Το ελληνικό κοινό συνεχίζει να γεμίζει αίθουσες και στο δεύτερο τετραήμερο του χρόνου, με την Ευτυχία να φτάνει πια τα 428.000 εισιτήρια, το πολεμικό του Sam Mentes να ξεκινάει (και στην Ελλάδα) εντυπωσιακά, το …Για Πάντα να επωφελείται από την συγκυρία της ελληνικής
204.259 άνθρωποι πήγαν σινεμά στο τετραήμερο που πέρασε, με τις έξι νέες κυκλοφορίες να πηγαίνουν όλες σχετικά καλά.
Το 1917 δεν βρέθηκε πρώτο στο ντεμπούτο του, αφού η Ευτυχία το νίκησε και αυτό, αλλά με τις υποψηφιότητες των Όσκαρ να έχουν μόλις ανακοινωθεί, αυτό μπορεί να γίνει την επόμενη εβδομάδα.
Πάντως, τα 49.169 εισιτήρια σε 91 αίθουσες (οι 33 στην Αθήνα) είναι ένα πολύ καλό νούμερο, ειδικά για μια ταινία χωρίς A-List cast.
Πέρα από τις υποψηφιότητες, που ήταν αναμενόμενες ύστερα από τη νίκη στις Χρυσές Σφαίρες, και πέρα από τις καλές κριτικές που πήρε συνολικά, το 1917 επωφελήθηκε πολύ από το buzz του ‘μονοπλάνου’, το οποίο βέβαια δεν είναι καθαρό single-shot.
Έγινε πολύ συζήτηση για την τεχνική του Mentes και αυτό σίγουρα βοήθησε πολύ τη ταινία στα ταμεία.
Είναι από τις ταινίες που, δεν βασίζονται απλώς στην ιστορία που θέλουν να πουν, αλλά αναδεικνύει την τέχνη του σινεμά στο πρακτικό του επίπεδο και προωθεί τις τεχνολογικές μεθόδους χωρίς τη βοήθεια (ακραίων) cgi.
Όπως συνηθίζω να λέω σε τέτοιες περιπτώσεις, όσοι τη δουν στο σινεμά θα δουν άλλη ταινία από αυτούς που ίσως τη δουν αργότερα στη τηλεόρασή τους.
Το αμερικάνικο remake του The Grudge άνοιξε από την 5η θέση, με 11.174 εισιτήρια σε 41 αίθουσες (11 στην Αθήνα και σχεδόν όλες multiplex).
Ως φίλος του είδους δεν μπορώ να είμαι ικανοποιημένος από αυτά τα νούμερα, ειδικά σε περίοδο που δεν υπάρχει άλλο horror στην αγορά, αλλά με μηδενική προώθηση, με κακές κριτικές και με την απομόνωση στα family-crowded αυτές τις μέρες σινεμάδικα της πόλης, το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι και χειρότερο.
Οριακά εκτός δεκάδας βρέθηκε το animation Oops Noah Is Gone με 3.062 εισιτήρια σε 32 αίθουσες, οι 20 στην Αθήνα.
Εδώ το θέμα ήταν ο μεγάλος ανταγωνισμός στο animation, με το Frozen II να ξεθυμαίνει μεν αλλά να μαζεύει ακόμα 8άρια (χιλιάδες θεατές) και άλλα τρία παρόμοιας δυναμικής animation να βρίσκονται στις αίθουσες.
Πραγματικά, τα νούμερα λένε ότι τα παιδιά μοιράστηκαν σε Playmobil: The Movie, Spies in Disguise, Oops Noah Is Gone και Snow Queen, το δεύτερο νέο animation της εβδομάδας (!), που άνοιξε με 2.108 εισιτήρια σε 35 αίθουσες (18 στην Αθήνα).
Ο συνωστισμός γίνεται αφόρητος αν βάλεις μέσα και το Jumanji: Next Level, το οποίο κυκλοφορεί και μεταγλωττισμένο.
Από κει και πέρα, υπάρχει και το Ρώσικο Beanpole με 2.127 σινεφίλ θεατές σε 4 Αθηναϊκές αίθουσες και μία στη Θεσσαλονίκη.
Χρειάζεται να έχεις κότσια για να δεις μία τόσο βαριά ταινία ‘στην αυγή της νέας χρονιάς και με το εορταστικό mood και τα πρωτοχρονιάτικα τσουρέκια να κυκλοφορούν σε ποσότητες στον οργανισμό σου’, όπως λέει και ο Αλέξης Κυριαζής στη κριτική του.
Τέλος, το Πολωνικό Corpus Christi βρήκε 5 αίθουσες στην Αθήνα πριν την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων των Όσκαρ. (Και με 1.208 εισιτήρια τετραήμερο, δεν τις λες και άδειες.)
Τώρα που μπήκε στη πεντάδα των Ξενόγλωσσων, μην εκπλαγείτε αν βρει άλλες τόσες.
Στα κλεισίματα, το Checkered Ninja θα φύγει με 4.300 εισιτήρια μόλις, ο Pavarotti με 1.800 περίπου, το Motherless Brooklyn του Edward Norton θα μας αποχαιρετήσει με 22.000 εισιτήρια μετά από σχεδόν 2 μήνες προβολής, και το Σκανδιναβικό Queen of Hearts με 6.000 εισιτήρια.
Καλό Σινεμά
9-12 Ιανουαρίου 2020
A/A | TAINIA | ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ | ΣΥΝΟΛΟ |
1 | Ευτυχία | 63.261 | 428.108 |
2 | 1917 | 49.169 | 49.169 |
3 | …Για Πάντα | 19.004 | 86.525 |
4 | Jumanji: The Next level | 15.351 | 72.283 |
5 | The Grudge | 11.174 | 11.174 |
6 | Frozen 2 | 7.933 | 308.601 |
7 | An Officer And A Spy | 6.882 | 27.667 |
8 | Star Wars: The Rise Of The Skywalker | 5.065 | 234.053 |
9 | Playmobil: The Movie | 4.619 | 56.851 |
10 | Spies In Disguise | 4.614 | 46.580 |