Ξημερώματα 2 Ιανουαρίου 1921. Το ατμόπλοιο Santa Isabel με 256 επιβάτες, στη πλειοψηφία τους μετανάστες, και προορισμό το Buenos Aires, λόγω της πυκνής ομίχλης προσαράζει και βυθίζεται στα βράχια του (ιδιωτικού) μικρού νησιού Sálvora, στη βορειοδυτική Ισπανία. Με τους περισσότερους άνδρες στην ενδοχώρα για τη Πρωτοχρονιά, τρεις γυναίκες με ένα βαρκάκι προσπαθούν να σώσουν όσους μπορούν, και καταφέρνουν να φέρουν στην ακτή λίγες δεκάδες από τους ναυαγούς.
Μεταξύ των αρχών που έρχονται να καταγράψουν το συμβάν και των επισήμων για να φωτογραφηθούν με τις ηρωίδες, στο νησί φτάνει και ο León Cofré, ένας Αργεντίνος δημοσιογράφος που ερευνεί την υπόθεση λίγο περισσότερο φέρνοντας στην επιφάνεια τα μυστικά και τις αμαρτίες της Sálvora και του ναυαγίου.
Μυθοπλαστικό κινηματογραφικό ντεμπούτο της Paula Cons, με τη δημιουργό να βασίζεται σε ένα πραγματικό γεγονός και να πλάθει μια υποθετική ιστορία γύρω του, ιστορία που ομολογουμένως αγγίζει τη κοινωνική πολιτική και ηθική της εποχής, την εκμετάλλευση των κατοίκων της απομονωμένης επαρχίας που παραμένουν σε σχεδόν ημιάγρια κατάσταση από τις “μεγάλες κοιλιές” της ενδοχώρας.
Ωστόσο η απειρία της είναι κάτι παραπάνω από ολοφάνερη, με τη ταινία να αδυνατεί να αναπτύξει σωστά το “μυστήριο”, το οποίο σε μεγάλο βαθμό μας αποκαλύπτεται από την εισαγωγή ενώ πριν τη μέση έχουν απαντηθεί και τα τελευταία ερωτήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας να λειτουργεί -παντελώς αποτυχημένα- ως αρχαία τραγική ειρωνεία. Με άλλα λόγια απλά περιμένεις να μάθουν οι πρωταγωνιστές αυτό που εσύ ξέρεις ουσιαστικά απ’ την αρχή, χωρίς καμία ενδιάμεση έκπληξη ή έστω κάποια υποτυπώδη πλοκή.
Μεγάλο αλλά και μοναδικό πλεονέκτημα του La Isla de las Mentiras τα άγρια τοπία της Γαλικίας που ταιριάζουν τέλεια με τους άγριους χαρακτήρες των πρωταγωνιστών, όμως αυτά σπαταλούνται με τη ποιότητα της παραγωγής να είναι στο σύνολό της τηλεοπτική, από το σενάριο, τις ερμηνείες, τη φωτογραφία και τα λίγα εφέ, θυμίζοντας περισσότερο τη γνωστή τηλεοπτική ελληνική βουκολική σαπουνόπερα παρά κινηματογραφική ταινία.