Θα’λεγε κανείς ότι το τετραήμερο των Όσκαρ είναι φυσιολογικό να έχουμε μεγάλη προσέλευση στις αίθουσες, αλλά αυτή τη φορά αυτό δεν συνέβη για τις βραβευμένες ταινίες.
151.000 άνθρωποι πήγαν σινεμά το τετραήμερο, αλλά μόνο το Little Women και το 1917 βρίσκονται στη πεντάδα, κι αυτά με 35.000 εισιτήρια συνολικά.
Άρα, μπορούμε να χαιρόμαστε διπλά, αφού η συνεχής υψηλή απόδοση στο 2020 είναι πλέον ξεκάθαρο ότι οφείλεται σε μια ανοδική τάση της αγοράς, των σινεφίλ, και μακάρι να συνεχιστεί όσο το δυνατόν περισσότερο.
Και βέβαια, οφείλεται και στον Μάρκο Σεφερλή.
Όσο και να σκούζουν οι φανατικοί/ές haters του Έλληνα κωμικού, το Χαλβάη 5-0 έφτασε αισίως τα 158.186 εισιτήρια, σφραγίζοντας τη ταινία ως την απόλυτη επιτυχία εμπορικά.
Εγώ προτίμησα να δω το Hairspray το Σάββατο, μια παράσταση στην οποία ο Σεφερλής δεν έχει ακριβώς τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά 43.120 άνθρωποι πήγαν να δουν τη ταινία του στο τετραήμερο.
Ο Μάρκος Σεφερλής άξιζε μια καλύτερη ταινία πάντως, γιατί και δουλευταράς είναι, και κάνει πράγματα δικά του, και ρισκάρει σε κάθε παράσταση οικονομικά από τη τσέπη του.
Η πλάκα είναι ότι, αν η ταινία ήταν καλύτερη, ίσως και να μην είχαμε αυτά τα εισιτήρια…
Πριν το τετραήμερο και βλέποντας το πρόγραμμα των νέων κυκλοφοριών, θα νομίζαμε ότι η Harley Quinn και το Birds of Prey έπαιζε μόνη της αλλά λογαριάσαμε χωρίς το Little Women …και χωρίς το μέγεθος της αποτυχίας του Birds of Prey.
Γιατί το Little Women δεν έσκισε (22.124 εισιτήρια σε 60 αίθουσες, οι 38 στην Αθήνα είναι παρόλα αυτά ένα εξαιρετικό νούμερο), αλλά το Birds of Prey πάτωσε (13.390 εισιτήρια σε 96 αίθουσες, οι 38 στην Αθήνα).
Η αλήθεια είναι ότι το Little Women είχε κάποια θετικά να περιμένει, όπως οι 6 υποψηφιότητες για Όσκαρ, το γεγονός ότι προέρχεται από ένα δημοφιλέστατο μυθιστόρημα και η έλλειψη άλλης ‘σοβαρής’ ταινίας (για όσους ήδη έχουν δει την Ευτυχία και το 1917).
Οι κριτικές δεν ήταν άσχημες κι έτσι, το ‘γυναικείο’ δράμα προσέλκυσε λογικά το female κοινό που, και στην Ελλάδα, συνήθως οδηγεί την αγορά.
Το Birds of Prey από την άλλη, απέτυχε καταρχάς να προσελκύσει εκείνο τις γυναίκες, κι ας μην στόχευε εξαρχής σε κάτι τέτοιο.
Εξάλλου, μιλάμε για γυναίκα ηρωίδα της DC.
Η Harley Quinn λοιπόν ακολούθησε την αποτυχία της Αμερικής, κάνοντας ελάχιστα εισιτήρια στην Αθήνα (6.500 σε 38 αίθουσες!) – και αφού η Αθήνα δεν δουλεύει, κανείς δεν δουλεύει.
Λίγο οι κακές κριτικές, λίγο το θυμικό των φανς που δεν μπορούν να συγχωρήσουν το ναυάγιο του Suicide Squad (που έγινε για να εισάγει την ηρωίδα αλλά μάλλον χειρότερα τα έκανε), λίγο το άκυρο timing όπου η ‘ποιότητα’ θα έπρεπε να κυριαρχήσει σε μια Οσκαρική εβδομάδα, έφεραν το κακό αποτέλεσμα.
Εγώ θα πω ότι ούτε ο τίτλος βοήθησε, καθώς οι πιο ανυποψίαστοι δεν κατάλαβαν ποτέ ότι αυτή ήταν η ταινία της Harley.
Κρίμα, γιατί ως χαρακτήρας άξιζε πολύ περισσότερα.
Στα υπόλοιπα, το indie ελληνικό Winona έπαιζε σε μία Αθηναϊκή και μία αίθουσα στη Θεσσαλονίκη και έφερε 1.782 ανθρώπους να το δουν, κάτι που το λες και μεγάλη επιτυχία - κάτι που δεν συνέβη με το Cosmic Candy της περασμένης εβδομάδας.
Πιο κάτω το …αλλόκοτο Monos ‘έγραψε’ 885 εισιτήρια σε 4 αίθουσες, και το Light of my Life 541 εισιτήρια σε 6 αίθουσες.
Καλό σινεμά.
6-9 Φεβρουαρίου 2020
A/A | TAINIA | ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ | ΣΥΝΟΛΟ |
1 | Χαλβάη 5-0 | 43.120 | 158.186 |
2 | Little Women | 22.124 | 22.124 |
3 | Birds Of Prey (And The Fantabulous Emancipation Of Harley Quinn) | 13.390 | 16.149 |
4 | 1917 | 12.990 | 227.378 |
5 | Ευτυχία | 11.429 | 632.714 |
6 | The Gentlemen | 9.579 | 33.643 |
7 | Dolittle | 7.000 | 63.228 |
8 | Pets United | 6.891 | 24.177 |
9 | The Lighthouse | 3.156 | 10.411 |
10 | Jojo Rabbit | 2.942 | 28.104 |