Το Terminal Exposure είναι μια ταινία του Νίκου Μαστοράκη.
Στο Terminal Exposure, παρακολουθούμε δυο κολλητά φιλαράκια, τον Lenny και τον Bruce, οι οποίοι αρέσκονται στο να φωτογραφίζουν όμορφα κορμιά γυναικών στις παραλίες του Los Angeles.
Κατά την διάρκεια του τσακωμού τους με τα αγόρια κάποιων κοριτσιών, η φωτογραφική τους μηχανή καταγράφει έναν φόνο και οι δυο τους θα υποδυθούν τους ντετέκτιβ για να ανακαλύψουν το μυστήριο.
Ο Νίκος Μαστοράκης μας προσφέρει μια ταινία κατευθείαν από τη χρυσή εποχή της δεκαετίας του ’80 με μια έντονη χολιγουντιανή διάθεση.
Πρόκειται για μια από τις καλύτερες κωμωδίες στην φιλμογραφία του Μαστοράκη, αλλά κατώτερη συγκριτικά με τα κλασικά θρίλερ που έχει δημιουργήσει.
Ο Μαστοράκης επιλέγει να δημιουργήσει μια ταινία με ένα καυστικό, αλλά μερικές φορές μονότονο σενάριο, με κάποια αστεία να είναι επιτυχημένα και κάποια άλλα να μοιάζουν απαρχαιωμένα.
Ο Έλληνας σκηνοθέτης εισβάλει με την κάμερα του στην ζωή δυο εφήβων, οι οποίοι ζουν την δικιά τους ηδονοβλεπτική ζωή σε ένα παράδεισο γυναικών και αισθήσεων.
Οι δύο φίλοι είναι κυνηγοί του έρωτα και του σεξ, επιθυμούν να γίνουν διάσημοι και την πέφτουν σε κάθε γυναίκα που βλέπουν μπροστά τους, αφού πρώτα τις φωτογραφίσουν.
Θα μπλέξουν με την μαφία και θα γνωρίσουν την δικιά τους μοιραία γυναίκα, την Christie, καυτή και θανατηφόρα, θα αναγκαστεί να συμμαχήσει με τα δυο αγόρια όταν τα παιχνίδια της τύχης, αλλά και οι προχειρότητες του σεναρίου συνδυαστούν.
Τις προχειρότητες αυτές, ο Μαστοράκης, τις υπογραμμίζει αντί να τις κρύβει, μετατρέποντας την ταινία του, σε ένα αγνό έργο κακού αλλά ταυτοχρόνως αριστουργηματικού σινεμά, που δεν κρύβεται από τον εαυτό του.
Η δεκαετία του ’80, ήταν πολύ πιο προχωρημένη και απελευθερωμένη, συγκριτικά με την σύγχρονη εποχή του κυνισμού και της μιζέριας.
Το Terminal Exposure ανήκει σε αυτήν την κατηγορία ταινίας, η οποία φτιάχτηκε μόνο και μόνο για να προκαλέσει γέλια.
Ο Μαστοράκης χειρίζεται επιδέξια την σεναριακή καφρίλα των πρωταγωνιστών του, προσθέτοντας και neo-noir στοιχεία, για να μοιάζει η ταινία του με μια παρωδία του είδους.
Ιδιαίτερα αστεία η ερμηνεία του Joe Estevez που υποδύεται τον εκτελεστή Eskenezy.
O Joe Estevez είναι ο μικρότερος αδελφός του Martin Sheen και η ομοιότητα είναι έντονη.
Οι πιο παρατηρητικοί σινεφίλ, σίγουρα θα παρατηρήσουν προς το τέλος της ταινίας και έναν νεαρό Danny Trejo προτού γίνει γνωστός ως ο αγαπημένος Machete (2010).
Την μουσική της ταινίας υπογράφει ο Hans Zimmer, σε μια από τις πρώτες του κινηματογραφικές συνεργασίες, προτού ακόμα γίνει γνωστός στο ευρύ κοινό για τις οσκαρικές του συνθέσεις.
Το soundtrack έχει μια ηλεκτρονική και feel good διάθεση και βοηθάει στην γενικότερη παιχνιδιάρικη ατμόσφαιρα της ταινίας.
Το Terminal Exposure είχε κυκλοφορήσει στην Ελλάδα με τον τίτλο, «Στο Στόχαστρο της Μαφίας»
Παναγιώτης Γλυνός