
|
4
|
3
|
Knives
Out
|
$9,250,000
|
|
|
$78,927,248
|
3
|
4
|
Richard Jewell
|
$5,000,000
|
|
|
$5,000,000
|
1
|
5
|
Black
Christmas
|
$4,420,000
|
|
|
$4,420,000
|
1
|
6
|
Ford v
Ferrari
|
$4,143,000
|
|
|
$98,247,794
|
5
|
7
|
Queen
& Slim
|
$3,600,000
|
|
|
$33,174,870
|
3
|
8
|
A
Beautiful Day in the Neighborhood
|
$3,355,000
|
|
|
$49,329,891
|
4
|
9
|
Dark
Waters
|
$2,000,000
|
|
|
$8,889,174
|
4
|
10
|
21
Bridges
|
$1,190,000
|
|
|
$26,361,366
|
4
|